התנועה הדרוזית הציונית חוגגת 40 שוויון עכשיו

תנועה שקמה להגיד לעולם שליהודים מגיעה ארץ, חיילים דרוזים ישבו באוהל במחנה גדעון שמעו את הכרזת האום ב1975 ואז קמו והקימו צעקה ומאז הם פעילים כתף לאל כף יהודים ודרוזים, סרטונים

08.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
התנועה הדרוזית הציונית חוגגת 40 שוויון עכשיו

כ 500 נוכחים כולל שרים וחברי כנסת, ראשי ערים, שיח'ים, מנהלי בתי ספר ומכובדים, הגיעו לעצרת לציון 40 שנה להיווסדה של התנועה הדרוזית הציונית בישראל, תחת הכותרת "שוויון עכשיו", את הערב הנחה כרמל נסראלדין, בשם ראשי הרשויות נשא דברים וגיה כיוף.

בין הנוכחים: ראש העדה הדרוזית שיח' מוופק טריף, ח"כ אופיר אקוניס, יוסף נסראלדין יו"ר התנועה, הרב יחיאל אקשטיין, אברהם דודדובני יו"ר ההסתדרות הציונית, ח"כ אבי דיכטר, ח"כ ציפי לבני, חכ"ל אמל נסראלדין יו"ר יד לבנים הדרוזי, וגיה כיוף, דני עטר ראש קק"ל, זאב בילסקי, משה בן עטר יו"ר המועצה הציבורית יהודית דרוזית, ערן חרמוני ועוד ציבור של נכבדים. 

שיח' מוופק טריף אמר: "זו עובדה שדרוזים קמו ועשו את מה שלא עשה אף אחד אחר וזו חובת כל דרוזי לשמור על מדינת ישראל חזקה".

יוסף נסראלדין ציין שהכנס מתקיים תחת הכותת שוויון עכשיו ושיש לאמץ את ההחלטה 737, יוסף הזכיר בדבריו את ההישג הענק של הקמת ישוב דרוזי ראשון ליד טבריה.

אמל נסר אלדין: "מגיע לנו שוויון, אנחנו הדרוזים אוהבים את היהודים, שהתקציב של הדרוזים יהיה בתוך משרד ראש הממשלה ולא בכל משרדי הממשלה".

ארבעים לתנועה הדרוזית הציונית

ציפי לבני: "אני רוצה שכולם יראו ויכירו את הדרוזים כמו שאני הכרתי כשהייתי מגיעה עם אבא למפגשים עם הדרוזים. כדי שזה ימשיך ביחד, צריך להתחיל לעבוד, זה לא להגיע פעם בכמה זמן וללכת".

השר אופיר אקוניס: "אני שמח לקחת חלק באירוע הזה, זה קשר טוב בין העם היהודי לעדה הדרוזית, במאה ה11 כבר התחיל הקשר, בנימין כתב שהדרוזים אוהבים יהודים ואני אומר גם היהודים אוהבים אתכם, בקצונה הבכירה בצה"ל הרבה דרוזים להם מגיע כבוד והערכה".

יו"ר הסוכנות הציונית העולמית ציין שהוא קידם עם החברים לקבלת האישור האחרון להקמת הישוב הדרוזי הראשון.

אבי דיכטר אמר: "הקשר והרומן בין יהודים לדרוזים זה דבר מובן, הדרוזים חלק מהמדינה, אני גרתי בחורפיש אצל אבו כאמל, לי יש חלק לקדם את בני העדה דרך המלגה על שמו של שופי".

הרב יחיאל אקשטיין: "אנחנו גאים בכם, הגשמתי חלום לפני 15 שנה ומאז הפכנו לקרן הגדולה, יש לנו 400 פרויקטים, אני שומע שצריך לעשות יותר, אנחנו בקרן למרות שאנחנו לא ממשלה עושים הכל להביא את השוויון כי מגיע לכם, צריך להגיד לפוליטיקאים די לנאומים, אני רוצה לתת בשנה הבאה לעדה הדרוזית 50 אחוז מהכסף של הקרן לעדה הדרוזית".

