המשרד להגנת הסביבה מתחיל לפעול באכיפה כנגד מועצת דליה

מועצת דלית אל כרמל מתייחסת בזלזול לדרישת המשרד להגנת הסביבה, להסיר את הרי האשפה בכניסה מעין הוד, המשרד להגנת הסביבה בתגובה לפנייתנו: "המשרד סייר בשטח ובחן את כל המפגעים".

16.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המשרד להגנת הסביבה מתחיל לפעול באכיפה כנגד מועצת דליה

כאשר מפנים את התלונות למשרד להגנת הסביבה ומקבלים תשובה, מבינים עד כמה המצב חמור וקשה בקרב מקבלי ההחלטות במועצת דאלית אל כרמל שמנסה לשווק את עצמה בכל מני דרכים, כמו הפצת סרטונים שעולים אלפי ₪ מכיסו של משלם המיסים, במקום להשקיע בניקיון סביבה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "לפני שבועיים נערכה ישיבה עם מחוז חיפה מטעם המשרד להגנת הסביבה, עם ראש הרשות, תברואן הרשות ורכז צוות חיפה.

מטרת הישיבה הייתה טיפול והסרת מפגעי פסולת הפזורים ביישוב דלית אל כרמל.

המשרד להגנת הסביבה העלה בפני ראש הרשות מס׳ מוקדים, ביניהם המפגע מכיוון עין הוד, ודרש את התערבותו המיידית להסרת מפגעים אלו.

בנוסף, מיד לאחר הישיבה המשרד סייר בשטח עם התברואן, ובחן את כל המפגעים.

מאחר שהרשות המקומית טרם טיפלה במפגעים הללו, המחוז מתחיל לפעול באכיפה כנגדה".

לדברים שפרסמנו

הזבל ממשיך להיערם בכניסות לדליה ובמקומות הקדושים

מדוע מ.א. חוף כרמל מתנגדת לסלילת הכביש? התשובה כי דאלית אל כרמל ממשיכה לזהם כל חלקה טובה בטבע, ענן נסראלדין יו"ר עמותת איכפת לי מהכרמל נקי מחכה לתשובת המועצה מזה שבועיים.

אין מילים לתאר את המצב בו נמצא האזור היפה ביותר בכרמל מערבית לדאלית אל כרמל ולאורך הכביש שמוביל לסת שרה, מקום שהרבה דרוזים פוקדים אותו בכל יום מכל הכפרים ומהכרמל.

יו"ר עמותת איכפת לי מהכרמל נקי ענן נסראלדין פנה במכתבים למועצת דאלית  אל כרמל וביקש לפעול כדי שהאשפה שנערמת תפונה ולהציב אכיפה שהדבר יפסיק, עד יום זה לא התקבלה תגובה או התייחסות של המועצה לפנייה של יו"ר העמותה שעובדת בתרומה בכול המישורים כדי לחנך ולנקות את האשפה מכל פינה בדאלית אל כרמל.

כל מי שמגיע למבואות דאלית אל כרמל בכניסה מעין הוד והכניסה המזרחית, נתקל בערימות אשפה גדולות בצידי הכבישים והחורשות ובמקומות ציבוריים רבים.

לא יתכן שהאשפה ממשיכה להיערם באותו מקום שנערמה לפני מספר שנים ולאף אחד לא מפריע כי בסופו של יום מיליוני ₪ המדינה השקיעה ומשקיעה באיכות הסביבה אז מדוע כאן העבודה לא נעשית.

ענאן נסר אלדין:"המצב הולך ומחמיר, תסתכלו בתמונות מאזור סת שרה, מקום קדוש ואמור להיות נקי ולא מקום שקשה להתקרב אליו מרוב הסרחון במקום, כמות זבל גדולה נערמת במקום, זה לא יעלה על הדעת".

ענן נסראלדין:"אני רואה את הדבר כמחדל ממדרגה רשאונה ודורש מהרשות המקומית שיטפלו בעניין באופן מידי וקבוע".

"אני פונה עם חברי העמותה שעושים הרבה למען הכפר דלי,ה לשלב ידיים ושביחד נוכל להדוף את התופעה החמורה באזורנו ובעיקר למנוע את הסכנה הבריאותית באזור מכמות הזבל שמהווה מחלות וחיידקים".

ענאן:"האזור הזה בא לתת שירות לאנשים שאוהבים להגיע ולהנות מהמקום הקדוש ובעיקר השיח'ים שמגיעים להתפלל, אנחנו כחברה חייבים להם כבוד ולאפשר להם להגיע ולחזור בריאים ושלמים ולא חולים".

ענאן:"לא נשב עוד בחיבוק ידיים, אנו כבר מהיום נפנה ונערב את כל הגורמים הרלוונטיים, שיעזרו לנו למצוא פתרון לבעייה בסת שרה והמזבלה בסביבתה, בין היתר נפנה למבקרת המדינה לאיגוד ערים ועוד".

יש לציין שכאן כבר הרבה זמן כותבים ומעלים את המפגע החמור הזה, אבל כנראה שאין לאף אחד במועצה המקומית חשיבות ולא רואה את איכות הסביבה בראש מעייניו.

התלונה עברה לאיגוד ערים ולמשרד להגנת הסביבה ולמבקר המדינה.

הזבל בסת שרה

תגובות

7. ראמי לפני 8 שנים
עברינות ואי כיבוד חוק
6. מדליה לפני 8 שנים
זבל
5. תושב בכיר לפני 8 שנים
רק המועצה אשימה
4. חסון לפני 8 שנים
חלאות אדם שמלכלכים כל חלקה
3. דדילאוי לפני 8 שנים
צר לי אבל זה אנחנו
2. محلل سياسي לפני 8 שנים
السلام عليكم
1. דליה לפני 8 שנים
צרך להשאיראת המזבלה פתוחה

מומלצים