המדריך לבחירת קבלן לביצוע עבודות גבס בחיפה

עבודות גבס בחיפה הן מעבודות השיפוצים המבוקשות ביותר, עם יתרונות רבים כל כך, חידושים ושיפורים לעיתים תכופות, אין פלא שעבודות הגבס הן הלהיט בעולם השיפוצים.

23.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המדריך לבחירת קבלן לביצוע עבודות גבס בחיפה

נכון לכתיבת שורות אלה, אין כמעט שאין בית בישראל שאין בו עבודת גבס מסוג כלשהו אם זה קירות גבס, מזנונים ואיך לא – הנמכות תקרה למזגן.

למרות כל האמור, עבודות גבס, של כמו בעבודות שיפוצים רבות, עבודות גבס דורשות מקבלן הגבס תשומת לב  ויכולות  ייחודיות.

מה עושה את עבודות הגבס למיוחדות כל כך

עבודות הגבס משלבות בתוכן אלמנטים מעולמות שונים וכל מי שמעוניין לשכור בעל מקצוע בתחום צריך לקחת אותם בחשבון.

בטיחות

לצערנו לא חסרים מקרים של תאונות מיותרות שנגרמו כתוצאה מרשלנות של בעלי מקצוע. בעבודות גבס השורה הזאת מקבלת משמעות מיוחדת מאחר ובמקרים רבים מדובר בבנייה של קירות, תקרות ומדפים שצריכים לעמוד בעומסים ולאורך זמן. חישוב לא מדויק או התרשלות בעבודה עשויים להביא לתוצאות שהן לא פחות מהרות אסון.

אף לא אחד שקורא את השורות הללו רוצה להיכנס לסטטיסטיקה העגומה ועל כן יש לתת את הדעת לנושא הבטיחות ולשים אותו בראש הדרישות מקבלן הגבס החל משלבי העבודה הבטיחותית ועד למסירת המוצר המוגמר.

יכולות מקצועיות שהן הרבה מעבר להברגת לוחות גבס

מבלי לזלזל חלילה בעבודות שיפוצים אחרות, עבודות גבס דורשות מקבלן הגבס יכולות שהן הרבה מעבר ליכולות מקצועיות. תכנון, עיצוב, יכולת לעבוד עם תכניות של מהנדס או אדריכל כשנדרשים לכך ואולי הפרט החשוב ביותר להיות אוזן קשבת לצרכי הלקוח ולתת את העצות הנכונות. יחד עם זאת, עבודות גבס אינן מאפשרות מרחב טעויות ולא רק מההיבט הבטיחותי. יישום קפדני של חומרי הגלם, הקפדה על שימוש בחומרי בידוד ולוחות גבס שתואמים את המטרה הם רק חלק מהדרישות הללו. בפעם הבאה שאתם נזקקים לשירותים של קבלן גבס, בדקו בדיוק מה אתם מקבלים עבור המחיר שאתם משלמים. לעיתים קרובות המחיר הזול מתברר כיקר הרבה יותר בעיקר בעבודות גבס שצריכות להיות לא פחות ממשולמות.

למה לשים לב בבחירת קבלן גבס

המלצות

המלצה של חבר או בן משפחה היא התחלה מצוינת לסינון וקבלת הצעות מחיר ממספר קבלני גבס. גם אם לא הצלחתם להשיג המלצות שכאלה, תמיד תוכלו להיעזר בידידנו "גוגל" ולחפש מידע על קבלני גבס באזורכם. בכל אופן אני ממליץ לעשות את המחקר הקצר הזה גם אם קבלתם המלצה על מישהו. לעיתים קרובות חיפוש מידע בגוגל עשוי לחשוף אתכם למידע מפתיע – ולא תמיד לטובה.

תיק עבודות עשיר

קבלני גבס רבים אוהבים את המקצוע שלהם וגאים בעבודתם. הם תופסים את העבודה כמשהו שמשלב אומנות והקפדה ולכן הם גאים בה כל כך וישמחו להציג בפניכם תיק עבודות. זה בדיוק סוג אנשי המקצוע שאתם מחפשים. צפו יחד בתיק העבודות, קבלו השראה אך תמיד תדבקו במה שאתם רוצים לעשות בביתכם ולא בדברים שלקבלן הגבס קל יותר לבצע.
חומרי גלם מתאימים שעומדים בתקנים

סעיף זה דורש התייחסות בשני מישורים שונים. ראשית, אנו צריכים לוודא שקבלן הגבס עושה שימוש בחומרי גלם בעלי תו תקן. כשמדובר בעבודות גבס, זה נושא שאין להתפשר עליו ויכולות להיות לו השפעות מרחיקות לכת על איכות העבודה לאורך זמן ועל רמת הבטיחות שלה. מעבר לכך, יש להתאים את סוג לוחות הגבס לדרישות. כלומר, שימוש בלוחות מתאימים בסביבה לחה (לוחות ירוקים) והעדפת לוחות אדומים – מהסוג החסין לאש על פני אלה הלבנים. כך תוכלו ליצור סביבת מגורים בטוחה הרבה יותר בתוספת עלות זעומה.

חוזה עבודה מסודר ומוסר תשלומים

הדבר שאולי הכי מאפיין עבודות שיפוצים באופן כללי הן הפתעות שאף אחד לא אוהב. נסחו חוזה מפורט אודות סוג העבודה, זמנים וכמובן עלות כוללת מע"מ ומוסר תשלומים. את התשלום קבעו על פי ההתקדמות של העבודה כך שמצד אחד תאפשרו לבעל המקצוע לרכוש חומרי גלם אך מצד שני תשמרו את מרבית הסכום לסיום העבודה, דבר שעשוי להקנות לכם ביטחון. סעיף זה נכון בעיקר בביצוע עבודות גבס ממושכות.

בחרו בקבלן גבס מקומי

מעטים בודקים את הנקודה הזאת אך כדאי לדעת שאחד המרכיבים של הצעת המחיר הוא המרחק של נותן השירות ממקום העבודה. ככל שהמקום מרוחק יותר כך צריך קבלן הגבס להשקיע יותר כסף בהגעה למקום – החל מהוצאות דלק, עומסי תנועה וזמן נסיעה. אם מדובר במספר פועלים, ההוצאות ילכו ויגדלו ועדיין לא העלנו את הוצאות השינוע של חומרי הגלם. ישנם מקרים שהמרחק לא יהיה מה שייקר את עלות עבודת הגבס אך כדאי לדעת שהפרשי המחיר לא ינבעו תמיד מההבדל בשירות שתקבלו.

עבודות גבס הן מסוג העבודות היעילות והרבגוניות ביותר. יישום מוצלח ובחירה בבעל מקצוע מיומן, הם אלה שיקבעו את גורל העבודה לטוב או לרע. אנו מאמינים שאם תעקבו אחר הנקודות שהוסברו במדריך, עבודת הגבס תתבצע על הצד הטוב ביותר.

המדריך נכתב בשיתוף המרכז לעבודות גבס המבצעים עבודות גבס בחיפה והסביבה

עבודות גבס

תגובות

מומלצים