שומרים על עין ריחניה

עין ריחניה הנמצא במעלה נחל שופט הינו אחד המקומות המשמעותיים באזור מבחינת מערכת אקולוגית מתפקדת,לישי בן ינאי: "פונים אליכם תושבי המועצה האזורית מגידו והמבקרים".

14.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שומרים על עין ריחניה

נחל השופט הוא מעיין שכבה שזורם בשטחי המועצה האזורית מגידו, ממרגלות הישוב עין העמק עד בואכה עמק יזרעאל. הנחל מהווה מוקד משיכה לאלפים רבים בשנה של מטיילים מהאזור וגם מכל רחבי הארץ.

נחל השופט הוא גם שמורת טבע נפלאה שהוכרזה בשנת 2003 והיא ביתם של מגוון רחב של ערכי טבע מוגנים בחי, בצומח ובדומם.

במעלה הנחל ישנה בריכה מקסימה ששמה עין ריחניה, על שם הכפר הערבי הנטוש שהיה במקום עד 48', בריכה זו  מכילה שפע מדהים  וייחודי של בעלי חיים  דו חיים חלקם נדירים ובסכנת הכחדה כגון טריטונים, צפרדע נחלים, שחריר הנחלים ועוד ועוד.

פקח רט"ג רשות הטבע והגנים לישי בן ינאי:"בשל ייחודה האקולוגי של בריכה זו, כחלק מהיותה שמורת טבע הוגדר כי באזור זה אסורה הלינה, הדלקת אש והכניסה למים,כל זאת במטרה לשמור על איכויות אזור זה".

"מי הבריכה קורצים לרבים מהמבקרים במקום שבוחרים שלא לפעול בהתאם להנחיות השילוט בשטח ולנים בשמורה, מדליקים מדורות שלעיתים גורמות לשריפות, ובעיקר נכנסים למים ובכך גורמים לנזקים גדולים לבע"חים שחיים בבריכה  ובמיוחד לדו החיים שנפגעים מהבוצה המתרוממת מקרקעית הבריכה ופוגעת בזימים העדינים שלהם"

"בעקבות מיקרים חוזרים ונשנים של פגיעה בחי במקום ,וונדליזם, הוחלט ברשות הטבע והגנים על הגברת אכיפת החוק במקום כולל קנסות גבוהים ופתיחת תיקים פלילים".

לישי בן ינאי: "אנו פונים אליכם תושבי המועצה האזורית מגידו והמבקרים, עזרו לנו לשמור על המקום בכך שתשמרו על ניקיון המקום, אל תדליקו מדורות, אל תלונו במקום ובעיקר על תרחצו במי הבריכה, הם נועדו לבעלי החיים, ביחד נוכל לשמור ולטפח  פנינה זו שנמצאת ב"חצר האחורית " של  ביתכם כדי שתוכלו אתם, והדורות הבאים  ליהנות מיופיו של המקום."

הגר ראובני מתאמת המרחב הביוספרי: "עין ריחניה הנמצא במעלה נחל שופט הינו אחד המקומות המשמעותיים באזור מבחינת מערכת אקולוגית מתפקדת, מחד חשוב לנו שהמקום ימשיך ויהווה מוקד בילוי עבור תושבי האזור ומבקרים  ומאידך כמועצה שבחרה לחיות ע"פ עקרונות המרחב הביוספרי ברור לנו כי יש חשיבות ומשמעות לשמירה על ערכי הטבע".

"רשות הטבע והגנים כגוף המקצועי המנהל את השמורה במקום שותפה גם לפרויקט חינוכי שהתקיים בשנים האחרונות בו חניכי קידום נוער טיפחו את המקום וטיפלו בו, כמו כן כחלק משותפות רשות הטבע בהתנהלות המרחב הביוספרי יוקצה מטעם הרשות תקציב לפעילות נוער נוספת במקום במטרה לחזק את הקשר בין תושבי האזור לסביבתם".

 

נחל עין ריחניה

צילום: דוברות מגידו

תגובות

1. תושבת עין העמק לפני 8 שנים
לישי - במקום לפעול באגרסיביות תעשה פעילות הסברה וה

מומלצים