תושבי שכונת הזיתים בעוספיה חג נקי

זה היה כמו כנס התארגנות לבחירות, כאשר תושבי שכונת הזיתים כמו בכל שנה בחג עושים טוב לשכונה, מנקים, מאירים ומה לא, העיקר שיהיה חג נקי.

04.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תושבי שכונת הזיתים בעוספיה חג נקי

עוספיה כמו בכל מקום בכפרים שבהם האוכלוסייה חוגגת את חג הקורבן רוצה אזור נקי ומסודר, בחודשים האחרונים התאגדו תושבי שכונת הזיתים והחליטו לעשות סדר בשכונה, יצאו מדי חודש כול השכנים אל הרחוב, עם ציוד וכלים לניקוי הכביש והמדרכות, גברים ונשים, ילדים ומבוגרים ניקו את כול השכונה.

לפני כחודש הגדילו ועשו איסוף כסף מכול דייר בשכונה ורכשו ציוד לקישוט השכונה לרגל חג הקורבן ושוב כולם יצאו לרחוב במשך יומיים ניקו קישטו והאירו את השכונה בכבלי תאורה שנרכשו מהקופה.

תושבי השכונה מבהירים "אנחנו מאוחדים בהחלטתנו ומגובשים לטובת השכונה, הניקיון והקישוט אלה רק צעדים ראשונים מתוך תכנית רחבה לטובת רווחת התושבים כאן, יש לנו עוד הרבה תכניות וכולם תמיד נענים לכול קריאה של עשייה או רכישה, אנחנו לא יכולים להמשיך ולשבת כאילו הכול כשורה, חייבת להיות תחזוקה שוטפת של הרחוב ואנחנו עושים את זה למען עצמנו ולמען ילדינו, מתוכננים לנו עוד לא מעט אתגרים, ואנו תקווה שנצליח לעמוד בהם".

"אנו רוצים לאחל חג שמח לכול תושבי עוספיה. ולקוות שתמיד יהיו לנו ימים של איחוד, אחווה, אהבה, גיבוש ודאגה לזולת ולסביבה".

לפני כחצי שנה התארגנו תושבי שכונת הזיתים במטרה לנקות לטפח ולשמור על השכונה לטובת כול התושבים ואורחיהם, ברחוב הראשי של השכונה ישנה בעיית הצפות חמורות וקבועות של ביוב מזה שנים, מאחר והיו קריאות רבות, רשמיות ולא רשמיות לרשות המקומית לפתור את הבעיה ולא נעשה דבר יסודי בעניין מצד הרשות, כמו כן השכונה די חשוכה, הכביש נהפך להיות כביש מסוכן בהיותו חשוך יחסית ורחב אך ללא פסי האטה, בעקבות אלה ועוד ומאחר שהפנימו שכלום לא יקרה אם לא יעשו לעצמם.

נסר ולינדא סבא, ראגדה ואחמד נסאר, שמס וסחר כיוף, מסעוד ודוחא מנסור, הרימו את הכפפה איגדו את התושבים כמהלך ראשון של יום ניקיון, כול תושבי השכונה נרתמו, יצאו לרחוב עם ציוד וכלי עבודה וניקו את כול הכביש הראשי באורך של כקילומטר וחצי במו ידיהם, היו כאלה בעלי טרקטורים עגלות וכדומה שתרמו הכול, לאותו יום, מאז העניין הזה נהפך למסורת ומידי חודשיים קמים כולם ויוצאים לעשות לעצמם, בכול פעם, תושב השכונה שיח' שוקרי לילאווי שבה שוכן גם גן האירועים שלו, בסוף כול יום כזה מכבד את כול השכונה בארוחה בגן האירועים שלו.

הפעם הגדילו לעשות והציעו לאסוף כסף לטובת קישוט השכונה לרגל חג הקורבן ושוב כולם נענו, שילמו וכמובן יצאו למבצע שלישי במספר, ניקו את השכונה וקישטו אותה ואפילו הציבו שלט זמני בכניסה לשכונה.

בקרוב אומרים לנו שיקום וועד שכונתי אשר יגבה סכום סמלי חודשי מכ-90 בתים בשכונה ובכסף הזה ניתן יהיה לבצע המון פרויקטים חיוניים לרווחת כלל דיירי שכונת הזיתים, כגון ספסלים לאורך השדרה, פסי האטה, הדברה, ערבי וימי הוואי וגיבוש, ועד שער כניסה.

תושבי השכונה: אנו תקווה שכול שכונה בעוספיה ודליה תנהג כמונו, גם לטובת הגיבוש האנושי של שכנות טובה וגם בשביל לשמור על המרחב הציבורי הסובב אותנו, וזאת כמובן במידה והמצב ברשות המקומית לא מאפשר לנקוט בצעדים, פעולות ופרויקטים בסיסיים, כגון ניקיון הכביש והמדרכות.

כנאמר אם אין אני לי, מי לי ?

שכונת הזיתים

{YouTubeVideo id=UZe23pUzcPw}

תגובות

8. الشيكونات לפני 8 שנים
عالم مفلسه
7. דלית אל כרמל לפני 8 שנים
אנשים כלבבי
6. היאם לפני 8 שנים
דלית את כרמל
5. עיספאוי לפני 8 שנים
חג שמח לכולם
4. مصلح عزام לפני 8 שנים
كل الاحترام
3. אישה לפני 8 שנים
תמשיכו לשמור זה טוב
2. עיספאוי גאה לפני 8 שנים
חברה נמדדת במה אזרחיה עושים לקהילה
1. תושב לפני 8 שנים
כל הכבוד

מומלצים