מופיד מרעי: "צריך לדעת לקחת"

ראש מועצת חורפיש מופיד מרעי מפגין ידע וניהול בהובלת הכפר, מתייחס לבעיית התכנון ובניה ואיך לפעול כדי להשיג ולתת מענה לתושבים ולא לריב כמו שעשו ראשי הרשויות הדרוזיות.

21.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מופיד מרעי: "צריך לדעת לקחת"

אלוף משנה מופיד מרעי בראיון לפורטל הכרמל מדבר על הדברים הקריטיים שצריך לשפר בכפר הדרוזי בכלל ובחורפיש בפרט, מופיד בא מהמערכות בהם ניתן לשנות מציאות והוא דואג לעשות זאת מתוך הכרה אישית לדברים.

מופיד:"נכנסתי לפוליטיקה בזמן, הציבור נתן בי אימון ובחר אותי, בגלל העיסוק שלי בתכנית המתאר וקידום הכפר ליעדים שרוצים להגיע אליהם, בעיקר השוויון לישוב היהודי, מתוך תפקידי כסגן ראש מועצה בשנתיים האחרונות".

"הבעיות בתכנון נמצאות בשני מקומות: הממסד שלא ידע לקרוא את הצרכים של הישוב ואנחנו שלא ידענו איך להוביל את התהליכים, ע"מ לקבל את מה שאנחנו צריכים מהממסד".

"אנחנו חיים במדינה שאפשר לקבל בה את כל מה שאנחנו יודעים לקחת".

מופיד: "בחורפיש ארבעים שנה לא הייתה התפתחות של תכנית מתאר, לכן אנשים פרצו את גבולות קו תכנון ובניה והתחילו לבנות על דעת עצמם בלי תכנון ובלי תקציבים".

מופיד: "לתושב אין מענה לדיור, אין פתרונות, מצד אחד מגבילים בגובה ומצד שני לא מאשרים תכניות, התושב שבונה מחוץ לתכנית המתאר לא מקבל היתר ולא יכול לקבל סיוע ומשכנתא, לתושב שהשקיע את כל כספו בבית בחלקה הפרטית שלו מחכים לו שני פקחים, של שמורת הטבע ושל הועדה לתכנון ובניה, הוא מקבל קנס של מאות ₪, פי שניים ממשכנתא ואז כמפרנס יחיד הוא בקריסה כלכלית, אין חינוך אין תרבות אז אנחנו ממשיכים להראות כך".

מופיד: "לפני שתהיה אכיפה שיקבעו לנו את הגבול, היועץ המשפטי לא נדרש בארבעים שנה שעברו לעמוד לצד התושבים, לא יכול לבוא היום ולשפוט אותנו, אנחנו צריכים לאכוף את החוק אבל צריך לקבוע כללים לפני זה, לא יכול להיות שארבעים שנה לא הרחיבו תכנית מתאר בחורפיש".

מופיד מרעי

מופיד: "אחרי עבודה מאומצת הצלחנו בחורפיש להרחיב את התכנית ולתת מענה לתושבים, בתכנית ייחודית שאין אותה במגזר הדרוזי, התכנית מכילה בתוכה אלמנט תיירות חקלאית".

"המצב הסוציואקונומי בחורפיש עומד על 3, מעל שמונים אחוז שכירים, הכפר הוא כפר לינה, אין אזור תעשייה, אין אופק התפתחות, חייבים ליצור מקומות עבודה, אנחנו אבא של הפריפריה".

מופיד מתייחס למערכת החינוך בחורפיש ומפרגן לתושבים שפרצו דרך והצליחו בכוחות עצמם להגיע להישגים משמעותיים, ושהכול זה תוצאה של יסוד חינוכי טוב.

מופיד: "אני רואה בחורפיש הון אנושי ואיתו יכולים להגיע רחוק".

מופיד: "המצב שנוצר בפורום ראשי הרשויות עגום, מחובתנו להתאגד ולפעול אחרת מתוך רצון ודאגה לשרת את הכפרים".

לדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=CGIaNBevobQ}

תגובות

4. עאמר לפני 8 שנים
כמה שאתה צודק
3. צפוני לפני 8 שנים
אבו תימור איש יקר
2. אמל לפני 8 שנים
רואים איש ישר עם חזון
1. דלואני לפני 8 שנים
כל הכבוד

מומלצים