הדרוזים חוגגים שני חגים סבלאן ואלאדחה

בעיצומו של חג אלאדחה הדרוזים מציינים את הביקור השנתי בנביא סבלאן עה"ש בחורפיש, החגים מגיעים בצל האירועים החריגים שהתרחשו, משבר הזהות והמצב הכלכלי.

10.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הדרוזים חוגגים שני חגים סבלאן ואלאדחה

חג נבי סבלאן יום חג רשמי במדינת ישראל לעדה הדרוזית, שחל כל שנה בתאריך 10 לספטמבר, ובו אנשי הדת וגם חילוניים מגיעים למקום הקדוש ע"ש הנביא סבלאן בכפר חורפיש ומקיימים תפילות דתיות בעיקר, כולל מפגש חברתי.

בני העדה הדרוזית חוגגים מדי שנה ב-10 בספטמבר מאז 1969 את יום העלייה למתחם הנביא סבלאן עה"ש, לובש הצבע הכחול.

נבי סבלאן

נבי סבלאן ע"ש, הוא אבו אלח'יר סלאמה בן עבד אלוהאב אלסאמרי, הוא הדמות האחרונה שבה התגלה "אלסאבק", אחד מחמשת יסודות הבריאה, אבו אלח'יר הוא הנביא הרביעי ברשימת חמשת הנביאים, צבע ההיכר שלו כחול.

לחורפיש שעל גבול הצפון, משעות הבוקר מגיעים מבקרים מכל כפרי הדרוזים בגליל, בכרמל ובגולן, לציין את הביקור השנתי במתחם.

שיח'ים דרוזים

 

שמו של הנביא סבלאן עה"ש קשור במעשי גבורה ונִסים, בסיפור ואדי אלחביס שנמצא בקרבת חורפיש, לפי מסורת זו אימץ סבלאן חיי צנע וסגפנות והקדיש את חייו לעבודת האל.

הנביא יצא ממצרים לחברון כדי לשכנע את עובדי האלילים לקבל את דת האל היחיד אבל בגלל התנגדותם הוא נאלץ לברוח לגליל והתיישב במערה על הר זבול, שם הקדיש את זמנו בלימוד כתבי הקודש תוך שהוא חי חיי סגפנות.

ביקור נבי סבלאן

החברונים עלו על עקבותיו אך בדרכם היה עליהם לחצות את נחל כזיב המקיף את ההר, אז אירע נס, מי הנחל גאו וחסמו את דרכם. מאז נקרא חלק זה של נחל כזיב בשם "ואדי אלחביס".

דרוזים

החג השנה מגיע בצל המאורעות והמקרים בהם אנשים ומשפחות אבדו את היקר להם בכל מני מקרים טרגיים והמלחמה בסוריה שפוגעת קשה גם בבני העדה הדרוזית שם והמצב הכלכלי ומשבר הזהות בקרב הצעירים בישראל והתרחקותם מהמסורת המסורתית.

בטוח שביום זה שום בעיה לא תיפתר.

חג שמח לבני העדה הדרוזית

דרוזים

תגובות

מומלצים