דלקת חניכיים כיצד היא משפיעה על השיניים

לפעמים אנחנו חשים כאבים עזים בשיניים ואין לנו מושג ממה הוא נגרם, לא אכלנו שום דבר שגרם לכאב, מזג האוויר לא השתנה, לא קיבלנו מכה ואנחנו די בטוחים שאנחנו מצחצחים את השיניים בצורה טובה.

09.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דלקת חניכיים כיצד היא משפיעה על השיניים

הסיבה לכאב הזה יכולה להיות דלקת חניכיים שמקרינה על השיניים.

בדרך כלל דלקת חניכיים יכולה להיגרם כתוצאה מהתפתחות של זיהום אשר גורמת להיווצרות של דלקת וכן לנסיגת חניכיים, כמו כן ייתכן שנתמודד עם דלקת חניכיים כתוצאה מהשפעות תורשתיות או מנמק שנגרם כתוצאה ממחלות אחרות, למשל במקרים של איידס, סוכרת ומחלות (או מקרים פיזיולוגיים אחרים כמו תת תזונה) אז מתמודדים עם מצב של הצטברות של זיהומים שונים סביב החניכיים אשר משפיעים על הרקמות והסיבים.

כיצד יודעים שיש דלקת חניכיים

בדרך כלל הסימפטומים של דלקת חניכיים הם די דומים, מדובר על הצטברות של חיידקים, מה שגורם לזיהום. זה מוביל להתנפחות של האזור, הצבע של החניכיים משתנה, הן מאבדות אחיזה בעצם ונוצרים כיסים שונים. כמו כן דלקת חניכיים מתאפיינת לא פעם, בנסיגת חניכיים. כמובן שלדלקת יש גם השפעה על השיניים עצמן, כתוצאה מאובדן האחיזה בשן, השיניים עלולות לנשור, כתוצאה מהזיהום וההתנפחות באזור, ייתכן מאוד שהשן תיחלש באופן משמעותי, ויהיה צורך לעקור אותה ולהשתיל שן אחרת במקום.

מלבד הסימפטומים שנראים בחלל הפה, או שאנחנו נרגיש, במידה ותהיה לנו דלקת כזו, הרי שיש גם סימפטומים אחרים שמוכיחים שמתחילה להיווצר דלקת, למשל, ריח רע מהפה. במקרים בהם מריחים ריח לא נעים מהפה, גם אחרי צחצוח שיניים ושימוש במי פה, רצוי לבדוק האם מתפתחת לה דלקת, שכן לא פעם, מדובר בסימפטום שלה.

כמובן גילוי מוקדם של דלקת חניכיים יכולה להביא לטיפול מהיר שיוביל להבראת האזור, אך במקרים מסוימים כמו שציינו, כשמדובר במחלה תורשתית או במחלות כרוניות, אז מידת ההשפעה של טיפול זה איננו גבוה כמו במצב רגיל, במקרים כאלה, יהיה ניסיון להפחית את עוצמת הדלקת אך לא יהיה ניתן, בהכרח, לגרום להבראה מוחלטת של האזור.

מי מתמודד עם דלקת חניכיים

ברמת העיקרון, כל אחד יכול למצוא את עצמו מתמודד עם דלקת חניכיים. החל מצעירים וכלה במבוגרים, אין כאן מגבלה של גיל. עם זאת, מלבד אנשים שמתמודדים עם מחלות תורשתיות או מחלות כרוניות, אשר יש להם יותר סיכוי למצוא את עצמם מתמודדים איתן, הרי שיש קבוצות שנמצאות בסיכון גבוה יותר.

כך למשל אנשים מבוגרים, בפרט סיעודיים, אנשים שמעשנים כבד, אנשים שנמצאים במתח נפשי או טראומה, אנשים בתת תזונה וכן אנשים שלא מטפלים בשיניים שלהם כנדרש. בשביל להימנע מדלקות חניכיים, יש צורך לשמור היטב על הניקיון של השיניים, להקפיד על ביקורות אצל רופא שיניים, ביקורים אצל שיננית, וכן תזונה בריאה.

דלקת חניכיים

תגובות

מומלצים