מבירת הנשרים בכרמל מחפשים חתן לנשרה

חוויה בל תתואר שחוו המשפחות שהגיעו לחי בר כרמל לראות וללמוד על התנהגות הנשרים והמהירות בה הם עפים, חינוך ביוספרי והקשר לדרוזים, לוגיה יש ביקורת, סרטון.

03.09.2016 מאת: חסין חלבי, חלא חלבי
מבירת הנשרים בכרמל מחפשים חתן לנשרה

 התוכנית בחסות קניון הרהיטים והחשמל חלבי מותקאל מבצעים מטורפים רק לבוא וליהנות מהמגוון הרחב שיש בחנויות עובדים כל ימות השבוע טלפון מספר 048397475, נשמח לראותכם


יום הנשר הבינלאומי בכרמל מתקיים בכל שנה בכדי ללמוד ולחוות את מאמצי שימור אוכלוסיית הנשרים בארץ ובעולם. חשוב לציין ש42 נשרים חיים בכרמל וכ 90 נשרים בכל הארץ, מצב הנשרים בדרום טוב יותר למרות שבשנים האחרונות המצב משתפר מאוד והנשרים מתרבים.

הנשרים חיים בזוגות כל החיים, הגוזל רק כשמגיע לגיל 5 מתחבר לבת זוג.

אברהם יופי וסאלח מקלדה היו בין המייסדים של החי בר בכרמל.

היום כלל פעילויות הסברה וסדנאות יצירה לכל המשפחה וגולת הכותרת-סימון ושחרור נשרים לטבע, עד אמצע המאה שעברה ניתן היה לצפות בעשרות נשרים בשמי הארץ, וזוגות רבים קיננו גם במצוקי הכרמל.

פעילות האדם גרמה לירידה חדה במספר העופות המקננים בצפון הארץ, ומהכרמל נעלמו הנשרים לחלוטין. בחי-בר כרמל נעשים מאמצים רבים בשנים האחרונות להחזיר את הנשרים לקנן בכרמל.

גיא אלון מנהל המחוז ברשות הטבע והגנים: "זה אחד הימים המרגשים ביותר, מחזירים את חיית הבר לכרמל, להרים את הראש ולראות את הנשרים בשמים, זו חגיגה שלמה גם לטבע וגם לאנשים".

אודי הילברגר מנהל החי בר בכרמל: "את יום הנשר הבינלאומי התחלנו לציין מזה שש שנים, יום הנשר מציינים בכמה ארצות בעולם, המטרה להגביר את המודעות לשמירה על הנשר ולחשוף את המאמצים להשיב את המין הזה לטבע".

יגאל מילר, אחראי רביית דורסים ברשות הטבע והגנים: "המטרה של היום הזה להסביר לקהל שיבינו מה המשמעות ואיך אפשר לעזור לנו, מחפשים שידוך לנשרה, יש לה קן אבל אין לה בעל".

דודי ויינר מנהל המרחב ברשות הטבע והגנים: "הפרויקט יום הנשר הבינלאומי התחיל בדרום אפריקה והתפשט לכמה וכמה מדינות, המטרה להביא את סיפור הנשר והסכנות שמרחפות מעל הנשר שנמצא בסכנת הכחדה, צייד, התחשמלות, הרעלות והפרעה במקומות הקינון, בפני הציבור, התחלנו בפרויקט פורשים כנף למגן את קווי המתח בישראל, לאחרונה הובאו נשרים מספרד למטרת רבייה, לפי שידור המשדרים שעל הנשרים אנחנו עוקבים אחרי תנועות הנשרים, בכרמל היום כארבעים נשרים, יש לנו 7 גוזלים מקינון בטבע וזה דבר מדהים".

נשר

רינת רוסו מנהלת מרכז הדרכה כרמל ברשות הטבע והגנים: "בשנה שעברה בתכנית אני כרמלי השתתפו בתי ספר מדליה ועוספיה, השנה אנחנו גם מזמינים את תלמידי בתי הספר להשתתף בתכנית במימון מלא של המרחב הביוספרי, להפיץ את הרעיון של המרחב הביוספרי ויוזמות ורעיונות שהילדים יוזמים, בתי ספר יוצאים לטיול ביחד, הרעיון שמי שגר בכרמל ישמור על הכרמל".

וגיה כיוף ראש מועצת עוספיה, שהגיע עם נכדיו לצפות בשחרור הנשרים, התייחס לסוגיית המרחב הביוספרי: "המרחב הביוספרי התחיל ב 96, אנחנו לא שותפנו בזה ורק ב2010 כשאני הגעתי למועצה התחלנו לפעול בנושא".

יעקוב מקלדה: "אנחנו מנסים להחזיר לטבע את הנשר הים תיכוני, ב1992 התחלנו לשחרר נשרים, היום אנחנו עוקבים אחרי הנשרים דרך משדרי הלוויין, אם יש לנשר זרמי אוויר טובים הנשר במעופו יכול להגיע למהירות עד 200 קמ"ש ולהגיע למרחקים של 200 ק"מ ביום ".

 

{YouTubeVideo id=HYFCZEFLzDo}

תגובות

מומלצים