להסדיר את נושא תשלומי ההורים

יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות בכנס ההערכות לפתיחת שנת הלימודים: "לבחון את האפשרות שלא לקבל את הנחיות משרד החינוך בדבר תשלומי הורים עד לשינוי  ההנחיות. יש להפסיק להציב את בית הספר כמוסד גובה אלא כמוסד מחנך".

25.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להסדיר את נושא תשלומי ההורים

אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, קרא בכנס ההערכות השנתי לקראת פתיחת שנת הלימודים: "על משרד החינוך להפסיק את הפופוליזם בדבר ההנחיות לתשלומי הורים במיוחד בכל הנוגע להורים אשר אינם מסדירים את התשלומים שלא עקב קשיים כלכליים".

קמינסקי, תומך ומצטרף לתמיכה הגורפת להעברת כלל תשלומי ההורים לגביה באמצעות הביטוח הלאומי, ובכך להעביר את בית הספר ממוסד גובה כספים למוסד חינוכי.

לדבריו של קמינסקי, "התנהלות משרד החינוך וההוראות הקיימות כיום המוחלות על הרשויות המקומיות מהוות ניצול ציני על הרשויות והמשאבים המוגבלים הקיימים בהן. על פי ההנחיות הקיימות כיום, משרד החינוך דורש מהרשויות לאפשר להורים שלא שילמו מכל סיבה שהיא לשלב את ילדיהם בפעילות".

קמינסקי ציין כי במרבית הרשויות הדבר מביא לסדר גודל של כ 10% העדר תשלומים  על בסיס של התחמקות הורים ושלא על בסיס סוציואקונומי. "נוצר מצב בו ילד שאינו נזקק לסיוע נתמך בדיוק כמו ילד שזקוק לסיוע. הדבר מביא לעיוות ובסופו של דבר לפגיעה באוכלוסיות חלשות. העדר הנחיות ברורות יוצר סיטואציות בלתי אפשריות בהן עומדים מנהלי אגפי החינוך בבואם לשרת את הקהילה."

עוד ציין קמינסקי בדבריו כי "הממשלה קיבלה החלטה שגויה בהעברת החינוך לגילאי 0-3 למשרד הרווחה. מערכת החינוך חייבת להיות כולה תחת משרד החינוך. יש לשמור על רצף חינוכי לטובת הילדים. כך שהמעבר בין הגילאים יעבור במטריה ארגונית כוללת, התפתחות הילדים תהיה תחת תוכנית חינוכית ופיקוח אחיד".

קמינסקי התייחס בדבריו אל צוותי ההוראה בבתי הספר ועל ההתקפות הרבות סביב ריבוי ימי החופשה במערכת וציין כי "החופשה של עובדי ההוראה במדינת ישראל אינה מהגדולים הקיימים במדינות העולם אלא נהפוך הוא. מספר ימי הלימוד בישראל הם מהגבוהים בעולם. בסוף דבריו ביקש קמינסקי להחזיר את החינוך לאנשי החינוך, ולהעצים אותם  ולפני כל התבטאות יש לחשוב על ההשלכות שלה".

תגובות

מומלצים