פותחים אופקים לאפשרות תעסוקה בעתיד

21 תלמידי כיתה יא' ממגמת גיאוגרפיה של תיכון מגידו ישולבו במסלול חדש לבגרות סייבר גיאוגרפי בתחום הדעת גיאוגרפיה אדם סביבה.

03.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פותחים אופקים לאפשרות תעסוקה בעתיד

תלמידי מגמת הגיאוגרפיה של תיכון מגידו יוצאים למסע מרתק ! .

מסלול זה הינו מסלול חדשני ועוסק בתחום מערכות המידע הגיאוגרפיות (GIS) במערך משותף לפיקוח על הוראת ה"גיאוגרפיה אדם וסביבה" במזכירות הפדגוגית ומערך שטח בחיל המודיעין ניפתח מסלול "הסייבר הגיאוגרפי" מסלול זה משלב בתכנית הלימודים בתחומי ההתמחות, הנלמדים בהיקף של 40% המגמה.

נושאי הלימוד הינם תיאור המרחב, המפה ומאפייניה, ממידע מרחבי למידע דיגיטלי, יישומיGIS (לימוד ותרגול תוכנת הממ"ג QGIS)

מערכות המידע הגיאוגרפיות תופסות מקום משמעותי שהולך ומתרחב במגוון רחב של יישומים בשירות הציבורי, בשירותים עירוניים וממשלתיים, בתחומי התשתיות הלאומיות ובשוק הפרטי.

גם הצבא הינו חלק מרכזי מכלל הטכנולוגיה הצבאית המשמשות כתשתית נתונים לניתוח והבנת המרחב כמו גם לקבלת החלטות בזמן אמת.

הגדלת החשיפה ולימוד תכני הסייבר הגיאוגרפי בבתי הספר תגדיל משמעותית את פוטנציאל איתור החיילים לשירות במערך מחד ותקדם את המשרתים במערך בוגרי התכנית כמיומנים בעולמות התוכן המרחביים מאידך.

המדען הראשי של יחידת המיפוי בחיל המודיעין ניפגש עם תלמידי מגידו, לחשוף בפניהם את התכנית. כן גם נכחו במפגש החוויתי והמרתק מנהלת בית הספר סימה מנט, רכז ומחנכי השכבה ונציגי המועצה, מהנדס המועצה ברוך שמיר ודוברת המועצה יעל ברניר.

איריס אלברסהיים המורה המלווה את התוכנית בתיכון מגידו תלווה מקצועית ממדריכי הפיקוח על הוראת "הגיאוגרפיה  אדם וסביבה" וכן, המדען הראשי ביחידת המיפוי בחיל המודיעין וצוות מטעמו, כמו כן יפותחו חומרי לימוד רלבנטיים ועדכניים.

אין ספק שתלמידי מגמת הגיאוגרפיה מתיכון מגידו ועוד תלמידים מ30 בתי ספר נבחרים אחרים מרחבי הארץ ייהנו מפיתוח מסלול חדשני שישליך על חינוך בוגרים מקצועי ואיכותי  לתפקידי מפתח בצבא ובחברה.

המדען הראשי: "אנו רואים במורים ובמנהלים המובילים  את מסלול הסייבר הגיאוגרפי- פורצי דרך ומובילי שינוי! "ולתלמידים אמר "אני שמח שאתם אתנו בפיילוט של השנה!".

 

ממגמת גיאוגרפיה של תיכון מגידו

צילום יעל ברניר

תגובות

מומלצים