רס"ן עמיר חלבי סמג"ד 74 שריון משפחתי

להיות מפקד מוערך ומוצלח כדוגמתו של רס"ן עמיר חלבי שנולד בדליה גר בעוספיה ומשרת בחיל השריון, על דרכו בחיל והאבדות במבצע צוק איתן, עמיר דמות מפתח בצה"ל לצעירים הדרוזים.

19.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רס"ן עמיר חלבי סמג"ד 74 שריון משפחתי

המפקדים הדרוזים שצה"ל מאשר להם להיחשף לעיני הציבור, מהווים דוגמה אישית לצעירים, אשר עומדים להתגייס לצה"ל וליחידות השונות.

רס"ן עמיר חלבי בן 29, גר בעוספיה עם אשתו גנואה מהנדסת סביבה ומחכים להגעת הילד הראשון שלהם בעוד מספר חודשים, עמיר התגייס לצה"ל במרץ 2006 לחטיבה 188 ומשם המשיך בסלול הקידום לקורס קצינים.

בזמן מלחמת לבנון השנייה עמיר עסק בתגבור משום שהיה חייל צעיר עדין, לאחר קורס קצינים עמיר עשה מספר תפקידים בחיל ובחטיבה, מ"פ בגדוד 74.

במהלך צוק איתן עמיר שימש כמ"פ פלוגת ההכשרות "להב", שהשתתפו ב- 32 ימי לחימה ולחמו לצד לוחמי מגלן, הפלוגה הייתה פלוגת החילוף באירוע הקופת חולים שקרסה על מגלן.

בספטמבר 2015 עמיר החל את תפקידו כסמג"ד 74 בשנה שעברה במהלך גל הטרור באיו"ש, הגדוד השתתף במעצרים ומארבים של בכירי חמאס בגדה והתמודדו אל מול האיומים והאתגרים של מהלך הזמן בקו בטול כרם וג'נין.

עמיר חלבי

לעמיר יש בן דוד בפו"ם אשר היה קצין אג"ם של חטיבה 7. עמיר מאוד קשור למשפחה שלו ומפרגן ומודה להם על התמיכה בו ובעיקר לאחיו שריף שמעורב בכל צעדיו, לעמיר ארבעה אחים, כולם שירתו בצבא בגבעתי, חיל האוויר, ואחיו הקטן היה גם הוא בגדוד 74.

עמיר בעל תואר ראשון ובאוקטובר הקרוב יוצא ללימודי תואר שני.

עמיר מספר לנו:"התגייסתי מתוך תחושת שליחות, ותחושה שאני עושה טוב לעצמי ולמדינה שאני חי בה, ולחיל השריון ספיציפית, בחיל השריון יש מעט דרוזים יחסית, אפשר למצוא דרוזים בלוגיסטיקה וחימוש, בשריון נמצאים דרוזים מעטים, החיל יודע לעטוף אנשים ולחבק אותם, יש תחושת משפחתיות בתוך החיל הזה".

עמיר: "עצם העובדה שאנחנו נלחמים עם טנק, זו תחושה של עוצמה ומסוגלות, יש לנו את הכלים הכי טובים, טנק המרכבה בשיתוף פעולה עם החי"ר והתותחנים מצליחים לתת מענה בשדה הקרב, אנחנו בכל אימון מתרגלים את היכולות של כולם וכל השילוב הזה נותן את המענה הכי טוב, המקצועיות שלנו שמאוד חשובה לנו ורוח הלחימה והאחווה ששוררת כאשר אנחנו סומכים אחד על השני".

עמיר: "בצוק איתן היינו אחרי 15 ימים של לחימה, במרחב חאן יונס, קיבלנו דיווח בקשר דרך הסמח"ט שבניין קופת חולים התפוצץ ויש בתוכו צוות של מגלן, אז פרצנו עם הטנקים ונכנסנו פנימה למרחב הזה שהתפוצץ, מרחוק ראינו פטריית עשן ענקית מתנוססת בשמיים, הגענו לפצועים היו כששה פצועים ושלושה הרוגים, הוצאנו את כולם החוצה, מראות לא קלים, תחושה קשה כשמאבדים לוחמים, אבל הלוחמים ממשיכים בלחימה תוך כדי ההתמודדות עם האובדן".

"אנחנו שומרים על המולדת ולא תוקפים, באים מתוך שליחות וערכים ורצון לשמור על המדינה".

עמיר: "מרגיש כמפקד שאני מצליח להשפיע על הסביבה שלי והאנשים שמסביבי להיות לוחמים טובים בצבא ואזרחים טובים בחיים האזרחיים".

"כדרוזי בחברה הישראלית לא נתקלתי בתחושה שאני בא ממקום אחר, תמיד מצאתי את עצמי בשורות הראשונות, אני אחד מהשורה עם כל הלוחמים, אני רוצה לראות יותר דרוזים שמתגייסים לשריון, חיל מיוחד שנותן הרגשה של בית. אנחנו עושים עבודת קודש בכדי שכולם יחיו בשלום, אני מציע לכל מי שרוצה להתגייס לשריון שייעשה זאת ויהיה הכי מרוויח ".

עמיר חלבי

תגובות

14. מחזור 1987 לפני 8 שנים
גאים בך
13. שלומי לפני 8 שנים
סמג"ד עם נשמה
12. ביטון לפני 8 שנים
נוסטלגיה
11. סאמח לפני 8 שנים
בן דודה תצליח
10. צעיר לפני 8 שנים
שלום המפקד עמיר
9. ראיד נסראלדין לפני 8 שנים
בהצלחה תותח השמים הם הגבול
8. חסון לפני 8 שנים
גאווה
7. مصلح عزام לפני 8 שנים
نعطي ولا ناخذ
6. באסם לפני 8 שנים
הצעירים הדרוזים יכולים להיות בכל חייל בצה"ל
5. מונה לפני 8 שנים
להתגאות בצעירים כאלה
4. עספאנייה לפני 8 שנים
כל הכבוד עלה והצליח
3. נוזהה חלבי אבוסעדה לפני 8 שנים
כל הכבוד
2. מדליה לפני 8 שנים
קרובת משפחה
1. כמאל לפני 8 שנים
כבוד וגאווה

מומלצים