הדרוזים בגולן מאמצים את נחל סער ובריכת רם

בשורה רגע לפני פתיחת שנת הלימודים פעילות"שומרי הנחל של רשות הכינרת תורחב אשתקד השתתפו אלפי תלמידים מ 50 בתי ספר לשיקום הנחלים בגליל ובגולן

21.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הדרוזים בגולן מאמצים את נחל סער ובריכת רם

פרויקט "שומרי הנחל" של רשות הכינרת והמשרד להגנת הסביבה ממשיך להתרחב.

התוכנית משלבת לימוד, היכרות בלתי אמצעית עם בתי הגידול הלחים: נחל, מעיין, בריכת חורף וביצות, ושמירה עליהם באמצעות פעולות טיפוח והסברה, את פעילות ההדרכה החינוכית מובילים מדריכי רשות הכינרת, רשות הטבע והגנים והמרכז ללימודי שדה של החברה להגנת הטבע.

במסגרת התוכנית וכחלק מהפעילות נדרשים התלמידים לחשוב על "מיזמים" אותם הם יובילו בסיוע המדריכים וצוות בית הספר, תוך בחינת הצורך העולה מהשטח ניקיון וגיזום צמחייה, טיפוח פינת ישיבה על גדות הנחל שחוצה את היישוב כדי שלא יהפוך ל"חצר אחורית" אליה זורקים את הפסולת וכדומה.

בפעילות השנה נטלו חלק אלפי תלמידים מ- 50 בתי ספר ומוסדות לימוד שונים!. מטרתם הינה שימור בתי הגידול הלחים בנחלים בגליל ובגולן המובילים לאגן ההיקוות של הכינרת.

מרשות הכינרת נמסר, כי לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, הכוונה הינה להרחיב את הפעילות החינוכית ושיתופי הפעולה עם מוסדות החינוך השונים. כמו כן מציינים, כי שנת הפעילות האחרונה התאפיינה בפעילות רבה ומגוונת במסגרת התכנית.

בין שלל המיזמים בהם פעלו התלמידים, התקיימה פעילות לשיקום נחל הזהב בקרית שמונה על ידי קבוצות תלמידים ומבוגרים מהקהילה שהשתלבו בעשייה לשיקום השבילים בפארק הזהב לאורך הנחל, ניקיון המקום, מיפוי הצרכים ותכנון ארוך טווח לקשר הקהילה לנחל.

בכפרים הדרוזים ברמת הגולן מאמצים את נחל סער וברכת רם כבר מספר שנים. השנה גילו התלמידים במסעדה מעיין נסתר בחלקה הדרומי של בריכת רם ופעלו לטיפוח וניקיון המעיין. בנוסף, ציינו זאת ביום שיא קהילתי.

ביישובי הגולן מטפחים בתי הספר את הבריכות הרב עונתיות. בריכות אלו מהוות פעמים רבות מוקד משיכה לעופות מים מרהיבים, לצד בעלי חיים ייחודיים, כמו דו חיים וחסרי חוליות.

התלמידים לומדים להכירם לאורך השנה ונוקטים בפעולות משולבות של עשייה והסברה, למען שימור המקום והעלאתו למודעות הקהילה.

כמו כן, מתבצעת פעילות לטיפוח שביל היקפי סביב בריכת חיספין, בריכת בנטל, שיקום נחל קצרין ועין א שקיף וכדומה.

תלמידים

תגובות

מומלצים