הצורך במינוי קאדים דרוזים

בתי הדין הדרוזיים מתרחבים וגדלים, שרת המשפטים איילת שקד פותחת דלת למינוי שני קאדים מד'הב לבית הדין הדתי הדרוזי לערעורים, ועוד שני קאדים מד'הב, המינוי יוריד בעומס הקיים.

18.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הצורך במינוי קאדים דרוזים

לאחרונה חתמה שרת המשפטים איילת שקד על הודעה בדבר הצורך במינוי קאדים מד'הב בבתי הדין הדתיים הדרוזיים ולהלן נוסח ההודעה:

​"בהתאם לסעיף 12(א) לחוק בתי הדין הדתיים הדרוזיים, התשכ"ג-1962, אני מודיעה על הצורך במינוי שני קאדים מד'הב לבית הדין הדתי הדרוזי לערעורים, ובמינוי עד שני קאדים מד'הב לבית הדין הדתי הדרוזי".

תנאי הכשירות למינוי קאדי מד'הב קבועים בחוק בתי הדין הדתיים הדרוזיים, התשכ"ג-1962 (נוסח מלא ומעודכן) וסדרי עבודת ועדת המינויים למינוי קאדים-מד'הב, קבועים בכללי בתי הדין הדתיים הדרוזיים (סדרי הדיון של הוועדה למינוי קאדים מד'הב),התשס"ח-2008.

ניתן להגיש מועמדות במזכירות בתי הדין הדרוזיים בעכו.

לכתבה שערכנו עם עו"ד מולא כמיל מנהל בתיה"ד הדתיים הדרוזיים ומזכיר הוועדה למינוי קאדים דאז

"בין 40 ל 50 אחוז ממקרי הגירושין בעדה זוגות ללא ילדים"

עו"ד כמיל מולא מנהל בתי הדין הדרוזים בישראל, בראיון מיוחד לפורטל הכרמל פורץ את כל המחסומים, הדברים באים לעצור את תופעת ניצול הצעירים המתגרשים, כמיל במסר לצעירים ולצעירות. סרטון

 

בבתי הדין הדרוזים יש 12 עובדים כולל השופטים בשלוש הערכאות, עו"ד כמיל מולא, איגד את כל הסעיפים שהיו חסרים בהקשר למעמד האישי הדרוזי בספר שנוסף לשאר הדברים שנכתבו והגיעו בעיקר מאזור לבנון.

עו"ד מולא התייחס להרחבת בית הדין הדרוזי בעכו: "ההרחבה היתה מחייבת למען שיפור השירות לכל הניגשים לקבל שירות מבתי הדין הדרוזים".

עו"ד כמיל מולא: "נבנה אולם שיפוט חדש, מערכת ממוחשבת, אתר אינטרנט שדרכו אפשר לקבל חומר לעיין ולשלם, הרחבנו את כוח האדם בבית המשפט ומקיימים השתלמויות מקצועיות לשופטים, בערכאה הראשונה יש לנו 3 קאדים לפי התקן, בערכאה השניה (הערעור) יש שני קאדים, חסר קאדי, יש לנו שני בתי משפט, בעכו ובמסעדה ברמת הגולן, עד 2001 היינו שייכם למשרד הדתות, ומאז ועד היום אנחנו שייכים למשרד המשפטים".

"בסגל העובדים של בית הדין אין נשים, במועמדים לקאדים, היתה מועמדת אחת שנפסלה כבר בתחילת הדיון, עובדים מהמניין יכולים להיות לא דתיים, קאדים חייבים להיות אנשי דת".

"בעדה הדרוזית כיום יש גירושין בהסכמה קרוב ל44%, אבל אם מדברים על גירושין שלא בהסכמה, דרך פתיחת הליך, מדברים על כך שחוק המעמד האישי מאפשר לאישה לפתוח הליך בדיוק כמו הגבר".

עו"ד כמיל מציין איזה סעיפים בחוק הישות הדרוזי מאפשרים לפתוח בהליכי גירושין, "סעיף 42 הוא הסעיף הכי נפוץ".

