מדוע מועצת דאלית אל כרמל לא אוספת את הזבל?

זבל בכל מקום בשטח שיפוט דאלית אל כרמל, בחורשות ובנחלים, חוסר חינוך והתנהגות לא אחראית של משליכי הזבל, הרשות לא עושה כלום והמשרד להגנת הסביבה מאיים לתבוע.

05.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מדוע מועצת דאלית אל כרמל לא אוספת את הזבל?

לא יתכן שהאשפה ממשיכה להיערם כמו שנערמה לפני מספר שנים ולאף אחד לא מפריע, כי בסופו של יום מיליוני ₪ המדינה השקיעה ומשקיעה באיכות הסביבה, והשאלה שנשאלת מדוע כאן העבודה לא נעשית.

שמירה על סביבה זה לא בדאלית אל כרמל, כל עוד נותנים יד חופשית למשליכי האשפה לכל מקום הדבר רק ילך ויחמיר, כשזה קרוב לבתים ובתוך השכונות הציבור חסר האונים זועק. תמונות

לבנות בתים גדולים יפים ומפוארים ולא לדעת לשמור על הסביבה, זה דבר שלא ניתן להסביר אותו ועוד מי גר כאן, אם לא אותה אוכלוסיה מזהמת ומלכלכת כל חלקה טובה.

גם קבלנים צעירים והם נתפסים ברבים, כאשר מגיעים לכניסות לדאלית אל כרמל, מבלי להסתיר את מעשיהם, משליכים את האשפה שלהם מהרכב הנוסע לשטח הציבורי.

עם זאת שנבנה מקום לאיסוף אשפה בכניסה הראשית לכפר, מקום שהיה צריך להיות גן פרחים, האשפה המשיכה וממשיכה להערם בכל פינה מבלי שהדבר יפריע לאיש במועצה המקומית בדאלית אל כרמל.

המפגעים הרבים שלא ניתן לאמוד אותם, ברגע הולכים ומכערים הכל, בעלי קרקעות ובתים צמודים לא יודעים ובעיקר מפחדים לטפל בתופעה כי הם לא רוצים להסתבך עם החוק, במקרה שמפעילים אלימות נגד המזהמים.

טרקטורים ומשאיות עוברים מצד לצד מפנים ומשליכים אשפה לכל עבר, אין להם שום חשש שיתפסו או שיקרה להם דבר מה, כי בפועל כל הכביסה המלוכלכת נשארת בבית והמשרד להגנת הסביבה מאיים, אבל בפועל לא עושה דבר חוץ מהעברת התקציבים.

מיליונים של ₪ מושקעים בישובים לשמירה על הסביבה נקיה ובעיקר לפינוי האשפה הרטובה והיבשה להטמנות, אבל כנראה שלמישהו יש אנטרס לפנות פחות להטמנה, כדי לשלם עוד משכורת למקורב או לקבלן.

הבעיות רבות והמקום הולך ונהיה כמו מזבלה אחת גדולה והילדים ימשיכו לחטט בזבל שנערם ליד הבית ובמקום גנים ציבוריים נתקלים רק בערימות אשפה.

המועצה שוב מתגוננת ומאשימה את הציבור, אבל את עצמה לא, כל עוד מפירי החוק לא ישלמו מחיר כבד מאוד והאחראים במועצה לא יעמדו למשפטים, לא נוכל לנקות את האשפה הרבה בכפר.

כניסה לשכונה

 

מתוך נתוני סקר שערכה קק"ל קיימת ירידה בקרב עמדות בני הנוער בנוגע לחשיבות ניקיון אתרי הטבע ביחס למבוגרים.

מהסקר עולה כי 86% מהמבוגרים ו-88% מבני הנוער ביקרו השנה בפארקים וביערות. רוב המבקרים נוהגים לאסוף את האשפה ולזרוק אותם בפחים באתרים עצמם (68% בקרב מבוגרים ו-76% בקרב בני הנוער) או לקחת עמם את האשפה לפחים מחוץ לאתרים (13% בקרב מבוגרים, 7% בקרב בני נוער).

סמוך לתחנת הסעה

תגובות

7. דילאוי לפני 7 שנים
תרגיעו
6. נגעל לפני 7 שנים
חברה שפשטה את הרגל
5. בחור טוב לפני 7 שנים
השאלות לחברי המועצה הטפשים
4. محلل سياسي לפני 7 שנים
مجلس العنصريه
3. אזרח דלואני שאכפת לו מה קורה ב לפני 7 שנים
זהום ומפגע סביבתי
2. חלבי לפני 7 שנים
זה כפר של ....
1. אזרח לפני 7 שנים
זבל מביא זבל

מומלצים