זהירות סטרואידים אנאבוליים וכדורים מזויפים

בפעילות שבוצעה בכפר דיר אל אסד על ידי שוטרי משטרת ישראל והאגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, נתפסה כמות גדולה של סטרואידים אנאבוליים האסורים על פי חוק, בנוסף נחשפה רשת מכירה והפצה של כדורי אין אונות מזויפים.

08.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
זהירות סטרואידים אנאבוליים וכדורים מזויפים

בפעילות שבוצעה  בכפר דיר אל אסד על ידי שוטרי משטרת ישראל והאגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות נתפסה כמות גדולה של סטרואידים אנאבוליים (כדורים ואמפולות), וכמות גדולה של כדורים שונים האסורים על פי חוק בדירה פרטית. החשוד עוכב לחקירה ושוחרר על ידי המשטרה.

הסחורה שנתפסה הועברה לידי משרד הבריאות לצורך בדיקות מעבדה.

משרד הבריאות שב ומזהיר כי שימוש בחומרים אלה עלול לפגוע בבריאות הציבור, להוביל לאשפוז בבתי החולים ובמקרים מסוימים אף למוות.

סטרואידים אנבוליים הינם חומרים תרופתיים המדמים את פעילות הטסטוסטרון בגוף, כלומר גורמים להגדלת מסת השריר ולהתפתחות תכונות זכריות. שימוש לא מפוקח בסטרואידים אנבוליים עלול לגרום לנזק בריאותי הרסני ולעיתים בלתי הפיך. בארץ, חל איסור על מכירתם ללא מרשם רופא וחל איסור יבוא ללא היתר של משרד הבריאות.

בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, שוטרי יחידה ארצית של משטרת ישראל וחוקרי יחידת יהלום ברשות המסים, הבוקר נערכה פשיטה על בתיהם של למעלה מ-20 חשודים במקומות שונים בארץ. זאת  לאחר שחקירה סמויה ביססה חשד שניהלו רשת למכירה והפצה של כדורי אין אונות מזויפים, בין היתר באמצעות אתר אינטרנט ושליחים.

במסגרת הפעילות נתפסו כדורים, אריזות, בקבוקי אריזה ומדבקות החשודים כמזויפים  וכן מסמכים וחומרים רלוונטיים.

החשודים במעורבות בפרשה עוכבו לחקירה בגין חשד לביצוע עבירות של מכירה/אספקה של חומר מסוכן, קבלת דבר במרמה, עבירות על פקודת סימני המסחר ועל פקודת הרוקחים, ושיבוש מהלכי חקירה.

על פי החשד, מדובר ברשת שיטתית ומאורגנת, במסגרתה יובאו כדורי אין אונות מזויפים בהיקפים נרחבים. על הכדורים הודבקו מדבקות של כדורי אין אונות מוכרים ומורשים ואלו פורסמו, בין היתר, באתר אינטרנט ונמכרו באמצעות לספקים ברחבי הארץ. בהמשך נשלחו באמצעות שליחים לרוכשים.

המשטרה, משרד הבריאות והרשויות הנוגעות רואים בחומרה רבה הפצה של תרופות אשר אינן מפוקחות ויש בהן כדי להוות סכנה לבריאות הציבור. חשיפה זו מצטרפת לשורת חשיפות ופעילויות בתחום ובכוונת הרשויות להמשיך בפעילות משולבת מקצועית ונחושה במישור המודיעיני, המבצעי והחקירתי בתחום זה.

סטרואידים

תגובות

מומלצים