עו"ד כמיל: "כשבני זוג רוצים להתגרש, מתחיל משא ומתן, מתערבים קרובים ואנשי דת ומנסים לפתור את הסכסוך ולהגיע לשלום בית, כאשר מגיעים למצב שצריך להתיר את הקשר בין בני זוג בהסכמה, אז יוצרים קשר עם בית הדין ואנחנו שמים סוף לסכסוך במהירות, קובעים דיון תוך 48 עד 72 שעות, הקאדים בבית הדין מנסים לעשות שלום בית, כאשר הם משתכנעים שאין אפשרות להמשיך, אז מתירים את הגירושין".

עו"ד כמיל  מולא: "בתיקי סכסוך משפחתי, כאשר אחד מבני הזוג מעוניין להמשיך בקשר ולא לפרק, אז מגיע ופותח תיק, מציעים איך להגיע לשלום בית, מציעים תהליך של בוררות, בהסכמה של שני הצדדים, כאשר אין הסכמה בין הצדדים וצריך להתיר את הקשר בין בני הזוג, מנסים להתיר את הקשר בדרכי שלום, וכשזה לא מצליח להם, אז מחזירים את התיק לבית הדין שממשיך לדון בהליך".

"מעמד האישה הדרוזית מאוד יחודי ונשען על חוקי הדת, על חיקוקי אלאמיר אלסייד, ונשען על השוויון בין הגבר לאישה, בכל מה שקשור למעמד האישי".

עו"ד כמיל מולא

"מה שמבדיל אותנו מהשאר שהאישה הדרוזית יכולה ליזום הליך של גירושין, אין אצלנו אישה עגונה "מסורבת גט", בעדה הדרוזית גם אם הגבר לא רוצה לגרש את האישה, בית הדין מגרש ונותן לאישה תעודת גירושין ".

עו"ד כמיל : "ראש העדה שיך מוופק טריף יזם לקיים סדנאות הדרכה בענייני נישואין לצעירים, שותפים לרעיון בתי הדין הדרוזים והמועצה הדתית הדרוזית, משרד הפנים אגף דתות, ומשרד הרווחה".

"ביחס לאחרים העדה הדרוזית במצב מצוין, מבחינת אחוז הגירושין, בשנת 2014 אחוז הגירושין הגיע ל 14.6 ביחס לאוכלוסיה של 136000".

"ב2014 היו לנו 1037 חוזי נישואין, לעומת 149 תעודות גירושין ".

עו"ד כמיל מולא במסר לצעירים ולצעירות: "כדי להפחית את אחוז הגירושין בעדה יש לרכוש השכלה, שמחזקת את מוסד הנישואין, אל תתחתנו בגיל צעיר, צריך להתבסס בחיים, ללמוד הכי חשוב, לפני שמתחתנים, להימנע מנישואין בין קרובי משפחה".

"כיום בין 40 ל 50 אחוז ממקרי הגירושין בעדה הם ללא ילדים, מסקנה ילדים מחזקים את מוסד הנישואין".

עו"ד כמיל : "כל מה שקשור בשימוש ברשת ובאתרי אינטרנט, פייסבוק, ואצ'אפ, שיהיה שימוש נכון ולא שלילי, כי זה פוגע ומשפיע על בן הזוג, כאשר ב- 80 אחוז מהתיקים שמגיעים לדיון אצלנו, יש טענות כלפי בן הזוג על שימוש לא נכון ברשתות החברתיות".

 

לכל הדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=tf8K9EBDfN8}

תגובות

4. העם הפשוט לפני 8 שנים
מי צריך קאדים בכלל? אוכלי חינם,,
3. د. حسام منصور- مرشد للأهالي وم לפני 8 שנים
ملاحظة
2. د. حسام منصور- مرشد للأهالي وم לפני 8 שנים
ملاحظات
1. תושב לפני 8 שנים
הגיע הזמן

מומלצים