רכישת קרקע להשקעה מה חשוב לבדוק לפני?

רכישת קרקע להשקעה הינו תחום אשר צובר תאוצה לאחרונה, כהשקעת נדל"ן האידאלית לכל אדם אשר יש לו מימון, סבלנות ורצון להרוויח.

10.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רכישת קרקע להשקעה מה חשוב לבדוק לפני?

כמובן, שתהליך רכישת קרקע לצורך השקעה, איננו תהליך פשוט וקל. חשוב מאוד לפני שמתחילים בתהליך זה, לבדוק היטב כיצד מבצעים את התהליך בצורה הנכונה והטובה ביותר, בכדי שהוא יממש את ייעודו ומטרתו הסופית של כל אדם אשר מעוניין בו, הלא הוא רווח מהקרקע הנרכשת.

מה חשוב לדעת לפני רכישת קרקע להשקעה?

אם אתה מעוניין לרכוש קרקע עבור השקעה וכבר התחלת בתהליך החיפוש, חשוב מאוד לבדוק לא מעט דברים בטרם סוגרים עם בעל הקרקע על רכישתה. ראשית כל, חשוב לבדוק מיהו בעל הקרקע ולסגור רק מולו את העסקה. יש לוודא שלא מדובר במיופה כח אשר מוכר לכם את הקרקע וכן שלא מדובר בקרקע הנתונה תחת צו ירושה כלשהו ויש אתה בעיות כי לא היורש הוא שמוכר אותה. כמו כן, חשוב לבדוק מהו מיקום הקרקע וכדאי לזכור, שככל שהקרקע קרובה יותר ליישוב מתפתח או לעיר, כך הסיכוי להפשרת הקרקע יהיה סיכוי גבוה יותר.

כמו כן, חשוב לבדוק האם יש לרשות המקומית או לעירייה במידה ומדובר בעיר כלשהי, תכנון כלשהו לגבי הקרקע כגון: תכנון להעביר בה רכבת, להקים בה מוסד עירוני ועוד. מלבד זאת, חשוב לזכור ששטח חקלאי ברוטו אינה שטח עבור בניה נטו ולכן, יש להביא בחשבון את תהליך ההפקעה המתרחש לאחר תהליך ההפשרה ולבדוק האם הקרקע שתישאר לכם אז לבנייה תספיק עבור התכניות שלכם. כמובן שחשוב לבקר בקרקע עצמה בכדי לבדוק מה היא מכילה והאם היא תהיה ראויה כשטח בנייה.

כיצד לבדוק בצורה הטובה ביותר את כל הדברים הללו?

כל מה שצוין לעיל, אלו רק חלק מהדברים החשובים שכדאי לבדוק לפני שסוגרים עסקה המיועדת לצורך רכישת קרקע. אם אתם רוצים לבצע את התהליך בצורה מסודרת ומקצועית, כדאי מאוד שתיעזרו באנשי מקצוע המכירים את תחום תהליך רכישת קרקעות לצורך השקעות ואת כל הפרטים אותם הוא דורש. בסופו של דבר, חשוב לדעת שהדבר ההכרחי ביותר בכל התהליך הזה הינו הסבלנות. תהליכים בירוקרטים בישראל הנוגעים להפשרת קרקעות לרוב לוקחים זמן, אך במידה ומבצעים עסקה טובה, כאשר יחלוף הזמן, הרווחים שתניבו מהקרקע יהיו משמעותיים.

כדאי לברר היטב את כל הפרטים הרלוונטיים לצורך תהליך רכישת קרקע ורק לאחר מכן לגשת אליו בצורה בטוחה, זהירה ויעילה. מידע נוסף בנושא קרקעות להשקעה.

רכישת קרקע להשקעה

תגובות

מומלצים