הצל"שים והעיטורים ל45 שוטרים ולוחמים

עיטורים והצל"שים של משטרת ישראל הוענקו ל 45 שוטרים ולוחמים ו6 אזרחים על גבורתם ואומץ לבם, בין מקבלי העיטורים מספר גדול של לוחמים דרוזים.

23.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הצל"שים והעיטורים ל45 שוטרים ולוחמים

מצדיעים לגיבורים של משטרת ישראל 45 שוטרים ולוחמים, שישה אזרחים ויחידה מצטיינת קיבלו עיטורים וצל"שים על מעשים יוצאי דופן, במהלכם סיכנו את חייהם על מנת להציל חיי אחרים.

רנ"צ רוני אלשיך: "את הערב הזה אנחנו מקדישים ל-45 שוטרי ולוחמי משטרת ישראל, לשישה אזרחים וליחידה משטרתית אחת. כולם גיבורים שבשנה החולפת סיכנו את חייהם על מנת להציל חיי אחרים. חלקם שילמו על כך בחייהם".

טקס העיטורים והצל"שים של משטרת ישראל נערך במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. העיטורים והצל"שים הוענקו להם על גבורתם, אומץ לבם, קור הרוח שלהם ותרומתם לביטחון מדינת ישראל. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך.

נשיא המדינה אמר במהלך הטקס: ״ראיתי שיש 'צל"ש מפכ"ל', 'עיטור המופת', אבל אין עדיין 'צל"ש נשיא'. אם הייתה לי האפשרות להעניק צל"ש נשיא, הייתי מעניק אותו למשטרה כולה על התמודדותה המתמשכת עם גל הטרור. הטרור כפי שאנו נוכחים ביתר שאת בימים האחרונים, תוקף אותנו גל אחר גל. אתם שובר הגלים. אתם חוסמים בגופכם את הגלים המתנפצים ללא הרף. תודה לכם״.

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך אמר: ״גל הטרור האחרון היווה שיא של אתגרים ביטחוניים על כתפי משטרת ישראל, בשל אופיין של המלחמות ומיקוד האיומים דווקא בעורף. אינספור פיגועים נמנעו בשל ערנותם, נחישותם ומקצועיותם של שוטרים, מה שהציל את חייהם של אזרחים רבים. זהו תפקידם של השוטרים, ואותו הם ממלאים במסירות ובאהבה. הנורמה המשטרתית של נחישות וחתירה למגע כפי שבאה לידי ביטוי מרשים לאורך גל הטרור, תמשיך ותהיה גבוהה גם בעתיד. לצד שוטרינו אנו בוחרים לשבח אזרחים שנקלעו לסיטואציה נתונה, פעלו בנחישות והצילו חיים תוך סיכון חייהם. מקבלי העיטורים הם חלק משרשרת ארוכה של גבורה, מהמאבק להקמת המדינה ועד ימינו אנו. במעמד מרגש זה, לא נשכח את חברינו שחרפו נפשם למען ביטחון עם ישראל ואינם עוד עמנו. אנו מחבקים את משפחותיהם, שבאחת גורלן נקשר בגורלנו״.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר: ״שוטרות ושוטרים, לוחמים, מאבטחים ואזרחים, מופת ושבח של ערבות הדדית, חתרו למגע בנחישות, תוך סיכון חיים ממשי, ונטרלו מחבלים. אני מצדיע להם. הרי הדבר ההגיוני ביותר בזמן פיגוע, האנושי ביותר, זה ניסיון למלט את עצמך מתוך הסיטואציה, לנוס על חייך, לברוח. אבל לא פה, בארץ ישראל. לא במדינת ישראל. יש לנו עם של גיבורים.  כהנהגה, כממשלה, כשר, כשאתה נחשף לסיפורים מסמרי השיער, של אנשים שסכנו את חייהם כדי להציל לעיתים אנשים שהם בכלל לא מכירים, זה נותן כוח גדול. עצום. זו ערבות הדדית שמסמלת יותר מכל את חוזקה וחוסנה של מדינת ישראל״.

העיטורים במשטרת ישראל שהוענקו:

עיטור הגבורה: מעשה גבורה עילאית, שנעשה תוך מילוי תפקיד ותוך חירוף נפש.

עיטור האומץ: מעשה גבורה שנעשה בעת מילוי תפקיד ותוך חירוף נפש, שיש בו גילוי אומץ לב בלתי רגיל.

