מתקפה סורית בגולן, טנקים T-90, דוויזיה 4 וגנרל דרוזי

בשאר אסד מינה מפקד חדש לחזית הגולן גנרל הדרוזי תת אלוף אוסמה זהאר א-דין הכוונה של אסד ברורה לתקוע טריז בין כוחות צה''ל במטרה להגן עליה ובין העורף הדרוזי שבתוכו הן הם יצטרכו לפעול.

23.09.2016 מאת: תיקדבקה
מתקפה סורית בגולן, טנקים T-90, דוויזיה 4 וגנרל דרוזי

 המקורות הצבאיים של תיקדבקה

ישנם ששה סימנים בולטים ביותר בימים האחרונים להתקרבותה של מתקפה סורית איראנית חיזבאללה ברמת הגולן הסורית, לאורך הגבול עם ישראל.

הגעתם של גדודי שריון של דוויזיה מס' 4 של הצבא הסורי לאזור קוניטרה, דוויזיה מס' 4 היא יחידת העילית של צבאו של בשאר אסד, והיא משתתפת רק בקרבות בעלי חשיבות הכרעה אסטרטגית עבורו של המשטר.

הכוחות הסוריים הביאו אתם את טנקי המערכה הרוסיים המתקדמים מדגם T-90. טנקים אלה מגיעים ישר מזירות הקרב בחאלב בצפון סוריה.

זו הפעם הראשונה שטנקים כבדים אלה נמצאים במרחק שאיננו עולה על 8-5 ק''מ מגבול ישראל.

לאזור קוניטרה הגיעו בימים האחרונים כוחות נוספים של כוח רדואן של חיזבאללה. יחידות אלה הן כוח העילית של חיזבאללה.

באזור קוניטרה, מול ישראל, מתרכזים גם כוחות של מליציות שיעיות פרו איראניות, כולן תחת הפיקוד הישיר של משמרות המהפכה האיראניים.

נשיא סוריה בשאר אסד מינה מפקד סורי חדש לחזית הגולן. מדובר בגנרל הדרוזי  תת-אלוף אוסמה זהאר א-דין הכוונה של הנשיא אסד ברורה. לתקוע טריז בין כוחות צה''ל המרוכזים ברמה במטרה להגן עליה, ובין העורף הדרוזי שבתוכו הן הם יצטרכו לפעול. לנסות וליצור קרע בין צה''ל וכוחות הביטחון הישראליים שבין שורותיהם משרתים דרוזים ישראליים רבים.

המקורות שלנו מציינים, כי  הסורים, חיזבאללה והאיראנים, אינם נערכים לתקוף את ישראל, או להתמודד עם צה''ל, אבל הם בהחלט נערכים לתקוף את כל הכוחות של המורדים הסורים, מבלי להתחשב לאיזה ארגון הם משתייכים המוצבים בכל האזורים לאורך גבול סוריה עם ישראל.

המטרה של המתקפה הסורית היא להביא בעיקר באמצעות הפגזות ארטילריה והפצצות כבדות מהאוויר, לבריחתה של אוכלוסיה  סורית המונה בין 140 ל-160 אלף איש, מפני הצבא הסורי המתקדם. בהתרחשות כזו ישראל וצה''ל צריכים להיערך לכך כי עשרות אלפי פליטים אלה יבקשו מקלט בתוך  שטח ישראל.

המקורות המודיעיניים שלנו מוסרים, כי בהתייעצות רמת דרג של המטה הכללי הסורי והמפקדים האיראניים בסוריה שנערכה בדמשק ב-15.9 יומיים לאחר שכלי טייס ישראליים תקפו ביום שלישי 13.9 בשבוע שעבר עמדות ארטילריה של צבא סוריה במרכז רמת הגולן הוחלט, כי מעתה איראן, חיזבאללה וסוריה יגיבו על כל תקיפה ישראלית על מטרה סורית, בין אם זו תהייה תקיפה אווירית או ארטילרית. החלטה זו התקבלה בדמשק לאחר שכלי הטייס הישראליים תקפו למעשה את מפקדת חטיבת 90 הסורית באל-שער al-Shaar ליד קוניטרה. אסד אמר כי הוא איננו מוכן לספוג יותר  התקפות ישראלית על מפקדות מרחביות סוריות.

צה"ל

תגובות

2. דרוזים ישראלים לפני 8 שנים
הנאמנות שלנו רק לישראל,,
1. חסון לפני 8 שנים
כוונות סוריות

מומלצים