גיוס הלוואות והשגת מימון לעסק קטן

ברוב רחבי העולם ובמדינת ישראל, מערכת הכלכלה המודרנית מורכבת ממקורות מימון רבים. מאז ועד היום הבנקים עומדים בראש פירמידת מקורות המימון, כאשר רוב ציבור העולם משתמש בשירותי הבנקים.

13.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גיוס הלוואות והשגת מימון לעסק קטן

החברה הבנקאית הפכה למונופול בו כמעט לכל אדם בממוצע יש חשבון בנק אחד לכל הפחות וכל חברה או עסק מנהלת חשבון בנק עסקי.

ציבור זה, המשמש כקהל לקוחות הבנק, מפקיד שם את כספיו ומשלם על החזקתו דמי ניהול. רוב העם נוהג להפריש סכומי כסף לתוכניות חיסכון אשר מצטברות בקופת הבנק. הבנק כאמור הוא חברה למטרת רווח. את ההון הכספי שמצטבר בקופתו הוא רוצה לנצל לרווחים נוספים ומציע חלקים ממנו כהשקעה לתחומי מימון כמו: מימון לעסק קטן, מימון לקניית נכסים ועוד. הפרשי הריבית הם כספי הרווח של הבנק על ההלוואות לעסקים שניתנו.

מגמות חדשות בשוק ההלוואות

בעשורים האחרונים התחזקו חברות הביטוח והפכו גם הם למקורות פיננסים דומיננטיים בשוק המציעות הלוואת חוץ בנקאיות והלוואות מימון לעסקים. חברות הביטוח, כמו הבנקים, מתנהלות באותה שיטה, בה ציבור לקוחותיהם קונה כיסויי ביטוח שונים וצובר הון בקופת החברה. לאחרונה, החלו חברות הביטוח למכור הלוואות ומימון לעסק קטן, מימון הלוואות לפיתוח, מימון כנגד קופת גמל או קרן פנסיה ומימונים על סמך ביטוחי חיים.

מימון לעסק קטן בסיוע המדינה הוא אפיק חדש אשר נפתח בשנים האחרונות מטעם המדינה, כדי לעודד את צמיחת המשק ולסייע לעסקים חדשים בשוק להתקיים ולהתפתח. הקרנות הבולטות בערבות המדינה הן הקרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות המדינה, הקרן לעולה העצמאי שהוקמה על ידי משרד הקליטה, קרנות הסוכנות היהודית המעניקות סיוע לעולים חדשים ולתושבי הארץ על פי קריטריונים גאוגרפיים וכלכליים, קרנות קורת לעסקים קטנים בבעלות נשים ובמגזר הערבי, קרנות לעידוד יוזמות פרטיות ועוד...

המצב בישראל

בישראל נפתחים מעל לארבעים אלף עסקים בשנה ושיעור השורדים בשוק הוא מהנמוכים בעולם. עסק בתחילת דרכו זקוק למשאבים כלכליים גדולים, על מנת להצליח ולשרוד את התקופה הראשונית של ביסוס העסק. אלו נתונים מהשטח המעידים כמה הגבול בין הצלחה לכישלון בעולם העסקי דק והסיכון עב. ניתן ללמוד מכך שמשמעות חשיבה מקדימה והשקעה בתכנית עסקית וכלכלית מסודרת על ידי ליווי חברה פיננסית איכותית, הוא מרכיב דומיננטי להצלחה.
מצוקת האשראי ותזרימי המזומנים מהווים מלכודת לקריסה עסקית גם בחברות ועסקים בעלי פוטנציאל גבוה להצלחה. מימון לעסק קטן יכול לשרת  כמפתח לתקופת מעבר וככלי כלכלי לפיתוח והקידום העסק בשלביו הראשונים.

גיוס הלוואות

תגובות

מומלצים