עיטור המופת: מעשה שנעשה באומץ לב, הראוי לשמש מופת.

צל"ש המפכ"ל: מעשה מצוין או התנהגות מצוינת במהלך פעילות מבצעית או בפעילות משטרתית אחרת, תוך גילוי כושר מנהיגות או יוזמה.

הרשימה המלאה של מקבלי העיטורים והצל"שים:

הרב נחמיה לביא ז"ל (אזרח) קיבל את עיטור האומץ האזרחי. בתאריך 30.10.15, בהיותו בביתו, שמע הרב נחמיה לביא ז"ל זעקות של אישה, יצא מביתו כשהוא מודע לסביבה העוינת ולסכנה הנשקפת ממנה, נתקל במחבל ונאבק בו בכל כוחותיו ובכך עיכב את מהלכיו. למרבה הצער, המחבל, שהיה חמוש בסכין הצליח לדקור את הרב נחמיה והוא נרצח.

עופר בן ארי ז"ל (אזרח) קיבל את עיטור האומץ האזרחי. בתאריך 23.12.15, נסע עופר ז"ל מכיוון שער יפו למנהרת צה"ל בירושלים. במהלך נסיעתו הבחין בשני מחבלים חמושים בסכינים בעודם דוקרים אזרחים שחלפו במקום. עופר ז"ל ירד מרכבו כשבידו מוט ברזל ורץ לעבר המחבלים. במקביל, שלוש שוטרות משמר הגבול שמעו צעקות מתיירים ורצו אל עבר המקום עליו הצביעו התיירים. השוטרות נטרלו את המחבלים, ולמרבה הצער, האזרח עופר בן ארי ז"ל נקלע במהלך ריצתו אל עבר המחבלים לתוך קו האש ונהרג.

אחסאן חרב ואריק רוקח (אזרחים) קיבלו את עיטור המופת האזרחי בגין נטרול שני מחבלים שנכנסו ליישוב בית חורון וביצעו פיגוע דקירה. בתאריך 25.01.16 חדרו שני מחבלים ליישוב בית חורון ודקרו שתי נשים. כתוצאה מהדקירות אחת הנשים מתה מפצעיה. אחסאן (מאבטח היישוב) ואריק רצו יחד לכיוון המחבלים, כאשר אחסאן העביר את אקדחו לאריק ונשאר חמוש ברובה. כשזיהו את המחבלים הורה אחסאן לאריק לחפות עליו, צמצם למרחק של מטרים בודדים מהמחבלים, ירה לעברם ונטרלם.

חגי קליין (אזרח) קיבל את עיטור האומץ האזרחי. אלירן שוע (אזרח) קיבל את עיטור המופת האזרחי. העיטורים יוענקו להם בגין התנהלותם המקצועית, תוך נחישות וקור רוח, במהלך פיגוע ירי שבוצע ע"י שני מחבלים חמושים במתחם שרונה בתל אביב, בתאריך 8.6.16.

סמ"ר אליסון לסרי, המשרתת במשמר הגבול, קיבלה את עיטור המופת בגין נטרול שני מחבלים במחסום תפוח, בתאריך 30.10.15. במהלך משמרת, בזמן בדיקת רכב ובו כשמונה נוסעים, הגיעו לפתע שני מחבלים רכובים על אופנוע כשהם חמושים בסכינים, בכוונה לדקור את השוטרת ושוטר נוסף שהיה עמה במשמרת. הלוחמת נטרלה את שני המחבלים החמושים תוך שהיא מצילה את חיי שותפה לצוות.

פקד שי אוחיון, רס"מ זוהדי חשאן ורס"ר שמעון יפרח, המשרתים במשמר הגבול, קיבלו את עיטור המופת ולפקד חוסיין סוויד, ממשמר הגבול, יוענק צל"ש המפכ"ל, זאת בגין חילוץ חיילים שנקלעו למחנה הפליטים קלנדיה, בתאריך 29.02.16. שני חיילי צה"ל נכנסו בשוגג עם רכב לתוך מחנה הפליטים קלנדיה ובשלב מסוים רכבם נעצר. השניים נמלטו והתפצלו, האחד נשאר במחנה הפליטים והשני נמלט לוואדי. בהמשך רכבם נשרף. כוח של חמישה צוותי לוחמים ממג"ב נכנס למחנה, כאשר בהמשך הצטרף אליהם גם כוח צה"ל. פקד שי אוחיון הוביל את צוותו בסמטאות המחנה בנחישות, תוך התנגדות אלימה של המקומיים, בעוד פקד חוסיין סוויד ששהה בחמ"ל החטיבתי, כיוון והאיץ את הכוח שעמד עמו בקשר רציף עד להשלמת המשימה.

