שתיית מים וירידה במשקל

חודשי הקיץ הלוהטים של יולי-אוגוסט מזכירים לנו שוב עד כמה חשוב להקפיד על שתיית מים ועל מניעת התייבשות. מים מהווים מרכיב עיקרי בגוף האדם (50-65 אחוז מהמשקל).

23.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שתיית מים וירידה במשקל

כל מערכות הגוף תלויות במים על מנת לתפקד. לשתיית מים בכמות מספקת יש חשיבות גדולה, הן בשמירה על בריאותנו והגנה מפני הסכנות של התייבשות הגוף, והן בסיוע בהרזיה ושמירה על המשקל.

בשנים האחרונות, אנו חשופים למגוון גדול מאד של משקאות מלאכותיים ובהם משקאות ממותקים, משקאות מוגזים, מים מינרלים בטעמים שונים ומשקאות אנרגיה. זאת כמובן בנוסף למשקאות כמו קפה, תה, מיצי פירות ומשקאות על בסיס חלב.

המשקאות המוגזים והממותקים מכילים כמות גדולה של סוכר ולרוב גם צבעי מאכל. קפה ותה מכילים קפאין או תאין שהם חומרים מעוררים ולעיתים ממכרים. ואילו חלב ומיצי פירות לא מומלץ לצרוך יותר מכוס עד שתיים ביום, בשל ערכם הקלורי הגבוה.

מים הם המשקה הבריא ביותר. בניגוד לרוב המשקאות, מים אינם מכילים צבעי מאכל, קפאין, חומרים מייצבים או משמרים ולא סוכרים. לכן, ניתן לשתות מים בכמויות גדולות מאוד, ללא כל חשש מנזק מצטבר לגוף. שתיית מים משפרת את היכולת לשמור על משקל תקין ואף מסייעת בהפחתת המשקל הגוף על ידי הגברת חילוף החומרים.

איך נשתה יותר מים בקיץ? כמה טיפים:

מומלץ לשתות לפחות 10-12 כוסות מים ביום קיץ חם. הכינו לעצמכם בכל בוקר קנקן מים גדול. שתו ממנו במהלך היום, כך שבסוף היום תדעו כי סיימתם את הכמות היומית המומלצת של מים לשתייה.

הכמות המומלצת המדויקת לשתייה עבור גבר היא קצת מעל 14 כוסות מים ביום, בעוד שעבור אישה הכמות המומלצת לשתייה עומדת על בין 10 ל-11 כוסות מים ביום.

שלבו שתיית מים בסדר היום שלכם. שתו כוס מים מיד כשאתם קמים בבוקר ולפני השינה. שתו מים לפני כל ארוחה, בסיום יום העבודה, בתום פעילות גופנית וכדומה.

גוונו את טעם המים. ניתן להוסיף לקנקן המים עלי נענע, לואיזה, לימונית, גרניום רפואי, פלח לימון, פלח תפוז או כמה טיפות של מיץ לימון טבעי.

ניתן להכין חליטה של פרחי קמומיל או היביסקוס או כל תה על בסיס פירות ולהקפיא. הוסיפו לכוס מים כמה קוביות תה קפואות וקבלו משקה מרענן ברגע.

איך יודעים שלא שתיתם מספיק? אצל רוב האנשים הגוף יאותת על מחסור במים באמצעות סימנים בעלי ביטוי פיזי, כמו למשל יובש בפה ובשפתיים וכאבי ראש קלים.

לסיכום, מים הם המשקה הבריא ביותר לשתייה. השתדלו לשתות מהם כמה שיותר.

שתיית מים

תגובות

מומלצים