למה כדאי לרכוש דירה להשקעה

בשנים האחרונות אנו עדים לכך שאפיקי ההשקעה הפרטיים הולכים וקטנים ונראה כי המרוויחים היחידים אשר מצליחים להשקיע את כספם הם אלו שיש להם הון גדול מאד

19.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למה כדאי לרכוש דירה להשקעה

שהולכים ומתפתחים במגזר העסקי או אנשים אשר מכירים את שוק הבורסה ומפנים את זמנם כדי להרוויח בו כסף.

עבור רוב האזרחים העתיד הכלכלי מרגיש לא ברור. לא כולם יודעים מה יקרה עם הפנסיה שלהם, רבים חשים חוסר ביטחון ומחפשים (בצדק) אחר השקעה ראויה שתעזור להם בטווח הארוך כשהדבר נכון במיוחד לבעלי הון לא גדול במיוחד כמו אנשים שהצליחו לחסוך מעט כסף אך לא בתכנית שמניבה אחוזי תשואה. אחת מאפשרויות ההשקעה האפשריות היום היא רכישת דירה וישנן סיבות רבות למה לעשות זאת.

מחירי הדיור שעולים כל הזמן

כולם מודעים לכך שמחירי הדיור מאמירי מדי שנה (ואף מדי חודש), מה שאומר שככל שהזמן חולף כך קשה יותר לבצע רכישה של דירה. בנוסף לכך, הדרישה להשכרה הולכת וגדלה והופכת את ההשקעה לבטוחה יחסית. כל מי שחושב לדאוג לעצמו בעתיד על ידי מכירת הדירה בבוא היום או לדאוג לילדיו, ימצא כי זוהי אחת ההשקעות הכדאיות ויותר מכך, זו השקעה שלא בטוח שתתאפשר בעתיד בשל עליית המחירים.

דאגה לפנסיה

שוק הפנסיה לא נראה מבטיח במיוחד. בשנים האחרונות אנו קוראים יותר ויותר כתבות על כך שכלל לא בטוח מה יקבלו החוסכים כשיגיע תורם לפרוש מן העבודה. דירה להשקעה היא אפיק שמבטיח תשואה כאשר האפשרויות בעתיד הן למכור אותה וליהנות מהכסף באופן מידי או לקבל שכר דירה ובכך להבטיח הכנסה חודשית.
עבור עצמאיים אשר עברו את גיל ארבעים ועוד לא התחילו לחסוך לפנסיה, האפשרויות לחיות בכבוד דרך פתיחת חיסכון פנסיוני הן קטנות מאד כאשר ההשקעה החודשית גבוהה וכאן דירה להשקעה יכולה להבטיח עתיד עם חיים כלכליים נוחים.

השקעה בדור העתיד

מי שיש לו ילדים ורוצה לעזור להם בעתיד ימצא כי אחת ההשקעות שבאפשרותו לעשות תהיה רכישת דירה. הדירה עצמה תוכל לשמש את הילדים לצורך מגורים, הנאה משכר הדירה או שאפשר יהיה למכור אותה כדי לעזור לילדים בעת הצורך. כדאי לדעת כי אם המצב יהיה דומה מבחינת שוק המשכנתאות הדירה שנרכשת לצורך השקעה תוכל לשמש בעתיד ללקיחת משכנתא לדירה הרצויה לילדים.

השכירות מכסה את רוב תשלומי המשכנתא

אחת השאלות אשר עולות אצל רוב האנשים אשר חושבים לבצע רכישה של דירה לצורך השקעה היא כיצד יממנו את הדירה. התשובה לכך יכולה להתחלק בין אלו שיש להם הון לבין אלו שאין בידם את האפשרות לממן את הרכישה.
אלו אשר אין באפשרותם לממן את מלוא עלות הדירה (ואלו רוב האנשים), יפנו לקבלת משכנתא כאשר בתכנון נכון שכר הדירה יממן את התשלומים החודשים בחלקם הגדול או אפילו במלואם.

לסיכום, מדוע כדאי לרכוש דירה להשקעה

בעולם בו העתיד הכלכלי אינו ברור, עלויות הדירות מאמירות ומחירי השכירות עולים גם הם, רכישת דירה להשקעה היא אחד מבין הפתרונות שכל מי שרוצה לתכנן את עתידו הכלכלי צריך לחשוב עליהם. השקעה זו נחשבת ליציבה כשבמידת הצורך אפשר לבחור גם למכור אותה וזאת בהתאם למצב האישי.

השקעה בדירה

תגובות

מומלצים