שיח עלי פלאח אהבה לעדתו ולישראל

עוד בזמנים הקשים בהם מעמד העדה הדרוזית היה בחיתוליו שיח' אבו גאלב עלי פלאח האמין שניתן לקדם את בני ובנות הנוער הדרוזים רק דרך החינוך וההשכלה הגבוהה. סרטון

28.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיח עלי פלאח אהבה לעדתו ולישראל

שיח' עלי פלאח משמש בשנים האחרונות נשיא התנועה הדרוזית הציונית, שיח' עלי הוא אחד האנשים הראשונים שהאמין בדרך חשיבות הקמת התנועה בעיקר למען השתלבות הדרוזים בחיי החברה הישראלית.

שיח' עלי מדבר על ציונות ועל אותם מנהיגים לא יהודים כמו הגנרל צ'רצ'יל שהיה ממנהיגי התנועה הציונית והוא לא יהודי, שיח' עלי אומר:"להיות ציוני זה מתבקש בעיקר לתמוך ולהבין שלעם היהודי יש זכות על הארץ ועליית כל יהודי העולם לכאן זה דבר מובן מאליו. שיח' עלי מציין שהדרוזים משתלבים טוב מאוד במפעל הזה.

בימים אלה התנועה הדרוזית הציונית חוגגת 40 לקיומה, ככל שמדברים עם חברי התנועה מגלים את המפעל הגדול שלא נראה לעומק אצל צעירים וצעירות, אבל השפעתו על החברה הדרוזית במשך השנים היא גדולה וחשובה מאוד.

שיח' עלי פלאח בן ל שיח' נסיב פלאח אחד מ- 16 האנשים בעדה הדרוזית שחתמו על החוזה לגיוס צעירים דרוזים לצבא כגיוס חובה.

שיח' עלי נשיא התנועה הדרוזית הציונית, תומך נלהב במתן השכלה לבחורות הדרוזיות ותומך שהן ילמדו ובא בטענות לאנשי הדת שלא מאפשרים לבחורה לנהוג ברכב ובעיר מבקש להעניק יותר אפשרויות לימוד לצעירים וצעירות ללמוד ולפתח קריירה חברתית וכלכלית.

שיח' עלי פלאח

שיח' עלי לא יכול לשכוח את ההיסטוריה המשפחתית עם ההתנקלות של הכנופיות למשפחתו ולרציחתו של בו דאז, הבן נסיב (אביו של שיח' עלי) נשבע לנקום את דמו של אביו, נסיב ברח לסוריה ומשם דרכו של האמיר חסן אלאטרש הצליח לממש את הבטחתו.

 

לדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=UXts1__s9B8}

תגובות

6. חברים לדרך לפני 8 שנים
שאיפתנו לחיות בשלום ואחווה עם כולם בישראל,
5. נסרדין לפני 8 שנים
ישר כוח
4. מאהר לפני 8 שנים
כבוד והערכה
3. רמי חלבי לפני 8 שנים
משפחה אצילה
2. עספאני לפני 8 שנים
כל הכבוד לשיח' שאומר את האמת
1. דרוזים ישראלים לפני 8 שנים
מכובד,רפורמי,מתקדם,דרוזי וישראלי גאה,,

מומלצים