הרצליה וראש העיר משה פדלון מארחים את הדרוזים

הביקור של ראשי המועצה הציבורית יהודית דרוזית בהרצליה הפך לדוגמה לחיקוי בקשר בין עמים, לראש העיר משה פדלון היה המון מה להציג ולהתגאות ובמיוחד במתן הרבה כבוד לאורחים.

24.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הרצליה וראש העיר משה פדלון מארחים את הדרוזים

הביקור של המועצה הציבורית שכוללת שני המגזרים, באה כשליחות לחיזוק וקירוב בין עמים, שמטרתה ללמוד ולעזור אחד לשני להוביל ואת זה ראינו ואף אחד לא סיפר לנו, מפגש אמיתי מכל הלב בהרצליה.

את הסיור ארגנה אירית ויינברג מדוברות עיריית הרצליה שלא נפרדה מהמשלחת עד תום הסיור. במקביל עמל ועבד להצלחת המפגש זיד דגש מרכז פעילות המועצה הדרוזית יהודית.

הסיור התחיל בבית קינן ההיסטורי שנבנה בשנת 1937, בשטחי הפרדסים בהרצליה הוותיקה, כאשר בהסכמתה של עפרה קינן, בעלת הבית המיתולוגית הוא הפך למפקדה של חיל האוויר. בבית גרו הטייסים הראשונים, ביניהם עזר ויצמן ומודי אלון, ובו גם הרכיבו את המטוסים עבור החיל.

בבית קינן שמעו חברי המשלחת את דבריו של ד"ר מאיר אמיר על הלוויין דוכיפת ששוגר לחלל שכולו בניה אישית של תלמידים בני 16 ומעלה, בפרויקט החשוב הזה לוקחים חלק גם ילדים מהפזורה הבדואית בדרום, התוכנית לשגר 70 לוויינים לחלל ביום העצמאות ה70 לישראל, שמטרת כל לוויין שונה מהאחר, יש לציין שד"ר מאיר מאוד רוצה לשלב ידיים עם הכפרים בצפון, תכנית זו כרוכה בהובלה של הרשויות המוניציפאליות.

הרצליה 2016

במשלחת לקחו חלק אנשי מפתח דרוזים ויהודים, כולל אנשי חינוך, מנהל תיכון בית ג'אן עלי סלאלחה שמאוד התעניין בפרויקט ובלימודי תקשורת בבנתחומי.

כאשר מפקד וסגנו נפגשים זה סיפור אחר של מאהר חסון  ויקי הוד ששרתו יחד בדרום, ונפגשים אחרי כל כך הרבה זמן במפגש דרוזי יהודי.

ראש העיר משה פדלון שלא עזב לרגע את המשלחת, סייר בגאווה עם המשלחת הגדולה, גם במוסד האקדימי בבנתחומי באגפי התקשורת והאולפנים, כולל הרצאה מורחבת על החקר שמבצעים באחרונה הסטודנטים לתקשורת בשנה השלישית והרביעית.

מהאקדמיה, האורחים התלוו עם ראש העיר למבנה המרשים של מרכז אפולוניה לספורט, המרכז המשתרע על 3,700 מ״ר בנוי, כולל שני מתחמים בריכת שחייה חצי אולימפית בגדול 25 מטר ולצידה טריבונה עם כ 200 מקומות ישיבה כולל אולם אמנויות לחימה בגודל 300 מ״ר, ראש העיר פדלון מתגאה בספורטאים שזכו במדליות ובעיקר תומך בכל ענפי הספורט ובמיוחד מחזק את השכבה החלשה בעירו.

הרצליה 2016

כאשר משה פדלון הבחין שיש בית ספר עם סטגמה של "חלש" מיד פעל ועשה מעשה לפזר את התלמידים לבתי ספר מרכזיים בעיר, מה שהביא להצלחה רבה כבר בשנה הראשונה, בעיקר בקרב התלמידים שהגיעו מהמקומות השונים בעיר.

הנערה עדן רימון רגע לפני גיוס לוקחת חלק בסיור דרוזי יהודי ומגיעה מקיבוץ חצרים בדרום, עדן מבינה שעל כל נער ונערה להכיר את התרבות הדרוזית מקרוב, היא מחדדת את הדברים ומצטערת שהקשר הזה בא מאוחר רק בצבא ושהוא היה צריך להתחיל מוקדם יותר.

לעיר הרצליה יש מרינה וחברה כלכלית שמובילה ומנהלת את המיזם בצורה המוצלחת ביותר וזה התחיל בזמן שר התיירות קיסר שאישר את פתיחת המרינה.

האורחים עלו על ספינה ושטו להמחשה בתוך המרינה להתרשמות והכרה בטעימה שנחרטה בזכרונם של האורחים, החברה הכלכלית פינקה את האורחים בכיבוד וארנק חדיש למכשירי הפלאפון.

הרצליה 2016

יש לציין החברה לפיתוח הרצליה בע"מ נמצאת בבעלות מלאה של עיריית הרצליה, ומעסיקה במשרדי החברה 15 עובדים ובחניונים כ 20 עובדים. מרבית מתכנני ומבצעי הפעילויות הינם עובדים חיצוניים.

האירוע הסתיים בארוחה חגיגית בבית חיל האוויר בהרצליה, הביקור נחתם במילים של תודה והערכה של יוסף נסראלדין ומשה בן עטר לראש העיר פדלון, על האירוח והרצון להמשך קשר רציף.

שוחחנו עם ראש העיר משה פדלון, יוסף נסר אלדין יו"ר המועצה הציבורית הדרוזית, משה בן עטר יו"ר המועצה הציבורית היהודית, פרופסור שמעון שטרית שר הכלכלה לשעבר וחבר במועצה הציבורית המשותפת, סלים ספדי ראש מועצת מסעדה לשעבר, עלי סלאלחה, שיח עלי אלמן הממונה על המורשת הדרוזית במשרד החינוך לשעבר, ד"ר גבר אבו רוכן מדריך ומרצה, אירית ויינברג דוברות עיריית הרצליה, הצעירה עדן רימון, מאהר חסון, יקי הוד.

לדברים בסרטון


{YouTubeVideo id=PfkN6PM7dfk}

תגובות

8. בכיר מאוד לפני 8 שנים
למספר 7 המכובד
7. מדילאוי לפני 8 שנים
למשפחה הנכבדת
6. אדיב לפני 8 שנים
ברוכים הבאים
5. מקלדה לפני 8 שנים
משפחת נסראלדין גאוה לכל דרוזי
4. מועין לפני 8 שנים
כמה יפה ישראל
3. דרוזית לפני 8 שנים
חבל שלא ידעתי הייתי מגיעה
2. מהגליל לפני 8 שנים
תודה ענקית לראש העיר משה
1. דרוזי לפני 8 שנים
אין מילים כל הכבוד

מומלצים