כחלון למה אתם מתעלם ממיליון איש ללא קורת גג?

בהרמת כוסית שהתקיימה במפלגת כולנו תקפו פעילי הדיור הציבורי את שר האוצר בטענה שהוא מחסל את הדיור הציבורי.

28.09.2016 מאת: פורום הדיור הציבורי
כחלון למה אתם מתעלם ממיליון איש ללא קורת גג?

מיטל כהן ממובילות המאבק לדיור הציבורי טענה: "שר האוצר מסרב להעביר תקציב לדיור הציבורי, למרות שמפלגתו התחייבה לשקם את הדיור הציבורי.

מחאה נגד שר האוצר כחלון למה אין תקציב לדיור הציבורי?

כחלון גם מתעלם מהדרישה של שר השיכון יואב גלנט, חברו למפלגה, שדרש במפורש 2.5 מיליארד שקלים לשנה כדי לשקם את הדיור הציבורי, ולכן בהצעת התקציב של כחלון אין שום בשורה לממתינים לדיור הציבורי, הוסיפה מיטל כהן. 

בפורום הדיור הציבורי מחזקים את ידם של הפעילים ושל המפגנים וקוראים לשר האוצר לפעול מיד לשיקום הדיור הציבורי. שר האוצר התחייב בעבר מספר פעמים לשקם את הדיור הציבורי ולאמץ חקיקה שתקבע כי 5% מכל בנייה חדשה תופנה לדיור ציבורי, אך למרבה הצער הוא לא קיים את הבטחתו.

שר האוצר גם התחייב להעביר תקציבים לרכישה ובניית דירות ציבוריות וגם זה לא קרה. בפועל למרות ההבטחות של שר האוצר וההצהרות שלו שהוא מחויב לדיור הציבורי, נראה כי לא נעשה כלום כדי באמת לשקם את הדיור הציבורי.

"בישראל חיים מיליון איש ללא קורת גג שרק יכולים לחלום על רכישת דירה במחיר למשתכן את זה אמר שר השיכון, אבל כנראה שהם לא מעניינים את שר האוצר שממשיך להתעלם מאותם אנשים", אמרה ריקי כהן בנלולו ממובילות המאבק. אני בהלם מכך שממשלת ישראל, וכחלון שאמור להיות חברתי, מתעלמים ממיליון איש שהם ברובים ילדים, אימהות חד הוריות, קשישים ונכים"?, הוסיפה ריקי כהן בנלולו.

בפורום מתכוונים לצאת למאבק כנגד התקציב ודורשים משר האוצר לפעול מיד על מנת להעביר כספים לדיור הציבורי.

כמו כן דורשים בפורום לאמץ מיד את חוק ה-5% שהתחייב לחוקק שר האוצר, וקוראים למדינה גם לחשוב על פתרון מערכתי שיסייע לכל מיליון האזרחים שחיים בישראל ללא קורת גג. מבקר המדינה חשף בדו"ח האחרון על הדיור הציבורי כי המדינה לא באמת חושבת על פתרונות דיור ארוכי טווח עבור מחוסרי הדיור, ומכאן שהגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות ותפעל כדי לאמץ תכנית כוללת עבור חסרי קורת הגג.

בפורום מדגישים כי בעולם כולו הדיור הציבורי הוא דומיננטי ומשפיע על כל שוק הדיור, ופה בישראל מנסים להקטין את הדיור הציבורי ולהציג אותו כפתרון קצה למסכנים. הדיור הציבורי הוא פתרון למיליון אנשים ובמובן הזה היא צריך לקבל מעמד שווה לכל תכניות הדיור האחרות, כולל מחיר למשתכן ולזכות למשאבים דומים.

בלי דיור ציבורי לא יהיה פתרון למשבר הדיור וכדאי ששר האוצר יבין את זה עכשיו לפני שיהיה מאוחר.

תגובות

מומלצים