טיולים בראש השנה בצפון בשבילים ירוקים ובמים רעננים

ארץ הגליל מציעה יופי, היסטוריה, תרבות ומגוון של הרפתקאות באתרי טבע כמו הר החרמון, נהר הירדן, אגם החולה, הכנרת, נחלי אכזב ונחלי איתן וכמובן רמת הגולן הנהדרת.

15.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טיולים בראש השנה בצפון בשבילים ירוקים ובמים רעננים

אם אתם מתכננים לנפוש בראש השנה בחלק הצפוני של מדינת ישראל, בוודאי כבר בדקתם אפשרויות לינה כמו מלון בוטיק בצפת, עיר הקדושה והמסתורין, צימרים מפנקים בגולן, רמה עם נופים מדהימים, או צימר בראש פינה העתיקה והפסטורלית.

מילים רבות כבר נכתבו על צפת על סמטאותיה העתיקות, קברי הצדיקים ובתי הכנסת העתיקים, ועל רמת הגולן שמשקיפה על הכנרת היפהפייה. אבל, גם לראש פינה יש קסם משלה. מושבה עתיקה זו הוקמה לפני כ-120 שנה ונתמכה על ידי הברון דה רוטשילד שהותיר במקום מבני אבן היסטוריים שלכול אחד מהם סיפור מרתק משלו. חלק מהצימרים בראש פינה העתיקה נבנו על גבי אותם מבני אבן עתיקים, ששימשו בעבר כחוות חקלאים, והיום משמשים כסוויטות יוקרה עבור אותם נופשים שמגיעים מכל רחבי הארץ.

לקריאה מעניינת אודות טיול יפהפה במורד התוואי של נחל ראש פינה, כנסו לכאן 

ואם כבר הרחקתם לצפון, זו הזדמנות נהדרת לצאת לטייל ולהגיע לפינות טבע קסומות, מהיפות ביותר בארץ ובכלל.

טיול בנחל עמוד – 5-2 שעות

המסלול עובר מהר מירון במערב לכיוון הכינרת במזרח. אפשר ללכת בשני הכיוונים אם כי המסלול המועדף מתחיל במירון ויורד אל הנחל. נחל עמוד, שמקביל ל"שביל ישראל" מבטיח לכם טיול מדהים ומוצל כאשר גולת הכותרת הם המים – נחל עמוד הוא נחל איתן. וחוץ מהמים, בדרך גם תעברו על פני בוסתנים ומספר טחנות קמח עתיקות שעומדות להן בנחת לאורך השביל.

התחילו את הטיול בחניון שליד כביש 89, שמחבר את העיר המיסטית, צפת עם העיר העתיקה עכו שלחוף הים התיכון. נחל עמוד הוא פארק לאומי כך שצריך לשלם דמי כניסה. ההליכה מתחילה בירידה בשביל תלול ומתפתל עד שמגיעים לנחל שההליכה בו נעימה וקלה. לאחר בריכות המים אפשר להמשיך מערבה, או לחזור חזרה אל מגרש החניה.

טיול בנחל יהודייה ברמת הגולן 5-4 שעות

ביום חם, אין כמו טיול ביהודייה שבו המים כל כך עמוקים עד שאין ברירה אלא לשחות לצד השני. יש אמנם כ-12 שבילים בקניון זה שסמוך לכביש 87, מצפון מזרח לכנרת. אבל המסלול המומלץ ביותר הוא הנחל העליון, יהודייה.
בתחילת המסלול תחלפו על פני כפר סורי נטוש שנבנה על גבי עיר יהודית קדומה מהתקופה הרומית-ביזנטית, ועל פני שדות מרעה לבקר עד שתגיעו למטה, לעמק שמוביל למפלי היהודייה שגובהם 20 מטרים.

זהו המקום שבו מתחיל כל הכיף. תצטרכו לרדת לאורך שני צוקים באמצעות סולמות ומדרגות שנקדחו בדופן הסלע, האחד בגובה 4 מטרים  והשני – 9 מטרים, ומסתיימים בבריכה. חשוב לוודא שהחפצים שלכם עטופים היטב בשקיות עמידות למים, או לעשות מה שעושים המטיילים המנוסים יותר שמצטיידים בסירות מתנפחות שיעבירו אותם על פני המים. לאחר בריכה זו יש בריכה נוספת. כשתסיימו לשחות תוכלו להתחיל לחזור על עקבותיכם להתחלה בשביל יבש בחלקו העליון של הנחל.

צימר בצפון

תגובות

מומלצים