הרעלת כלבים בשכונת אלזיתון בעוספיה

הרעלים שמפזרים אזרחים נגד חיות בר פוגעים גם בחיות הבית, שבוע קשה למספר תושבים בעוספיה אשר מצאו את כלביהם מתים מהרעלה, חשוב לקשור כלבים ולדעת לטפל בהם.

02.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הרעלת כלבים בשכונת אלזיתון בעוספיה

זה לא דבר חדש, הרעלת חיות בכפרי הכרמל, ברוב המקרים התושבים לא מגישים תלונות במשטרה ומעולם לא הגיע כלב או חתול לבדיקת נתיחה ע"מ לדעת את סוג הסם שמת ממנו.

איש מקצוע אומר לנו:"אם מחזיקים כלב שידעו להחזיק אותו שמור שלא ידרס ושלא יסממו אותו, הרעלה לא מגיעה במקרה משמים, מישהו דואג להביא את הסם הזה גם לתוך החצרות של האנשים, אדם שרוצה לגדל כלב בביתו חייב לדעת לטפל בכלב, שידע לקשור אותו ולתת לו את הטיפולים שצריך לתת, אם משפחה רואה שלא מטפלים בכלב עדיף לא להחזיק בו, לפעמים כלבים משוחררים גורמים נזקים לשכנים אש לשים לב לזה, צריך לחנך את ילדינו ליהנות מחיות המחמד ולא לשחררם שיפגעו בסביבה שלהם".

כאשר ניסינו לבדוק מהיכן הרעל מגיע, הופתענו לגלות שכל אדם יכול להגיע לברטעה במשולש בקו התפר ולקנות רעל לכל דבר ובכל כמות שרוצים.

תושב שכונת אלזיתון בעוספיה אומר לנו:"אלמוני פגע והרעיל שורה של כלבים בשכונה שלנו, בעוספיה נפגעו גם כלבים שנמצאים בחצרות, מה עושים עם הדבר הזה".

תושבים שמתעוררים למצב זה הם חסרי אונים ונפגעים מאוד במיוחד שהם קשורים לכלב שלהם שפתאום מת מהרעלה, הם לא מצליחים להציל את החייה, הרוב מאשים את כולם מחוסר ברירה ודורשים פתרונות להם, במקרים שיש מצלמות ניתן אולי לזהות את העבריינים שמשליכים רעל אבל ברוב המקרים המצב מסתיים באבדה ללא מורשעים.

תושב:"אני לא יכול להבין איך אדם מסוגל להרוג כלב ומצד שני יש חוסר מודעות לגבי טיפול בכלבים, מי שמביא כלב זה לא צעצוע זה אחריות לכל החיים, ישנם אנשים שאחרי שבועיים זורקים את הכלב ברחוב, היום כל מי שמסתובב ברחובות ובמיוחד בשכונות בכניסה לכפרים מבחין בהרבה כלבים נטושים ברחובות".

כלבים מורעלים

סוגי רעל שהורגים חיות, רעל עכברים, רעל נפוץ מאוד שמפוזר ע"י אנשים פרטיים, הרעל טעים ולכן כלבים וחתולים אוכלים אותו.

בנוסף יש הרעלת זרחנים אורגניים המשמשים להדברת חרקים. בהרעלה ישנו עיכוב של האנזים אצטילכולין אסטרז ובעקבות כך תופעות עיצביות.

הרעלת מתלדהיד הוא רעל חלזונות הנראה כמו מזון לכלבים וחתולים. הסימנים הקליניים לא ספציפיים ומתבטאים בהקאות, איבוד הכרה, רעד שרירים ועוויתות. בנוסף לעוד עשרות רעלים לחיות שנמצאים בהשג יד בכל מקום.

חוק צער בעלי חיים הגנה על בעלי חיים התשנ"ד 1994, מסמיך את המשרד להגנת הסביבה לרכז את כל אמצעי החינוך וההסברה לשם מניעת אלימות כלפי בעלי חיים, הגנה עליהם וקידום מטרות החוק.

סמכויות האכיפה של החוק נמצאות בידי משרד החקלאות ובידי משטרת ישראל.

אגף הגנה על בעלי חיים עובד בשיתוף פעולה הדוק עם קצין המטה ועם התובעת המשטרתית, במטרה להעלות את המודעות לנושא ההגנה על בעלי חיים הן בקרב הציבור והן בקרב נושאי התפקידים במערכת המשפטית.

תגובות

7. למאיה לפני 8 שנים
תמשיכי לחלום על עולם טוב יותר
6. עצוב מאוד לפני 8 שנים
עצוב
5. אנשים זבל לפני 8 שנים
להרעיל את מי שמרעיל
4. דליה לפני 8 שנים
אנשים מגעילים
3. אורח לפני 8 שנים
צריכים להתבייש
2. מאיה לפני 8 שנים
כמה רוע יש באדם ???
1. מאלף כלבים לפני 8 שנים
אכזריות

מומלצים