צעדים לתכנון הפקות וידאו מעולות

בעידן הטכנולוגי של ימינו, כאשר יוטיוב ופייסבוק מאפשרים לנו לצפות בסרטוני וידאו ב360 מעלות ולא מעט אולפנים מציעים אף הם את אופציות הצילום הללו גם בנו מתעוררים החשק והדמיון לנסות וליצור סרטוני וידאו נהדרים שכאלה בעצמנו.

31.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
צעדים לתכנון הפקות וידאו מעולות

אבל איך עושים זאת? הנה 3 צעדים שיעזרו לך בשלב התכנון של הפקות וידאו, עוד לפני שבכלל תתחילו לצלם את הסצנה הראשונה:

1. השראה מול פרקטיקה

בדמיון שלכם אתם רואים את כל הדבר הזה מכותרות הפתיחה ועד לקרדיטים בסוף כהשראה יצירתית. אתם מדמיינים שוב ושוב את כל הסצנות המופלאות האלה כאילו זו הפקה של מלחמת הכוכבים, הטיטניק או אוואטר וחושבים שאתם יכולים לאחסן את כל הצילומים הנפלאים האלה בראש עד שהמצלמה שלכם תתחיל לפעול.

במציאות, בין אם מדובר בוידאו במסגרת הפקת פרסומת או בסרט בת מצווה, אתם צריכים להיות יותר מעשיים. לקחת את הזמן ופשוט לשבת ולרשום בפרטי פרטים את רשימת הצילומים. זה יעזור לכם להניע באופן מעשי את הדמיון ולקדם אתכם בכיוון הנכון.

כאשר אתם עומדים בפני הפקות וידאו שאלו את עצמכם שאלות מפתח כמו: האם אני יכול לבצע את הסרט? האם אני יכול להרשות זאת לעצמי? האם יש לי רמת השראה ומחויבות כדי לבצע את המשימה? האם אוכל למצוא את האנשים המתאימים והמוכשרים לבצע את התפקידים הנדרשים? ומה באשר למיקום שבו יתרחש הסרטון...

חשבו על המטרות שבגינן אתם עוסקים בהפקת הוידאו. האם זה בשביל הכיף? האם זה עבור כלי למידה? האם אני רוצה ליצור וידאו ויראלי ביוטיוב? האם אני מבצע הפקה מסחרית? בשביל פסטיבל סרטים? או האם זה אחד מסרטוני ההדגמה שלי?

נכון, ההשראה חשובה, אבל אתם חייבים להיות מעשיים.

2. לקבוע את הצרכים שלך

לחלק מאתנו די קל לזכור: מצלמה, סוללה, חצובה, תאורה... אבל גם צרכים אחרים ממלאים תפקיד במרדף אחרי הפקת הוידאו הנהדרת שלך. כאשר הסוללות ריקות, הכפתור תקול או החיבור חסר – אתם מבינים שאסור להתעלם מהדברים הבסיסיים.

אתם חייבים גיבוי ותוספת של פריטים שחיוניים ליצירת הוידאו. בנוסף, תנו את הדעת על שאלות כגון: האם מספר הצילומים שלכם דורש רמה גבוהה יותר של ניידות או של יציבות? ואיזו חצובה תתאים לכם יותר?
קחו את הזמן ורשמו את כל הצרכים שלכם כדי למנוע מציוד תקול, מזג אוויר גרוע או בעיה במיקום, להשפיע על הצלחת הפרויקט שלכם.

3.איזה סוג של סרט זה יהיה?

עוד לפני שמתחילים לצלם צריך להחליט אם הסרט מבוסס על פעולה, דיאלוג או שילוב של השניים. חשוב לדעת איך תרצו להציב את הנושא. קבעו האם מספיק לכם שהשחקן בסרט ישב מאחורי השולחן וידבר או שאתם רוצים להוסיף במהלך העריכה תוספות כמו גרפיקה וכותרות כדי להגביר את ההשפעה החזותית של הסרטון.
חשוב מאוד להיות מודעים לתוצאה הסופית המקווה עוד לפני שמתחילים לצלם, ולהתכונן ולתכנן היטב לקראת תוצאה מקווה זו.

 הפקות וידאו

תגובות

מומלצים