רש"ט הדר כהן ז"ל, סמ"ש רווית מור, רס"ל עידו נגר ומפקח פארס ראבח ממשמר הגבול קיבלו את עיטור המופת ו-רש"ט בוסנה אמביליה ממשמר הגבול, רפ"ק אסף דואק ורס"מ סלמאן סאבק ממחוז ירושלים קיבלו את צל"ש המפכ"ל.

בתאריך 3.2.16 צוות של לוחמות מג"ב ניגש לבדוק שני חשודים בשער שכם. כשהחשודים התבקשו להזדהות, אחד מהם נאבק בפתאומיות ברס"ל עידו נגר, אשר נטרל את המחבל ובו בזמן כיוון את אקדחו אל עבר המחבל השני. במקביל, ניסתה השוטרת סמ"ש רווית מור להשתלט על המחבל השני והדפה אותו מאחור, בעוד המחבל שולף סכין יפנית וחותך את פניה של רווית ואת צווארה. השוטר עידו, שהבחין במתרחש ניטרל גם את המחבל השני. הדר כהן ז"ל, שזיהתה את המתרחש, דרכה במקביל את נשקה וביצעה ירי לעבר שני המחבלים. לפתע הגיח מחבל שלישי, שלא נראה לפני כן, וירה בהדר. רב פקד אסף דואק, שהיה בסיור שטח, חתר למגע וביחד עם האחרים ירה לעבר המחבל עד לנטרולו ולסיום האירוע. כתוצאה מהאירוע נהרגה לוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל.

רס"ר מרק ברודובסקי ורס"ל פנחס ברנס ממשמר הגבול, רס"ר אסף טורג'מן ורס"ל נתנאל ביטון ממחוז ירושלים קיבלו את עיטור המופת. לסנ"צ אביעד כתפי ממשמר הגבול, רס"מ יעקב עמרם ורס"מ רועי רם ממחוז ירושלים הוענק צל"ש המפכ"ל. העיטור והצל"ש הוענקו בגין נטרול מחבל חמוש שירה על ניידת סיור ברחוב סלאח א-דין שבירושלים. בתאריך 8.3.16 קפץ מחבל לכביש מול ניידת סיור וירה לעבר שמשתה הקדמית. הניידת התרחקה מהמקום ועצרה בהמשך הרחוב. המחבל המשיך בריצה ונכנס לרחוב צדדי. שוטרי ניידת סיור נוספת אשר הגיעו למקום, ירדו מהניידת ואחד מהם נפגע בראשו מירי מדויק של המחבל. המחבל ברח והסתתר בחניון הסמוך לרחוב. השוטרים הגיעו לרחוב סלאח א-דין בעקבות דיווח על ירי במקום ובתום הסריקות איתרו את המחבל בחניון ונטרלו אותו.

רס"ב משה חן ממחוז ש"י קיבל את צל"ש המפכ"ל בגין נטרול מחבל ברכב ממולכד ואבטחת הזירה במחסום א-זעיים, בתאריך 11.10.15.

רפ"ק טומי זקין ממחוז ירושלים קיבל את עיטור המופת ולרס"מ גיא בכר ממחוז ירושלים ורס"מ משה אשכנזי ממחוז מרכז הוענק צל"ש המפכ"ל. העיטור והצל"ש הוענקו על התנהלותם המקצועית, תוך השתלטות על האירוע בפיגוע ירי לעבר אוטובוס על ידי מחבלים בשכונת רמות שבירושלים, בתאריך 9.3.16.

רפ"ק מאיר אהרוני, רס"ר בוריס דנילוב, רס"מ עבד נערני, רס"מ גדיי דגניו, רס"ר עידן פרץ, רס"מ אמיר אמביה ורס"ל יאיר עמרם, מאגף המבצעים של משטרת ישראל, הוענק צל"ש המפכ"ל בגין התנהלותם המקצועית במהלך פיגוע הירי שבוצע ע"י מחבל חמוש בשער שכם בתאריך 14.2.16.

