מחזירים טובה למעיין אום אלשוקף ומנקים אותו

חברי העמותה שכל מטרתם זה לדאוג לניקיון הם עצמם הפכו לפועלים שמנקים את השטחים הציבוריים, מבצע מיוחד שמטרתו לשמור על מקור מים בדליה.

04.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מחזירים טובה למעיין אום אלשוקף ומנקים אותו

מעיין אום אלשוקף שופץ בסוף שנת 2007 ע"י ציבור אזרחים, רובם אנשי דת שהפכו את המקום למה שרואים היום, ממקום מוזנח וולא מטופח למקום שכיף לבקר בו.

מקור המים היחיד שהיה לתושבים שהתגוררו במקום בשנות ה30 וה 20 היה אותו מעיין בנוסף לעוד מעיין באזור יד לבנים, מעיין אום אלשוקף הפך למקור מרכזי לאספקת מים לכל המטרות ולכל האזור באותם שנים שלפני קום המדינה.

לפני מספר שנים המקום הפך למחלוקת לאחר שהמעיין נקרא על שמו של המנוח סאלח מקלדה שהיה הבעלים של אדמות האזור הזה אום אלשקוף.

משום מה, בשנים האחרונות המקום לא מטופל ומוזנח כי לא מתחזקים אותו וחשוב לציין שהמקום פתוח לכולם, אין שערים ומבנים חוץ מניקוז המים לתעלה ומשם לנחלים לחוף כרמל.

חברים מיוחדים שעושים הרבה למען הסביבה יצאו במבצע אישי, לנקות את המקום והצליחו להביא תוצאות נהדרות, אבל מה יקרה עם המקום בעוד שבועיים זה רק השם ידע.

ענן נסר אלדין יו"ר עמותת שמירה על הסביבה אומר לנו:"תודה מיוחדת לכל מי שעזר ביום הניקיון הזה, עם שלבי הסיום של העבודה ראינו את הזרימה הנקייה של המים, הניקיון היה יסודי ולזה יש תוצאות טובות".

מעיין אום אלשוקף

ענן נסר אלדין: "ביום הזה לקחו חלק חברי העמותה ראני מקלדה, שיח' אבו רביע מועין מקלדה, שיח' אבו שמחה זהדי עיסמי, סלמאן מקלדה בנוסף לשיח' אבו סאפי כמאל חלבי ויאסר חלבי שעבד יחד עם המחפר שלו, באמצעותו נפתחו כל תעלות המים".

"המקום היה מוזנח מאוד, למעיין הושלכו אבזרים וכל מני מזהמים, לא ברור אם זה בכוונה או לא, לשמחתנו ולרווחת התושבים בכפר, המקום עכשיו נקי ויפה, ראש המועצה רפיק חלבי ראה את העבודה היסודית שעשינו, חיזק את ידינו והבטיח לשלוח מהנדס בקרוב לטפח ולשקם את עין אום אלשוקף שהוא אתר היסטורי וייחודי לכפר שלנו דאליית אל כרמל".

ענאן:"אני כיו"ר עמותת איכפת לי מהכרמל נקי, רוצה לפנות לתושבים שפוקדים את המעיין ולבקש מהם לשמור על המקום נקי ולעזור לנו לשמר אותו וכן אני מקווה שהמועצה אכן תפעל ביד קשה כנגד כל העבריינים שזורקים פסולת ומזהמים את המעיין והסביבה, כדי למגר תופעה זו בקרבנו".

בתמונות ניתן לראות צב מים יחודי שהתגלה עם העבודות במקום, הצבים האלה מוגנים ועל הציבור לשמור שלא יפגעו.

 

{YouTubeVideo id=A8k8nA5jYzU}

תגובות

2. מעריך לפני 8 שנים
כל הכבוד
1. محلل سياسي לפני 8 שנים
هذه العائله ألذي صابها جنون بعده المذكور صالح مقلد

מומלצים