השר בנט:"הצלחנו להגדיל את תקציב החינוך ב 4.7 מיליארד ₪"

במסגרת הדיונים על התקציב, המשרד עמד על כך שלא יהיו פיטורי מורים ולצד זאת, דאג לתת מענה מידי לצרכים של  החינוך המיוחד.

14.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השר בנט:"הצלחנו להגדיל את תקציב החינוך ב 4.7 מיליארד ₪"

תקציב החינוך 2017-2018 תקציב החינוך יגדל ב- 4.7 מיליארד ₪ ויעמוד על סכום כולל של מעל  57 מיליארד ₪

שר החינוך, נפתלי בנט:"הצלחנו להגדיל את תקציב החינוך ב- 4.7  מיליארד ₪, בכך מנענו את פיטורי המורים והבאנו בשורות אדירות: לחיזוק לימודי אנגלית ומתמטיקה, לילדי החינוך המיוחד, למשפחות בפריפריה, להמשך הקטנת הכיתות, וליישום דו״ח ביטון. תקציב זה מבטיח שנים של חינוך איכותי וערכי לילדי ישראל. אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר כחלון על ההבנה שחינוך הוא בראש סדר העדיפות הלאומי״.

משרדי החינוך והאוצר סיכמו לפני מספר שעות את המתווה התקציבי של משרד החינוך לשנים 2017-2018 במסגרת הסיכום הוחלט להקצות למערכת החינוך תוספת תקציבית בהיקף של כ 4.7 מיליארד ₪. תוספת חשובה זו תעמיד את התקציב הכולל של משרד החינוך מעל 57 מיליארד ₪ (בשנת 2016 עמד תקציב החינוך על כ- 53.3 מיליארד ₪).

יצויין כי במסגרת הדיונים על התקציב, המשרד עמד על כך שלא יהיו פיטורי מורים ולצד זאת, דאג לתת מענה מידי לצרכים של  החינוך המיוחד, לצמצום פערים וקידום שוויון הזדמנויות וכן לתגבור המצוינות במתמטיקה ובאנגלית ולהרחבה משמעותית של בינוי הכיתות במדינת ישראל.

המשרד מנע את הקיצוץ הגדול אשר היה אמור לעמוד על כמיליארד ומאתיים מיליון ₪, ובעקבות הסיכומים עם האוצר נקבע כי הוא יעמוד על  565 מיליון ₪.

להלן התוספות התקציביות:
הרחבת המענים לילדי החינוך המיוחד.
תוספת לטובת קידום המצוינות במתמטיקה ובאנגלית.
הקצאה תקציבית להמשך הפחתת מספר התלמידים בכיתה
תוספת תקציב עבור המשך יישום התקצוב הדיפרנציאלי
תוספת תקציב להמשך הטמעת "הלמידה המשמעותית"
הקצאה לטובת הגידול הטבעי תוספת של שעות לימוד
בינוי כיתות

להלן ההפחתות התקציביות:

פיצול כיתות א-ב (315 מיליון ₪). מול הפחתה זו, יצויין כי המשרד ימשיך ביישום רפורמת הכיתה הקטנה, כך שבשנה הבאה כל תלמידי כיתות א ו- ב ילמדו בכיתות קטנות יותר.

פעולות המשרד ציל"ה 100 מיליון ₪ ו- 150 מיליון ₪ פעולות אחרות.

תגובות

מומלצים