נחלה בטבע זה קאסם ופרחה אברהים

האיש שעשה הכל כדי ללמד את המורשת הדרוזית לבני נוער אנשי צבא וממשלה, אולי דרכם העדה הדרוזית תפסיק לדרוש שוויון, המלחמה של קאסם והאוכל של פרחה בנחלה, סרטון

15.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נחלה בטבע זה קאסם ופרחה אברהים

נחלה בטבע, חווה לאוהבי הטבע וההרגשה הטבעית ובעיקר להכיר מקרוב את המורשת הדרוזית ומנהגי העדה במשך דורות במזרח התיכון ע"י הלוחם האיש שלא נפגע במלחמות ישראל ועם סיום הכנת המקום חלה במחלת הסרטן.

קאסם אברהים תושב כפר מגאר עם אשתו פרחה וילדיו הקימו עסק תרבותי וחינוכי ומסעדה עם המאכלים המיוחדים בדיוק באדמה הפרטית שלהם, בצומת צלמון כביש מהיר 65 כניסה למגדל ולטבריה, למי שמגיע מצומת גולני במחלף צלמון יורד ימינה מיד מגיע לנחלה בטבע.

החוויה מתחילה כבר מהכניסה למקום וקבלת הפנים המיוחדת והיחס החם שקאסם ופרחה מעניקים לאורחים ולמבקרים, הכל מושלם.

המקום כל כך גדול וכל פינה בו מיוחדת מהפאר והשולחנות כמסעדה ועד לישיבה באוהל על הרצפה מתחת לעץ, ישיבה באוהל היותר קטן ליד הכבשים והתרנגולות או בכלל מתחת לעצים, הכל מותר ואפשרי.

 

קאסם ופרחה אברהים

כשנותנים מהלב אז גם מבשלים מהלב ובשפע, לטעום את הממולאים, הקישואים ועלי הגפן של פרחה והתבשילים כולל הדגים והמנסף, האורז והבשר, הכל בא מהלב ומאוד מיוחד, מקבל ציון מוערך ביותר, כך כותבים המבקרים הרבים.

קאסם לוקח אותנו לשנים הראשונות בהם התחיל כצעיר משוחרר משירות קבע בצה"ל, להתחלת הקמת העסק וכל המכשולים, הדוחות והתביעות נגדו ולמרות הכל לא נשבר והצליח להקים את הנחלה בטבע לתפארת האזור כולו.

אבל לקאסם קרה מקרה, אחרי הקמת המיזם, מתוך לחץ ללא שינה ואוכל סדיר, חלה במחלה קשה ורותק לכסא גלגלים, בני משפחתו ובמיוחד אישתו פרחה לרגע לא נטשה אותו והחלה במסע תמיכה ושיקום עד שקאסם חזר לתפקד כמו שהיה דאז, היום הוא לא עושה שום דבר אפילו לא מצטלם בלעדיה.

קאסם היה ונשאר אחד האנשים שעושה הכל כדי לשנות ולא להישאר באותו מקום, כך התחיל בצעירותו כחייל מתגייס, שאף להגיע לצנחנים וכך היה רק לא לגדוד הדרוזי דאז למרות שהיה לו קשה עם ההסתגלות אליו כנטע זר בין כל היהודים בפלוגה.

קאסם ופרחה אברהים

החלום של קאסם עכשיו יותר מכל להפוך את המקום של נחלה בטבע למקום הדרכות לפקידי ממשל ולאנשי משרד החינוך היהודים, שיכירו יותר טוב את הדרוזים, ממה שהם לא יודעים עד היום.

קאסם ופרחה מחכים לכם בשמחה, תבקרו ואפילו תתקשרו ניתן למצוא אותם בפייסבוק וברשתות האחרות, מומלץ בחום לבקר ולהכיר אנשים מיוחדים.

לדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=i-X32PpD0j0}

תגובות

מומלצים