למרות השריון הפח לא שרד את הפגיעה

אזרחים שמוסרים את הפח שלם לאוספי האשפה מקבלים פחים שבורים ופחים ללא גלגלים, לטענת הציבור שאוספי האשפה מתעללים בפחים, לפניכם פח שנעטף בשריון גם הוא לא שרד

25.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למרות השריון הפח לא שרד את הפגיעה

מחלקת התברואה אמורה להיות שוקדת על טיפוח חזותו וניקיונו של הכפר, פינוי אשפה, גזם וגרוטאות, ניקיון רחובות, כבישים ומדרכות.

איסוף ופינוי אשפה מבתי מגורים, מתבצע באמצעות פחים, עגלות ומכולות, את האשפה מפנים במצבים טובים פעם או פעמיים בשבוע.

תושבים רבים ששולחים למערכת האתר הרבה תמונות מכל מני אזורים, בהם מתריעים על פגיעה בפחי האשפה ושבירתם ע"י אוספי האשפה.

הדבר כבר עלה מספר פעמים והרשות המקומית בדליה קבלה את תלונות הציבור, אבל כנראה אין מה לעשות, שום דבר לא זז בכפר הדרוזי בדליה.

החשוב שלפי הדברים והנתונים הנמצאים מעל ל50 אחוז מפחי האשפה בדאלית אל כרמל שבורים ומעל 95 אחוז פחי אשפה ישנים מאוד מעל ל10 שנים ויותר.

הרשות המקומית שממונה על אותם עובדים שאוספים את האשפה יכולה לדרוש חיוב כספי מהקבלן עבור פח אשפה אם נשבר כתוצאה מהשלכתו לאספלט, או אם הייתה פגיעה ברכב בו מפנים את האשפה, כי פח אשפה לא נשבר סתם לבד.

חוק איסוף ופינוי פסולת בא בגלל הכמויות העצומות של אשפה שמושלכת מידי שנה לאתרי ההטמנה בישראל, כיום כבר ברור שהפתרון הטוב, היעיל והמשתלם ביותר לטיפול בפסולת הוא מיחזורה.

אחריות הרשויות המקומיות, הממשלה בשנת 1993אשרה את חוק איסוף ופינוי פסולת למיחזור, במהלך השנים הוא שוכלל ונוספו לו תקנות רבות בהתאם להשתנות פני הדברים בשטח.

המשרד להגנת הסביבה הוא הגוף שעליו הוטל לאכוף את ביצוע התקנות בשטח.

על הרשויות המקומיות ושאר יצרני הפסולת, מפעלים, יבואנים וכדומה הופעל לחץ שמטרתו הייתה להביא לידי כך שהם יפעלו לצמצום כמות הפסולת אשר באחריותן המועברת להטמנה.

במסגרת הפעולות המתקיימות בשטח עליהן לדאוג לכך שהאשפה תגיע למיכלי מיחזור שיפוזרו באזור ומשם למפעלי המיחזור.

הלחץ נשא פרי ביתר תוקף לאחר שהוחלט להטיל אגרה על כל טון של אשפה המוטמן באדמה. סכום ההיטל, ההולך וגדל בכל שנה, היווה תמריץ להגדיל את הפעילות בנושא וכך החלו להיערך מבצעים במקומות שונים במטרה לעודד את התושבים לנקוט פעולות לצורך מיחזור האשפה.

על פי ההגדרות הקבועות בחוק איסוף ופינוי פסולת, הרשויות המקומיות מחויבות להציב בתחומן מכלים ייעודיים להפרדת פסולת, ולהקצות מקומות שישמשו כמרכזי מיחזור.

חל איסור להשליך אשפה רגילה, שאריות מזון או מכל סוג אחר לתוך מיכל מיחזור שאינו מתאים לכך.

לצורך אכיפת החוק לאיסוף ופינוי פסולת ימונו מפקחים שתפקידם לבדוק האם התקנות מתבצעות בשטח וכן להגיש דו"חות כנגד תושבים או בעלי עסק שיעברו על החוק.

לבעלי התפקידים הללו יש רשות להיכנס לכל מקום על פי הנדרש במסגרת פעילות האכיפה. כל מי שעובר על החוק צפוי לקנס.

נציגי הרשויות המקומיות מחויבים להגיש דו"ח מסכם על פעילותם בנושא. על הרשות לפרט בו את כמות הפסולת הכללית שנוצרה בתחום שיפוטה וכמו כן עליה לדווח על כמות הפסולת שהועברה למיחזור, על פי סוגיה השונים.

מכל הדברים שצוינו בדיווח, האזרח בדליה משלם על הפח ששברו לו אותו, האזרחים בדאלית אל כרמל לא מודעים לכך שזכותם לדרוש פיצוי על הפח שניזוק.

פח אשפה דלית אל כרמל

תגובות

5. תושב לפני 8 שנים
עספאווי
4. 11 לפני 8 שנים
11
3. חלבי לפני 8 שנים
שיביאו חברה כמו שצריך לעשות עבודה
2. סמי לפני 8 שנים
לצחוק או לבכות
1. אחד לפני 8 שנים
טינופת

מומלצים