שיח' מוופק טריף מונה לנשיא לבית הדין לערעורים הדרוזי

לאחר 23 שנה בהן לא אויש התפקיד, הועדה למינוי קאדים דרוזים מד'הב, בראשות שרת המשפטים איילת שקד, מינתה את המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל מוופק טריף, לנשיא בית הדין לערעורים הדרוזי.

05.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיח' מוופק טריף מונה לנשיא לבית הדין לערעורים הדרוזי

הבחירה נעשתה באמצעות הוועדה למינוי קאדים מד'הב. הוועדה מינתה עוד ועדה בוחנת שתסייע בבחירת 4 קאדים, 2 מתוכם לערכאת הערעור. שקד: "אמשיך לפעול למען שוויון זכויות לעדה הדרוזית" 
 
המינוי התבצע לאחר 23 שנה בהן לא מילא איש את התפקיד. לאורך השנים עמד טריף בראש הרכבים שונים בבית הדין.
 
נוסף על כך, מינתה הוועדה למינוי קאדים מד'הב, שהתכנסה לראשונה מזה חמש שנים, ועדה בוחנת, שתסייע בבחירת ארבעה קאדים, שניים לבית הדין לערעורים ושניים לבית דין אזורי. תפקידה של הוועדה הבוחנת יהיה להרכיב את הבחינות עבור המועמדים, כאשר ועדת משנה, שמונתה אף היא היום, תראיין את המועמדים.
 
שרת המשפטים איילת שקד: "אני רואה חשיבות גדולה במינוי נשיא בית הדין לערעורים, אדם שמשמש כמנהיג הרוחני של העדה הדרוזית. זאת, לאחר כל כך הרבה שנים בהן התפקיד לא אויש. העדה הדרוזית תורמת ביותר למדינת ישראל, הן בהתגייסות בניה  לצה"ל והן בהשתלבות אנשיה בחברה הישראלית. אין סיבה שלא להשוות את מעמדו למעד נשיאי בתי דין אחרים בישראל. אמשיך לפעול למען קידום שוויון הזכויות לבני העדה, אני מודה לסגן השר ולחברי הכנסת חמד עמאר ועבדאלה אבו מערוף וחברי הועדה  ".
 
השיח' מוופק טריף: "אני מודה לשרה על האמון. שנים רבות שלא היה מינוי לתפקיד נשיא בית הדין לערעורים. סגן השר, חברי הכנסת, חבריי, תודה רבה על האמון. כולנו יחד נצעיד את בית הדין והעדה קדימה".

מוופק טריף והשרה איילת שקד

תגובות

מומלצים