משלב:"אין שום כוונה להרוס ולא חצי בית"

בתגובת ועדת רכס הכרמל לכתבה שפרסמנו על תוכניות מפורטות דליה עוספיה ומאות הבתים שסומנו להריסה, משלב:"הדרכים המופיעות ברקע העולות בחלקן על בתים קיימים, מאושרות לפני עשרות שנים".

20.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משלב:"אין שום כוונה להרוס ולא חצי בית"

להלן תגובת הוועדה רכס הכרמל

תוכניות לשינוי הוראות ומגבלות בניה

"בתגובה לכתבה אשר פורסמה באתר "פורטל הכרמל" ביום 20.9.2016 בעניין תוכניות לשינוי הוראות ומגבלות בניה בעספיא ובדאלית אלכרמל, להלן תגובת הוועדה:

תוכניתהוועדה המרחבית רכס הכרמל בשיתוף עם המועצות המקומיות הפקידה שתי תוכניות להוספת זכויות בניה בכל השטחים המאושרים בשני היישובים. התוכניות מאפשרות זכויות ליותר מ-8000 יח"ד מתוכם הסדרה של כ-4000 מבנים קיימים.

חלק ממבנים אלה נבנה בחריגה מהוראות התוכניות המאושרות באופן שלא אפשר לוועדה, עד כה, לתת היתרי בניה כחוק ולחבר את הבתים לרשת החשמל באופן מסודר ובטיחותי.

לצורך כך יזמה הוועדה והרשויות את התוכניות הנ"ל המאפשרות מתן היתרים למרביתם המכרעת של המבנים הקיימים גם אם הם חורגים בקווי הבנין או בשטחים המותרים לבניה.

תוכניתלציין ובניגוד לכתוב בין השורות בכתבה, התכנית עסקה רק בתוספת אחוזי בניה, תוספת שימוש לצימירים והקטנת קווי בניין. התכנית לא שינתה ייעודים, לא הוסיפה דרכים  ולא שינתה תוואים של דרכים מאושרות.

הדרכים המופיעות ברקע התשריט, העולות בחלקן על בתים קיימים, מאושרות מכח תוכניות קודמות שאושרו לפני עשרות שנים. אין בתכנית שום הוראה המשנה אם מעמדם של המבנים הקיימים על תוואי הדרכים מעבר למה שנקבע בתוכניות הישנות.

בהזדמנות זו מודיע ראש הוועדה שאין שום כוונה להרוס ולא חצי בית, וכל הדיווחים בנושא הינן מניפולציות שלא ידוע  מה עומד מאחוריהן. ההפך הוא הנכון מטרת התכנית הינה הסדרת הבניה הקיימת ותוספת זכויות לרווחת התושב.

תוכנית התושבים ועורכי דינם מוזמנים למשרדי הוועדה לעיין בתכנית המופקדת ובמקביל בתוכניות הישנות המאושרות ולוודא שהתכנית לא פוגעת באף תושב ואף מטיבה עם כל אחד מהבתים הכלולים בה.  וזאת טרם הגשת התנגדויות סרק שלא יועילו לתושב ויעלו לו כסף רב.

כמו כן, פונים למערכת פורטל הכרמל בבקשה לבדיקה מעמיקה של הפרטים המצוינים בכתבה שיש בה לטעמנו הטעיה לציבור. וזאת ע"מ לא להיגרר אחרי אינטרסים צרים של אחדים על חשבון טובת הציבור".

משלב בעוספיהשימו לב לתגובה שסומנה באדום שיו"ר הועדה מאמת את מה שנרשם בכתבה המקדימה. אומנם הבתים להריסה סומנו בתוכניות הישנות, אבל התוכנית הזאת משאירה ללא שינוי את אותם מבנים מסומנים להריסה.

יש לציין שמי שסימן את מתווה הדרכים החדש היא ועדת רכס הכרמל והיא שסימנה את הבתים בצהוב להריסה, לא מערכת פורטל הכרמל שרק הביאה את הנתונים לידיעת הציבור.

לכתבה שפורסמה בקישור

מאות בתים סומנו להריסה בתכנית מפורטת דליה עוספיה

תגובות

11. חלבי לפני 8 שנים
לא להאמין לשקרים
10. דלאויי לפני 8 שנים
למר יוסף שלום
9. תושב לפני 8 שנים
לא מאמנים לך יא משלב
8. מעוספיה לפני 8 שנים
למשלה ווגיה
7. הגון לפני 8 שנים
להגיד את האמת
6. תושב לפני 8 שנים
מכיר את משלב
5. אדם פשוט לפני 8 שנים
רב הנסתר על הגלוי
4. חלבי קוח לפני 8 שנים
יוסף נזק לכפרים שלנו
3. בכיר לפני 8 שנים
משלב עוף מכאן מהר
2. אחד העם לפני 8 שנים
נא לדייק
1. הרס לפני 8 שנים
עספיא

מומלצים