רס"ל מחבאו סלומון ממחוז דרום קיבל את צל"ש המפכ"ל בגין נטרול מחבל עם סכין בתחנה המרכזית בירושלים, בתאריך 14.10.15. השוטר גילה כושר מנהיגות בעת שהיה לבדו בדרכו למשמרת. מיד כשזיהה מחבל אוחז בסכין, תוך נחישות ואומץ לב, נטרל את המחבל והגן על האזרחים שנכחו במקום ובכך הביא לסיום האירוע תוך צמצום הנזק.

סמ"ר אשרף רמאל, סמ"ש רון פלס, רס"ל אליאור לוי ורס"ב גאנדי גדבאן ממשמר הגבול, רס"ר שני בן אורי ממחוז ירושלים ורס"ל לירן דמרי מאגף החקירות והמודיעין קיבלו את צל"ש המפכ"ל בגין התנהלותם המקצועית בפיגוע שאירע בירושלים בשכונת ארמון הנציב, בתאריך 13.10.15.

השוטרים שהגיעו למקום האירוע חתרו למגע וסרקו מבחוץ את האוטובוס שדלתותיו היו נעולות ובו נכחו המחבלים כשהם חמושים באקדחים. הכוח ביצע ירי מדויק לעבר אחד המחבלים שחוסל והמחבל השני שנוטרל. השוטרים התנהלו באופן מקצועי, בנחישות ובקור רוח תוך גילוי מנהיגות.

סמ"ש רז ביבי ממשמר הגבול קיבל את צל"ש המפכ"ל בגין נטרול מחבל בשער שכם בתאריך 21.06.15 בעודו פצוע. הלוחם הותקף מאחור על ידי מחבל חמוש בסכינים ונדקר דקירות רבות בראשו, בצווארו ודקירה אשר חדרה ללבו. על אף פציעתו הקשה, ובשארית כוחותיו, הצליח הלוחם להדוף את המחבל מעליו, ירה לעברו ונטרלו. על אף מצבו הגופני, המתין השוטר עד להגעת הכוחות ופעל בקור רוח ובמקצועיות.

רס"מ יהושוע סולאמי ממשמר הגבול קיבל את צל"ש המפכ"ל בגין נטרול מחבל חמוש בסכין, בתאריך 6.3.15. במהלך משמרתו של השוטר בבסיס יהודאי, נשמעו צעקות של אזרחים מכיוון כביש מספר 1 שבירושלים. השוטר ומאבטח רצו לכיוון הכביש, זיהו רכב אשר דרס שש שוטרות מג"ב ומתוכו הגיח בריצה לעברם מחבל חמוש בסכין. השוטר שלף את נשקו, ירה לעבר המחבל וביחד עם המאבטח הם הובילו לנטרולו.

רפ"ק ארמן סקיימן ממחוז תל אביב קיבל את צל"ש המפכ"ל בגין הצלת אזרחים שטבעו, ביניהם ילדה כבת חמש שהוצאה מן המים במצב אנוש, בתאריך 17.3.2015.

רס"ל יאיר עמרם, רס"מ אלי מששה, רס"מ מיכאל קיסר ורס"ר דניאל אזנגה מאגף המבצעים קיבלו את צל"ש המפכ"ל בגין נטרול מחבל חמוש שדקר חייל והסתתר בבניין בקריית גת, בפיגוע שאירע בתאריך 7.10.15.

סמ"ר דניאל חוטה ממשמר הגבול קיבל את צל"ש המפכ"ל בגין נטרול מפגעת במטה הארצי שבירושלים, בתאריך 12.10.15. השוטר, שלא היה בתפקיד, המתין לאוטובוס בגבעת התחמושת, כשלפתע הבחין באישה שעוררה את חשדו. משזו הבחינה בו, חצתה את הכביש ורצה לכיוון המטה הארצי בעוד השוטר רץ אחריה. השוטר הורה לחשודה לעצור ולהניח את תיקה בצד. בשלב זה החשודה שלפה סכין ודקרה את השוטר בבטנו. השוטר הדף את החשודה, שלף את אקדחו ונטרל את המחבלת בידו השמאלית, לאור פציעתו בידו הימנית.

יחידת הימ"מ, יחידת העילית של משטרת ישראל ומשמר הגבול ללוחמה בטרור, קיבלה צל"ש יחידתי, בגין עשרות פעילויות מבצעיות ראויות לשבח וסיכול טרור לאורך השנתיים האחרונות.

תגובות

מומלצים