בג"ץ דחה את עתירתו של תושב אום-אל-פחם הלומד לתואר שלישי בחינוך

נדחתה עתירה להורות למשרד החינוך להכיר בשפה הערבית הספרותית כשפה זרה עבור תלמידים דוברי ערבית, למרות שמדובר בנושא חשוב מדובר בשאלה המצויה בליבת שיקול דעתו המקצועי של משרד החינוך

09.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בג"ץ דחה את עתירתו של תושב אום-אל-פחם הלומד לתואר שלישי בחינוך

בג"ץ דחה את עתירתו של תושב אום-אל-פחם הלומד לתואר שלישי בחינוך, להורות למשרד החינוך להכיר בשפה הערבית הספרותית כשפה "זרה" עבור תלמידים דוברי ערבית ולאשר תוספת זמן לתלמידים דוברי ערבית במבחן הפסיכומטרי ובמבחני הבגרות, או להפחית ממספר השאלות שהאחרונים נשאלים במסגרת בחינות אלה.

נקבע, כי למרות שמדובר בנושא חשוב מדובר בשאלה המצויה בליבת שיקול דעתו המקצועי של משרד החינוך, וכי החלטתו שלא להכיר בערבית הספרותית כשפה זרה היא החלטה מקצועית גרידא שהתקבלה בסמכות בעקבות הליך בדיקה מקיף ומסודר, ומשכך אין מקום להתערב בה.

מלבד האמור שוכנע בית המשפט כי נעשתה פעילות ענפה והושקעו משאבים לא מבוטלים בהתווייה וביישום מדיניות חינוכית שתאפשר, ככל הניתן, שוויון הזדמנויות בין התלמידים דוברי הערבית לבין חבריהם דוברי העברית.

אשר לעתירה להעניק הקלות לתלמידים דוברי ערבית בבחינה הפסיכומטרית, נקבע כי יש לדחותה על הסף בשל קיומו של סעד חלופי הגשת השגה על החלטת המרכז הארצי לבחינות ולהערכה לבית משפט אזרחי.

בג"ץ

תגובות

מומלצים