כיצד להתמודד עם מתמטיקה בקלות יתרה

אנשים רבים מתמודדים עם קשיים במתמטיקה, גם בבית הספר וגם במהלך הלימודים האקדמיים. ההתמודדות עם המקצוע יכולה להיות מתסכלת, ואף גורמת לאנשים מסוימים לוותר עליו

28.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כיצד להתמודד עם מתמטיקה בקלות יתרה

מה שמקשה עליהם בהמשך להתקבל ללימודים בתחומים מסוימים או להתקבל לעבודות באוריינטציה מדעית, הנדסית או טכנולוגית. וחבל שכך, כי אנשים רבים מתקשים במתמטיקה רק משום שלא לימדו אותם בצורה הנכונה, או שלא הציגו להם דרכי לימוד ותרגול שמקלות על ההבנה וההתקדמות.

למרבה המזל, ישנם טיפים ועצות שיכולים לעזור לכם בלימודי המתמטיקה. אז רקע לפני שאתם מוותרים על המקצוע כליל או מסתפקים בציון נמוך, נסו לבדוק אם השיטות הבאות עוזרות לכם. מה כבר יש לכם להפסיד?

1.ודאו שאתם מבינים את הנושא הנוכחי לפני שאתם עוברים לנושא הבא

זכרו, מתמטיקה היא מקצוע בו כל נושא נבנה על הנושא הקודם. הנושאים המתקדמים יותר תמיד מסתכים על הבנה של הבסיס, וכל נושא מהווה בסיס לנושא מורכב יותר. לכן, אם אתם לא מבינים נושא כלשהו, אל תאמרו לעצמכם: "לא משנה, אני אעבור לנושא הבא", כי אז סביר להניח שתתקשו בנושא הבא, ותצברו פערים להמשך. גם אם זה לוקח יותר זמן, ודאו שאתם מבינים את הנושא הנוכחי בצורה מושלמת.

2. היעזרו בשיעורים פרטיים

אם ניסיתם את כל הדרכים שלעיל ואתם עדיין מתקשים, פתרון טוב עבורכם עשוי להיות שיעורים פרטיים במתמטיקה. כיום תלמידים וסטודנטים רבים נעזרים במורים פרטיים, ועבור רבים מהם זה משפר את המצב פלאים. מורים פרטיים למתמטיקה אפשר למצוא בכל הרמות ובכל האזורים בארץ תוכלו לחפש שיעורים פרטיים במתמטיקה בכרמל וחיפה.

3. תכתבו את כל נתוני השאלה על הדף בצורה מסודרת

לפעמים קשיים במתמטיקה נובעים מפיזור הדעת, או מתוך המחשבה שאנחנו יכולים לפתור את השאלה בראש ולכתוב על הדף רק את השלבים הסופיים של הפתרון. אבל בשיטה הזאת הרבה נתונים ותהליכים יכולים ללכת לאיבוד בדרך. ולכן, כאשר ניצבת לפניכם שאלה, כתבו על הדף את כל הנתונים שניתנו לכם, את סוג הפתרון אליו צריך להגיע ואת החישוב שצריך לעשות. כתבו את כל שלבי החישוב בצורה מאורגנת, שורה אחר שורה, כאשר כל הנתונים מול עיניכם, ותיווכחו לדעת שבצורה כזאת הרבה יותר קל לפתור את הבעיה.

4. פתרו מבחנים ישנים ותרגילים שיש עבורם תשובות עם הסברים

שלבו בתרגול שלכם פתירת מבחנים ותרגילים שאתם יודעים מראש שיש להם פתרונות מפורטים עם הסברים. תחילה נסו לפתור אותם לבד. אחר כך השוו אותם לפתרון. כך, גם אם לא הצלחתם, תוכלו להבין באיזה שלב בתהליך טעיתם. לאחר מכן נסו לפתור שוב תרגיל דומה. בשלב זה כבר תדעו מהו התהליך הנכון לפתרון וסביר להניח שתצליחו יותר. המשיכו לעבוד בצורה זאת בהתמדה והשיפור צפוי להגיע.

מתמטיקה

תגובות

מומלצים