הרשויות הדרוזיות מאיימות לא לפתוח את שנת הלימודים

הצהרה שנשלחה לראש הממשלה ולשרים בה מודיעים ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות שלא פותחים את שנת הלימודים כל עוד והממשלה לא מעבירה את התקציבים של תכנית החומש.

25.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הרשויות הדרוזיות מאיימות לא לפתוח את שנת הלימודים

פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות התכנס לדון במהלכים שיש לנקוט ערב פתיחת שנת הלימודים לאור המצב הקשה שנמצאות בו הרשויות ובהעדר התקציבים שהובטחו בתוכנית החומש.

עיקר ההתרעמות של ראשי הרשויות שתקציבי משרד החינוך טרם הועברו לישובים על אף הסמיכות למועד פתיחת שנת הלימודים תשע"ז.

ראשי הרשויות החליטו פה אחד על השבתת פתיחת שנת הלימודים אם התקציבים לא יגיעו.

על המכתב חתום וג'יה כיוף, ראש המועצה המקומית עוספיה, יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות.

נוסח המכתב שנשלח

לכבוד
ח"כ ביבי נתניהו - ראש הממשלה
ח"כ משה כחלון – שר האוצר
כבוד הרב ח"כ -  אריה מכלוף דרעי ח"כ
 ח"כ נפתלי בנט - שר החינוך
ח"כ יואב גלנט - שר הבינוי והשיכון

ח. נכבדים,

הנדון : השבתת מערכת החינוך בישובי הדרוזים והצ'רקסים

בקול תרועה רמה הכריזה הממשלה על ביצוע תכנית חומש לפיתוח כלכלי של ישובים במגזר המיעוטים, ובתוך כך הודיעה על העברת תקציביים משמעותיים שיושקעו בפיתוח התעסוקה, בפתרונות דיור, בהעצמת ההון האנושי ובהגברת האכיפה וחיזוק הביטחון האישי בישובים הדרוזים והצ'רקסים.

כידוע, המדובר בתחומים המשוועים לתקציבי פיתוח בהיעדרם נותרים הישובים הדרוזים והצ'רקסים בלי היכולת לטפל בתחלואות ובקשיים משמעותיים, המשבשים הלכה למעשה את תפקודם התקין של יישובינו בכל תחומי החיים. כפי (שלכאורה) בא לידי ביטוי במתווה תכנית החומש, ברי כי נדרשת התערבות ממשלתית רחבת היקף המגובה בהקצאת משאבים משמעותית.

עם זאת, טרם הועברו למועצות התקציבים לשנת 2016-2015 מכלל משרדי הממשלה. בפרט, ועל אף הסמיכות למועד פתיחת הלימודים תשע"ז, טרם הועברו לישובים תקציבי משרד החינוך.

בעקבות סבב ארוך ועקר של דיונים במשרדי הממשלה השונים ולאור מצבם הקשה של הישובים האמורים, התכנסנו, ראשי המועצות החברות בפורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ועדי ההורים היישוביים ונציגי החיילים המשוחררים, כדי להחליט על נקיטת צעדים דרסטיים עד שימצא מענה ראוי לדרישותינו.

להלן דרישותינו המפורטות. באם אלה לא יתקבלו, נאלץ להשבית את המועצות המקומיות על כל המשתמע מכך. כאמצעי אחרון, נאלץ גם שלא לפתוח את שנת הלימודים וזאת בעיקר נוכח היעדר התקציבים שטרם הועברו ממשרד החינוך.

אין המדובר בצעדים שהוחלטו בקלות ראש, אלא בצעדים המתחייבים על מנת להבטיח את מימוש התחייבויות הממשלה. אנו משוכנעים כי המדובר במאבק צודק אשר יעזור להבטיח את עתיד תושבינו, את ביטחונם, השכלתם ורווחתם.    

דרישותינו הן כדלקמן:

1. הטמעת תכנית החומש בתקציב המדינה לשנים 2017-2018 בתקנה: אנו סבורים כי מעמדה הנורמטיבי של החלטת ממשלה אינו מאפשר את יישומה המלא ומונע את אכיפת האמור בה. קביעת התכנית בתקנות הוא שיבטיח כי הבטחות הממשלה לא יינתנו בהיעדר כיסוי אלא ימומשו במלואן.

2.  השלמת העברת התקציבים למועצות עבור שנה"ל 2016-2015: השלמה לעניין זה הינה העברת כלל התקציבים המובטחים מכלל משרדי הממשלה בהקדם האפשרי ולא יאוחר מה-31.8.2016 (ערב מועד פתיחת שנה"ל), וממשרד החינוך בפרט, וקבלתם בפועל בחשבון המועצות.

3. הנחה בקרקעות הנרכשות ע"י חיילים משוחררים: הבטחת הנחה בגובה של 90% עבור רכישת חלקות אדמה ע"י חיילים משוחררים בכל הישובים הדרוזיות והצ'רקסיות ישובים שמשווקים היום והישובים שטרם שווקו בהם מגרשים.

4. השוואת מענק האיזון בכפר קמא, פקיעין, ראמה ועוספיא.


נקווה שלא נאלץ למנוע את שמחת ילדינו והוריהם בתאריך 01/09/2016.

תגובות

4. אמא לפני 8 שנים
צודקים
3. תושב מודאג לפני 8 שנים
לא לנצל את התלמידים כמכבש לחץ
2. אמאל לפני 8 שנים
צריכים לעמוד כולם יד אחת למען השגת התקציבים
1. הורים ותלמידים לפני 8 שנים
הדרישות צודקות,,אבל לא נוגעות לחינוך,,

מומלצים