נשים עושות שלום רוצות את האישה הדרוזית שותפה

להתגלגל ולהיות בכל מקום העיקר להשפיע על מנהיגי המדינות לעשות הכל כדי להפסיק את המלחמה הבאה, פגשנו את הנשים בדליה ואת השותפים מבני המיעוטים.

02.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נשים עושות שלום רוצות את האישה הדרוזית שותפה

חברי הכנסת לשעבר טלאב אלסאנע ושיח' זידאן עטשה, יחד עם סמיר חלבי חאתם חסון ואחרים, חברו לקבוצת נשים עושות שלום, לסייע להן להכיר את האוכלוסיה שבניה משרתים שירות חובה בצה"ל וגם הם נהרגים ונפגעים במלחמות.

מובילות התנועה לילי וייסברגר, מירי לינדר, הגיעו לדאלית אל כרמל למפגש הכנה לצעדת התקווה המתוכננת בעוד חודש.

כמה זה חזק שנשים אמהות באות לכל מקום בארץ , להשפיע ולדרוש לא למלחמה, לא להרג, כי במלחמה נהרגים בני אדם ועל זה הן מרימות קול לא ולא למלחמה כן להידברות.

בתנועת נשים עושות שלום, חברות כעשרים אלף נשים מכל הקשת החברתית, כולל המגזר הבדואי והמתנחלים ביהודה ושומרון, נשים עושות שלום היא תנועה בלתי מפלגתית.

התנועה קמה בקיץ 2014, לאחר רצח שלושת הנערים היהודים גיל עד מיכאל שַׁעֶר, יעקב נפתלי פרנקל, איל יפרח ורצח הנער הערבי מחמד אבו חדיר, זכרונם לברכה.

לילי וייסברגר:"קמנו ויצרנו תנועה של נשים נחושות, תנועה שמיועדת להניע מחדש את תהליך ההסכם המדיני שנתקע, כולן קוראות להשיב את חזון השלום למרכז השיח הציבורי וללב הפעילות המדינית, אנו פועלות למימושו של פתרון לא אלים, מכבד ומוסכם, של הסכסוך בין הישראלים והפלסטינים".

נשים עושות שלום בדליה

לילי:"דעתן של נשים לרוב אינה נשמעת בנושאים של מלחמה ושלום, תנועתנו תדאג שקולותינו, צרכינו ושאיפותינו, ושל מגוון קבוצות האוכלוסיה, יקבלו ביטוי ומענה בעיצוב המדיניּות, מעורבות של נשים מייצרת תהליכי הידברות והסכמה אפקטיביים".

המייחד של הקבוצה, זה לעזוב הכל, להגיע כדי לחבר את הציבור למעגל למרות הקושי והזמן הדחוס.

 

לדברים מדאלית אל כרמל, בסרטון

{YouTubeVideo id=d3fLhwLgU1U}

צעדת התקווה 2016 סרטון

{YouTubeVideo id=7reYd1VGM4I}

תגובות

מומלצים