חיפוש עבודה, מדוע זו עבודה בפני עצמה

לא מעט אנשים שמחפשים עבודה טוענים שהחיפוש עצמו הוא כמו עבודה בפני עצמה צריך להשקיע בכך זמן יקר צריך לעשות את זה כל יום ורצוי להתחיל מוקדם בבוקר בשביל לא לפספס מודעות או לגלות שהן לא רלוונטיות.

06.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חיפוש עבודה, מדוע זו עבודה בפני עצמה

שוק העבודה הוא שוק קשה מאוד, ההיצע בתחומים מסוימים הוא לא גבוה והביקוש עצום. ישנם אומנם תחומים בהם ההיצע גבוה והביקוש נמוך, מדובר בתחומים מאוד ספציפיים, מאוד מקצועיים, שם גם נהנים העובדים משכר גבוה ותנאים סוציאליים טובים. אך באופן כללי יודע כל מי שנמצא בתהליך של חיפוש עבודה, שמדובר בשוק מאוד לא פשוט, שוק שקל מאוד להיפלט ממנו, ולצערנו, לא פעם מאוד קשה לחזור אליו.

במאמר זה נסביר כיצד צריך להתנהל בזמן חיפוש עבודה, מדוע חשוב להתייחס לשלב הזה בחיים כמו אל עבודה בפני עצמה, וכיצד ניתן לעשות את זה בצורה חכמה בשביל שנוכל לחזור כמה שיותר מהר אל עבודה סדירה.

חיפוש עבודה זו עבודה בפני עצמה

כשאנחנו נמצאים בתהליך של חיפוש עבודה, עלינו לקחת בחשבון כמה נקודות, ראשית, אנחנו לא היחידים שנאבקים למצוא עבודה, כלומר על מקום עבודה שאנחנו מחפשים יש עוד כמה שנאבקים גם כן, שנית, הדבר דורש סבלנות ואורך רוח.

לכן עלינו לנקוט במספר צעדים, ראשית, עלינו להיכנס כל יום לאתרי אינטרנט ולחפש עבודה, אסור לנו לחכות או לדחות את זה. ככל שנדחה ונחכה, כך גדל הסיכוי שנתקשה למצוא מקום עבודה כנדרש.

שנית, אנחנו צריכים להיות אקטיביים בעניין, כלומר לא לחפש רק דרך לוחות או מודעות אלא לפנות אל מקומות שונים, להיכנס לאתרי אינטרנט של חברות בתחום ולבדוק אם הם מחפשים עובדים. ישנן חברות שלא מפרסמות בלוחות של חיפוש עבודה אלא רק באתרים שלהן.

שלוש, אנחנו צריכים להקפיד על חיפוש יעיל, מצד אחד לפזר את החיפוש שלנו על כמה שיותר מקומות ותחומים, מצד שני, לא לחפש במקומות שאין לנו סיכוי או בתחומים שאנחנו לא רוצים לעבוד בהם.

לשמור על מנטאליות של עבודה

אחת הבעיות של אנשים שמחפשים עבודה היא, שבתקופת החיפוש הם נוקטים בגישה של בטלה. מעצם זה שהם לא עובדים, הם בוחרים גם להתנהל כך. זה לא נכון, לא לנפש ולא להרגלים שלנו. מוטב לנו לא להתרגל לבטלה אלא לנקוט באותה דרך כאילו אנחנו עובדים. זאת אומרת לקום מוקדם, לעשות דברים, כך אם נחזור לעבוד, לא נצטרך לעשות שינוי פאזה קיצוני.

נקודה אחרונה, עלינו לזכור שחיפוש עבודה יכול להיערך זמן רב, לכן אנחנו צריכים להיות סבלניים, לגלות אורך רוח ולא ליפול לתחושה שלילית. זה לא תמיד קל ופשוט, אך זה הכרחי, רק כך נוכל להתמיד בחיפוש, לא לוותר, עד שנמצא מקום עבודה שיענה בדיוק למה שאנחנו מחפשים.

חיפוש עבודה

תגובות

מומלצים