חונכות וירטואלית גם באנגלית למגזר הדתי ערבי דרוזי והבדואי

השנה תוענק חונכות ל 6,000 תלמידי תיכון בפריפריה חברתית וגיאוגרפית (לעומת 4,000 בתשע"ו), הלומדים ב 200 תיכונים מהמגזר הממלכתי, דתי, ערבי, דרוזי ובדואי.

17.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חונכות וירטואלית גם באנגלית למגזר הדתי ערבי דרוזי והבדואי

תכנית חונכות וירטואלית, אשר מופעלת ע"י משרד החינוך בשיתוף מטח, פועלת בעשור האחרון, למען שיפור הישגיהם של תלמידי 4 ו-5 יח' לימוד במקצועות: מתמטיקה, פיזיקה, ביולוגיה, כימיה ולראשונה השנה גם באנגלית. במסגרת הפרויקט סטודנטים מצטיינים חונכים תלמידים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות של הוראה וחניכה מרחוק.

אוכלוסיית היעד של התוכנית הינה תלמידים הלומדים בבית הספר העל יסודי, שהינם בעלי יכולת להגיע ללימודים מוגברים בתחומים אנגלית, מתמטיקה, פיזיקה, כימיה ביולוגיה ואשר אינם מגיעים לכדי מימוש יכולת זו מסיבות שונות. התכנית תסייע להם לסיים בהצלחה את מבחני הבגרות ולקדם אותם אל עבר לימודים אקדמיים.

מטרתה העיקרית של התוכנית היא הגדלת מספר התלמידים הניגשים לבגרות מוגברת בתחומים אלה וקידום הישגיהם.

בין מטרותיה הנלוות של התוכנית נמנות, בין היתר, העלאת רמת המוטיבציה של התלמידים, חיזוק דימויים העצמי, זימון מפגש עם דמות המהווה מודל לחיקוי עבור התלמידים ופתיחת שערי האקדמיה בפניהם.

דסי בארי מנהלת האגף העל יסודי במשרד החינוך: "החונכות הוירטואלית היא עוד אחד מהמפעלים של חינוך חדשני שאנו מובילים במטרה להתאים את מערכת החינוך למיומנויות המאה ה- 21. בשנת הלימודים הבאה כחלק מתוכנית האנגלית המשרדית  נרחיב גם את השירות שהחונכות הוירטואלית נותנת כך שגם תלמידי ארבע וחמש יח"ל באנגלית יוכלו ליהנות מלמידה תומכת, חדשנית אקטואלית וזמינה".

פרויקט "חונכות וירטואלית" הינו חלק מתכנית נחשון אשר הוכיחה את עצמה במהלך השנים האחרונות כתומכת בלמידה ומשפרת באופן משמעותי את הישגי התלמידים.

מממצאי ההערכה שנערכו עולה, כי 86% מבין התלמידים שהשתתפו בפרויקט לפחות שנה אחת זכאים לתעודת בגרות ויותר משני שלישים מהתלמידים שנבחנו מעידים כי הישגיהם השתפרו בזכותה. ו-96% מהם מעידים שהחונכים אכפתיים ומקצועיים.

לאורך השנים מתקבלים פידבקים מרגשים וממצאים יציבים המעידים על שביעות רצון של כל השותפים לתכנית: התלמידים, המורים והחונכים.

בשנה הקרובה התכנית תעניק חונכות ל 6,000 תלמידי תיכון בפריפריה חברתית וגיאוגרפית (לעומת 4,000 בתשע"ו), הלומדים ב 200 תיכונים מהמגזר הממלכתי, דתי, ערבי, דרוזי ובדואי. מידי שנה מועברות לתלמידי החונכות הווירטואלית מעל ל 100,000  שעות חונכות.

את החונכות מעבירים 1,000 סטודנטים מצטיינים בתחומי ההנדסה, המדעים הרפואה ועוד, מהאוניברסיטאות השונות בארץ, אשר הוכשרו במטח ולמדו איך ללוות קבוצת לימוד של 2-3 תלמידים, ומהווים מודל לתלמידים אלה.

החונכים והתלמידים מקיימים מפגשים שבועיים בתיווך האינטרנט ולומדים יחדיו בסיוע בשילוב מדיה עשירה.

תגובות

מומלצים