חמצן כבקשתך

התפתחות אנמיה, כלומר ספירת דם נמוכה, גורמת לתשישות, לחולשה כרוניות, לכאבי ראש, לסחרחורת, לכאבים בחזה, לדופק מהיר, לקוצר נשימה, לבחילה ולדיכאון, סטודנט בטכניון פיתח טכנולוגיה חדשה להקלה במצב של אנמיה.

27.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חמצן כבקשתך

ציון בדש, הלומד בשתי פקולטות בטכניון, פיתח טכנולוגיה חדשה להקלה של תסמיני אנמיה, הלימודים בטכניון אינם קלים, ועל אחת כמה וכמה למי שלומד בשתי פקולטות במקביל. אבל ציון בדש, סטודנט צעיר בן 25, אינו נותן לעומס הלימודים להפריע במסע שאליו יצא לפני גיוסו.

בדש, בן 25, נולד בסביון ולמד בתיכון יהוד. את הבגרות במתמטיקה סיים כבר בכיתה י’, בפרויקט של אוניברסיטת בר-אילן, ובהמשך השלים בגרות מורחבת בפיזיקה, ברובוטיקה ובאנגלית. לאחר שירות צבאי ממושך נרשם ללימודים בטכניון וכעת הוא מסיים שנה שנייה ללימודיו בשתי פקולטות במקביל: פיזיקה ומדעי המחשב.

הפיתוח שהוא מוביל כיום נהגה במוחו עוד לפני סוף התיכון. “חשבתי בכלל על טכנולוגיה שקשורה לניטור ולהפחתה של זיהום אוויר התקן שישמש בתאי בעירה במנועים ויוביל לבעירה טובה יותר.

בסוף זה התגלגל לתחום הרפואי.” לאחר שירות ביחידה 8200 החל ללמוד בטכניון אך לא ויתר על החלום ההוא. בעבודה קשה, ובסיועה של בוגרת הטכניון ד”ר יעל אברהם כיועצת מדעית, שינה בדש את יעד הפיתוח לתחום הרפואי וב-2015 הצליח לרשום את הפטנט הראשון בחייו: מערכת ייחודית ליצירת חמצן סינגלטי המיועדת לחולים הסובלים מאנמיה, מתשישות ומבעיות נשימה.

ד”ר אברהם סיימה בשנת 2007 דוקטורט בכימיה בהנחייתו של פרופ’ יואב איישן מהפקולטה לכימיה ע”ש שוליך בטכניון. לאחר שנה של עבודה בחברת HP יצאה לפוסט-דוקטורט בפקולטה לחקלאות במעבדתה של ד”ר רבקה אלבאום ובמכון מקס פלאנק בגרמניה, ואחריו החלה לעבוד כחוקרת נלווית בפקולטה לחקלאות. כיום היא עוסקת בייעוץ מדעי ליזמים ובחינוך. תרומתה של ד”ר אברהם לפטנט של בדש כוללת את הבנת הבסיס המדעי להמצאה, כתיבת הפטנט ומעורבת בתכנון ובביצוע מחקר הן בתחום הרפואי הן בתחום הבעירה.

לחמצן סינגלטי, שהוא צורה פעילה יותר של חמצן מולקולרי, השפעה מיטיבה על בעיות בריאותיות שונות, בנוסף להשפעה אנטי בקטריאלית משמעותית.

מעלותיו של החמצן הסינגלטי ידועות זה שנים, אולם עד כה דרש ייצורו ציוד מיוחד ויקר. ההמצאה של בדש מבוססת על מעין כוורת מסגסוגות מתכות המשפעלות את החמצן שבאוויר ממצבו הטריפלטי (הרגיל) למצבו הסינגלטי הפעיל.

חמצן סינגלטי משמש ביישומים רפואיים רבים ומשפיע לטובה במגוון רחב של תופעות ומחלות בשל פעילותו האנטי-בקטריאלית, האנטי-ויראלית והאנטי-פטרייתית.

אלה כמה מהתופעות שבהן הוצג שיפור ניכר בעקבות השימוש בחמצן סינגלטי: אסתמה וקשיי נשימה אחרים החמצן מוביל לשיפור מיידי ולהפחתת השימוש במשאף ונטולין ובסטרואידים, הכרוכים בתופעות לוואי שונות; מחלות המתבטאות בתשישות (EDD) ובהן פיברומיאלגיה וטרשת נפוצה; טיפול בכינים (100% אחוזי תמותה בתוך שלוש דקות); קשקשים, דלקות עור, דלקות פרקים ודלקות עמוקות אחרות, דלקות עיניים, פטרת ברגליים ואקנה.

יישום חשוב נוסף של מערכת החמצן הסינגלטי קשור בטיפול בחולי סרטן. חולים אלה, העוברים טיפולים כימותרפיים והקרנות, סובלים מתופעות לוואי רבות הנובעות מכך שהתרופות המוכנסות לגופן, מעצם היותן חומרים המיועדים לחיסול תאים, הן בעצם רעלים הפוגעים גם ברקמות בריאות.

אחת מתופעות הלוואי הבעייתיות היא התפתחות אנמיה, כלומר ספירת דם נמוכה אשר גורמת לתשישות, לחולשה כרוניות, לכאבי ראש, לסחרחורת, לכאבים בחזה, לדופק מהיר, לקוצר נשימה, לבחילה ולדיכאון.

ירידה בכמות החמצן המסופקת לגוף מובילה לירידה בכמות האנרגיה בגוף, והדבר משפיע על יכולות מנטליות וגופניות כמו גם על חוסנה של המערכת החיסונית. במקרה של אנמיה חמורה נזקק החולה לעירויי דם ולעתים אף להפסקה של הטיפול הכימותרפי כדי לאפשר לגוף להתאושש ולייצר את מרכיבי הדם החסרים.

בעקבות זאת נבדק השימוש בחמצן סינגלטי בטיפול בחולי סרטן, ובעקבות תגובותיהם החיוביות של החולים מתנהל כעת ניסוי רחב היקף עם חולי סרטן נוספים במטרה לאפיין את האפקט של נשימת חמצן סינגלטי על מצבו של החולה.

יעל אברהם ציון בדש

תגובות

מומלצים