מה עם ההסעות ליסודי וחט"ב דתי אלאשראק?

מאות תלמידים שיגיעו ללמוד בבית הספר היסודי וחט"ב דתי אלאשראק מדליה יצטרכו לדאוג להסעה פרטית, מועצת עוספיה ממשיכה להסיע את התלמידים שלהם, רפיק חלבי בתגובה.

28.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה עם ההסעות ליסודי וחט"ב דתי אלאשראק?

שנת הלימודים כבר מתחילה הכל ערוך ומוכן בכפרי הדרוזים בכרמל, רק ביסודי וחט"ב דתי אלאשראק הדאגה גדולה בקרב ההורים.

פגישה שהתקיימה בין אימאן חליפה ועדואן עדואן עם המחוז, בהשתתפות מנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך רחל מתוקי, נאמר מפורשות ע"י מתוקי שעל המועצה לפנות לועדת ערעורים, ועדת חריגים ולדרוש את תקצוב ההסעות לבית הספר הנ"ל, רחל הביעה שתתמוך בבקשה.

הרשות בעוספיה ממשיכה בשלב זה להסיע את התלמידים לבית הספר הדתי ובתחילת ספטמבר תתקיים פגישה בעניין עם אגף התקצוב של משרד החינוך.

הורים אומרים לנו: "לדעתנו זו בעיה שיצרה המועצה בדליה כדי לצמצם את מספר התלמידים שלומדים מחוץ למערכת החינוך בכפר ולנסות להחזיר את התלמידים לבתי ספר בדליה, לא יתכן שלבית ספר אזורי חשוב זה, התלמידים שלנו לא יקבלו הסעות כמו בבתי הספר הרגילים".

מנהל מחלקת חינוך במועצת עוספיה כמאל כיוף אומר לנו: "נשקלת האפשרות לבקש לבטל את ההגדרה של בית ספר אזורי כדי למנוע את הפגיעה בתלמידים וההורים שלהם, אם ההגדרה של בית ספר אזורי תגרום למצב שלא יהיה תקציב להסעת תלמידים, הטענה הייתה שכמו שהורים שולחים את ילדיהם ללמוד בחיפה ודואגים להם להסעה, זה יהיה אותו סטטוס למרות שזה כאן בתוך שני הכפרים".

הורים בינתיים לא יודעים מה לעשות ופונים למועצת דליה לברר את העניין.

רפיק חלבי : "אנחנו נותנים הסעות ואב בית, ועוד נדרשנו לשלם אגרת תלמיד חוץ, אין לנו את הכסף הזה לשלם, כמו שילדים לומדים בחוץ וההורים דואגים להם שידאגו לילדים, את בקשתנו למשרד החינוך העברנו, אם תאושר נהיה שמחים מאוד".

תגובת ראש מועצת דליה רפיק חלבי בסרטון

{YouTubeVideo id=pW_aVbgEAgg}

תגובות

4. אבא לפני 8 שנים
כואב הלב
3. אמא לילדה לפני 8 שנים
מאוד מדאיג אותי המצב הזה?
2. חלבי לפני 8 שנים
כישלון
1. אבא לילד שלומד בחיפה לפני 8 שנים
אתה אשם

מומלצים