נוער התנועה

וגיה כיוף: "אני רוצה להודות לחברי התנועה שבחרו את הכותרת שוויון עכשיו, זה לא במקרה, צריך לדבר על עתיד הצעירים הדרוזים ועל בנייה נכונה, לדבר על אזורי התעשייה, על הייטק ועל כלכלה עתידית, המפגש הזה הוא חשוב ותורם הרבה".

משה בן עטר: "אני יכול להיות שמח שהדרוזים יהיו בכל התפקידים המרכזיים במדינה".

זאב בילסקי: "אני מילאתי הרבה תפקידים, אבל אין לי אף חבר חוץ מיוסף נסראלדין שהוא חבר אמיתי".

להיות שייך לתנועה הציונית זה היה מין חלום שהרבה אנשים מכל העדות חשדו בו, היום זו כבר עובדה, לאחר שהתנועה פעלה לחיזוק סטודנטים דרוזים ועזרה במישורים רבים לבני העדה וחבריה היו היוזמים והמקדמים להקמת ישוב דרוזי ליד טבריה, בנוסף ליער שיח' אמין טריף ליד ג'וליס ופרויקטים חינוכיים רבים, המובחר ביניהם שגרירים צעירים ועוד.

המנוע היוזם והמקים של התנועה הדרוזית ציונית בישראל יוסף נסר אלדין, יחד עם אלפי אנשים, (חלקם כבר לא בחיים) עושים יום הולדת 40, לאחר שהצליחו להשריש מורשת עמוקה שמוכרת ומוטמעת בכל מוסדות המדינה, מתוך אימונה ורצון לתמוך בעם היהודי ומדינת ישראל.

התנועה הדרוזית הציונית

נשיא התנועה שיח זכי זאהר ז"ל זכה להדליק את המשואה ביום העצמאות ויו"ר התנועה והנהלת התנועה קבלו אות נשיא המדינה, הם קיימו ומקיימים פגישות עם כל צמרת מדינת ישראל וההנהגה.

לתנועה יש היום מעל 10 אלף חברים מכל הישובים הדרוזים מהכרמל הגליל והגולן.

לסרטון שהכנו ליום החגיגי, כל הדברים והתמונות מערב חגיגת 40 לתנועה

{YouTubeVideo id=TdM7gMvB8JI}

{YouTubeVideo id=qxZ4vgE2sx4}

{YouTubeVideo id=SKcgApCTVlE}

{YouTubeVideo id=YXevm_19R8Y}

{YouTubeVideo id=sfV245K9oeA}

{YouTubeVideo id=FY2WVYO1BuE}

{YouTubeVideo id=uKYbWZtBf58}

{YouTubeVideo id=Qz5N5e9kM3s}

{YouTubeVideo id=LTy6mVs-T8Q}

{YouTubeVideo id=X_8c_VhGy48}

{YouTubeVideo id=Os4taL9qzjU}

{YouTubeVideo id=FDmO26wMZlU}

{YouTubeVideo id=9joi5Qi4aYQ}

{YouTubeVideo id=lFGp4LEcZ7U}

{YouTubeVideo id=GLh5SJroFhw}

{YouTubeVideo id=yDmhLAjUR8Y}

תגובות

9. רמי לפני 8 שנים
כל הכבוד וההערכה
8. عسفيا לפני 8 שנים
بحبك اسرايل
7. פאדי לפני 8 שנים
גדול אבו יואל
6. חלבי קוח לפני 8 שנים
ברכות לאבו יואל היקר
5. נסרדיני לפני 8 שנים
ברכות לבני עדתי ולמדינה
4. מדליה לפני 8 שנים
שילמדו האנשים הקטנים מה זה אירוע
3. צעיר לפני 8 שנים
זה נקרא אירוע ברמה ולא הבל
2. בחורה לפני 8 שנים
אוהבת את המדינה
1. דרוזי לפני 8 שנים
חג שמח למדינה ולדרוזים

מומלצים