כמאל כיוף "מערכת החינוך בעוספיה איתנה"

עדכון למצב מערכת החינוך בעוספיה, נפתח מכרז למנהל יסודי ב', מועצת דליה חייבת כ200 אלף ש"ח לעוספיה, הרבה תלמידים חזרו ללמוד במערכת החינוך בעוספיה, ראיון

17.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כמאל כיוף  "מערכת החינוך בעוספיה איתנה"

למרות הסערה והקושי במצב הפוליטי בעוספיה במשך זמן רב מערכת החינוך רושמת הצלחות והישגים, השנה הולכים לפעול לטובת ילדי עוספיה.

מנהל אגף החינוך במועצה כמאל כיוף, בראיון מיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים 2016 - 2017. 

כמאל כיוף: "התחלנו לשבץ בתי ספר לפי דרישות הממונה על הבטיחות, יש לנו 4 בתי ספר יסודיים כולל אלאשראק, כ 3000 תלמידים לומדים בעוספיה מטרום חובה ועד י"ב, לומדים בבתי ספר מחוץ לעוספיה 380 תלמידים, בעוספיה אין לנו מדיניות למנוע מהתלמידים ללמוד איפה שהם רוצים"

"בבית ספר ב' יצא מכרז למנהל, כאשר המנהל סעיד אבו פארס יצא לשבתון, למכרז ניגשו מועמדים, עוד 10 ימים נדע מי ניגש למכרז".

"משרד החינוך והמועצה המקומית הגיעו לבית ספר ועבדו עם הצוות החינוכי והתלמידים, אני לא יכול להתנכר לעובדה שבית הספר נפגע, אבל היום בית הספר מתאושש, הרישום השנה לכתה א היה סביר".

כמאל כיוף: "בבתי ספר יסודיים אין תקן לספרניות, יש ספריות שמופעלות דרך המורות במסגרת תכנית הלימודים הרגילה, הכנסנו את עניין התקשוב והלמידה המתוקשבת לבתי הספר היסודיים".

כמאל כיוף: "נכנסנו ב 2011 לפיילוט רישום ובחירה מבוקרת, לא היו אזורי רישום והייתה תחרות לא עניינית בין בתי הספר, אנחנו עשינו שינוי, קבענו אזורי רישום ע"י בחירה מבוקרת של ההורים, התחרות הפכה לבונה והתוצאות המעשיות היו שהמעורבות של ההורים גברה, היום רוב ההורים משתתפים ומגיעים לבתי הספר, בנוסף למשיכת התלמידים מחיפה לעוספיה".

כיוף כמאל

כמאל כיוף: "לגבי אלאשראק לפי הפיילוט עדיפות ראשונה לדתיים, אחרי זה מחלקים מה שנשאר לתלמידים לא דתיים שמעוניינים ללמוד באלאשראק. בדליה מקבלים ממחלקת החינוך מספר התלמידים שנרשמים לאלאשראק, הייתה ישיבה בלשכת מנהלת המחוז וסוכם שדליה תשלח למועצת עוספיה אישור תלמיד חוץ עבור כל תלמיד שילמד בעוספיה, עבור כל תלמיד משרד החינוך משלם 820 ש"חדאלית אל כרמל חייבת לשלם למועצת עוספיה קרוב ל200 אלף ש"ח".

כמאל כיוף: "תקציב החינוך בעוספיה מהקדם יסודי ועד כתה ט' 11.500 מליון ש"ח, התקציב של רונסון לבד הוא 11.500 מלש"ח, כ 25 מלש"ח תקציב החינוך בעוספיה"

" אנחנו עובדים על הכנת תכנית תקציב שמגיע לרשויות הדרוזיות, בנוסף לתקציבים ממשרדי הממשלה בעיקר לחינוך בלתי פורמלי, ספורט ורווחה ואפילו למספור הרחובות".

 

{YouTubeVideo id=-A6kOm9YYj8}

תגובות

6. عسفيا לפני 8 שנים
صادق في كلامه
5. כסף ציבורי לפני 8 שנים
דילים פוליטיים
4. תושב לפני 8 שנים
מחזקים את החינוך אצלנו
3. דרוזי ישראלי לפני 8 שנים
דוגמא אישית
2. אמא לילד לפני 8 שנים
כמאל תודה לך
1. האומנם ? לפני 8 שנים
לא כך פני הדברים

מומלצים