חסין האיש שבא מקוניטרה

על קצה המזלג ממה שאנו יכולים לחשוף מההיסטוריה הסודית של חסין אבו סאלח שמסייר איתנו בגולן וכאוב שהדרוזים נבגדו פעם אחרי פעם ע"י אסד, הבגידה של סלים חאטום וההוצאה להורג של פהד אלשאער. סרטון

04.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חסין האיש שבא מקוניטרה

זה היה אמור להיות סיור שגרתי בגולן, כשהגענו להר בנטל חסין אבו סאלח עמד גבוה במקום שבו הוא יכול לצפות בקוניטרה ההרוסה שהוא זוכר כל אבן בה.

אז מיד שלפנו מצלמה והפנינו את השאלות לאבו אמל שהרגשנו עד כמה הוא מרגיש נבגד מהשלטון הסורי, שבגד ורצח את כל הגנרלים ואנשי המפתח הדרוזים, בנוסף להוצאתם להורג של אנשים תמימים ממשפחת בריק באשמת ריגול.

יוסף חבקה בביתו בעין קניה החדיר חמצן חיוני לזיכרונותיו של אבו אמל חסין אבו סאלח שמתוך השיחה חסין חזר לנקודות החשובות בהיסטוריה הדרוזית בסוריה, בגולן ובישראל.

חסין אבו סאלח חוזר במסע שורשים ומספר את סיפורו וסיפורם של אזרחים סורים רבים שנכפה עליהם לעזוב את כפריהם ולחיות רחוק ממולדתם.

אבו אמל מצייר דרך זכרונו את כפרו קוניטרה הבית שלו שהשכיר לעבד אלחלים ח'דאם שהיה בזמנו מושל קוניטרה ומתהלך ברחובות העיר ומציין שמות של אנשים ומקומות.

קוניטרה עיר שחיו בה בהרמוניה ושלווה תושבים מכל הדתות, צרקסים ארמנים דרוזים מוסלמים ועוד

חסין אבו סאלח

חסין מספר את סיפור הוצאתם להורג של 12 דרוזים ממשפחת בריק ממגדל שמס, כולל נשים שהאשימו אותם בבגידה ובדו סיפור שהם ריגלו לטובת ישראל, למרות שלא ידעו קרוא וכתוב.

אבו אמל מאשים את האומה הערבית איך הם עשו עוול לדרוזים שהם אנשים נאמנים למולדתם ולאדמה שהם חיים בה אנשים ישרים ופשוטים, חסין תוהה איך אנשים אוהבי מולדת שלא ידעו קרוא וכתוב מואשמים בריגול ומוצאים להורג?.

על החיים השקטים והיפים והכבוד ההדדי בין כולם בזמן מפלגת אלבעת' שכולם היו שווים בלי הבדלי דת.

אמין אלחאפז שאהב את הדרוזים ונתן להם הרבה לעומת סלים חאטום שלא היה נאמן למרות שהיה דרוזי, כאשר עלה חאפז אל אסד לשלטון הוא קרא לסלים חאטום ושיכנע אותו לגייס את המפקדים והחיילים הדרוזים שתחתיו ולעשות מהפכה בירדן כדי להקים את סוריה הגדולה, אלאסד מסר למלך חוסין שהם בדרכם לעשות מהפכה נגדו, הדרוזים התקבלו ע"י המלך בכבוד והעניין נסגר, הדרוזים בסוריה עברו לעמדה נחותה כי הופץ שהבכירים הדרוזים בגדו במולדת, אותם מפקדים נתפסו והוצאו להורג בצורה קשה.

חסין אבו סאלח

בין אלה שנשפטו היה פהד אלשאער שפיקד על צבאות ערב בעירק כשחזר לסוריה הואשם בבגידה ועונה בצורה קשה ע"י המשטר הסורי שהיו אמורים לתת לו את הכבוד הראוי לאיש בשיעור קומתו, לדרוזים היה מעמד בכיר בשלטון הסורי, מה שהפחיד את המשטר הסורי כי הדרוזים היו נאמנים למולדת שלהם ובעיקר לוחמים טובים, השלטון הסורי עשה הכל כדי להתפטר מהם.

חסין אבו סאלח זוכר את משפט אלי כהן ומי שהביא אותו לסוריה, חסין מאמין שהשלטון הסורי ידע על אלי כהן עוד מכניסתו לסוריה חסין היה בככר בה הוצא להורג אלי כהן.

לצפות בסרטון ולהבין עד כמה הדרוזים נבגדו בהיסטוריה הסורית, הדרוזים לא חשבו לעומק והאמינו שהשלטון הסורי של אסד אוהב אותם.

הרבה שמות גדולים הוצאו להורג כי הם היו דרוזים

 

לכל הדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=lA1xOKWEtuI}

תגובות

11. מרמת הגולן לפני 8 שנים
כמה שאתה צודק אבו אמאל
10. סורי לשעבר לפני 8 שנים
בכל המדינות או הדבר
9. נסראלדין לפני 8 שנים
גאווה
8. דורזי לפני 8 שנים
אין כמו ישראל לדרוזים
7. סאפי לפני 8 שנים
כל הכבוד לחסין אבו סאלח
6. אישה לפני 8 שנים
לצפות ולדעת
5. חלבי קוח לפני 8 שנים
כמה שזה יפה ומעניין
4. עיספיא לפני 8 שנים
אנשים יקרים וטובים
3. מהכרמל לפני 8 שנים
צעיר שרוצה ללמוד יותר
2. סאלח קדור לפני 8 שנים
גאווה לכולנו
1. ד"ר אמין זידאן לפני 8 שנים
מדהים!

מומלצים