כיצד לבחור ארגז לקטנוע?

הקטנוע עונה על דרישות רבות המצופות מכלי רכב יעיל וחסכוני, אך בכל מה שקשור לנשיאת מטען הרי שמדובר על מקרה של אליה וקוץ בה בשל גודלו הקומפקטי יחסית.

25.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כיצד לבחור ארגז לקטנוע?

יחד עם זאת, עבור כל אלו שאינם יכולים להסתפק בנשיאת מטען בין הרגליים או מתחת למושב, קיים הפתרון של ארגז לקטנוע וכאן נלמד על הסוגים והשיקולים השונים שעומדים בפנינו לפני קנייה נבונה ומושכלת של מוצר שכזה.

מהם היתרונות של ארגז לקטנוע?

בעוד שלמכוניות יש שלל של אפשרויות לאחסון של חפצים בזמן הנהיגה – תא המטען, המושבים, רצפת הרכב ותא הכפפות, הרי שלקטנועים הקומפקטיים ישנן פחות אפשרויות אחסון ורוכבים רבים מוצאים את עצמם נוסעים הלוך ושוב לעבודה עם תיקים על הגב וחפצים בין הרגליים שיכולים פשוט ליפול, להינזק ולהיאבד. הפתרון הנפוץ ביותר לעניין הינו רכישה של ארגז ייעודי שמותקן על החלק האחורי של הקטנוע ומאפשר אחסון קל ונוח במשך הנסיעה ואף בזמן שהקטנוע נמצא בחניה. למעשה, כל ארגז לקטנוע שתבחרו בו יעלה את נפח האחסון של כלי הרכב בעשרות ליטרים ויאפשר נסיעה בטוחה וריכוז מלא בנהיגה, במקום במניעת נפילתם של חפצים כגון מעיל, מסמכים, כפפות, שרשרת האבטחה וכו'.

אלו ארגזים לקטנוע תוכלו לרכוש?

ניתן למצוא מספר אפשרויות בחירה מרכזיות כאשר מעוניינים לרכוש ארגז לקטנוע, המחולקות על פי הקריטריונים הבאים:

•נפח – ארגזים לקטנוע מגיעים במגוון רחב של נפחים כאשר הקטנים ביניהם מגיעים בנפח של כ- 30 ליטר והגדולים יכולים להגיע בנפחים שגדולים מ- 45 ליטר. אם אצלכם הקטנוע מציע נפח אחסון קטן מראש, כדאי לכם לשקול רכישת ארגז בעל נפח גדול יחסית.

•שליפה – ישנם ארגזים שניתנים לשליפה ואחרים קבועים. חשוב לשים לב כי במידה ובוחרים ארגז נשלף, מדובר בארגז קל משקל.

•אטימות למים - ארגז לקטנוע עשוי להיות איכותי ועמיד לחלוטין נגד מים. אחרים אינם מיועדים מראש להיות אטומים ויש להיות מודעים לכך שהם אינם שמישים בימות החורף.

•תאורה – אמנם אין הדבר בגדר חובה בחוק, אך מאחר והקטנוע לכשעצמו מעמיד את הרוכב בסכנה מוחשית יותר מאשר הנוהגים במכוניות, כדאי לנקוט במשנה זהירות בכל מה שקשור לבטיחות ובמיוחד בחושך. לצורך כך ישנם ארגזים לקטנוע שכוללים אמצעי תאורה בחלקם האחורי, כך שהם דולקים בזמן נסיעה ומגיבים בעוצמת אור חזקה יותר בזמן בלימה.

•מנגנון הנעילה – מנגנוני הנעילה נועלים את פתח הארגז וכמו כן מאבטחים אותו לקטנוע. על מנת להימנע ממעשי גניבה של חפצים מתוך הארגז ואת הארגז עצמו, חשוב לרכוש ארגז לקטנוע בעל מנגנון נעילה איכותי, עדיף כזה שנמצא בחלקו הפנימי של הארגז, על מנת להקשות על הפורצים עוד יותר ולגרום להם לעבור לקטנוע הבא.

ומה לגבי העלויות של ארגז לקטנוע? ובכן, מחירי הארגזים נעים בין 400 ל- 700 שקלים (בהתאם לנפח, אפשרויות התאורה והאיכות) ובמידה ותזדקקו להתקנת סבל, הדבר יעלה לכם בערך כ- 300 שקלים נוספים. חשוב ביותר להתקין את הארגז אצל מתקין בעל ניסיון, קל וחומר כאשר אין הכנה מובנית בקטנוע שלכם לארגז. בהצלחה!

ארגז לקטנוע

תגובות

מומלצים