האם כדאי ללמוד רפואה באיטליה?

בשנים האחרונות מגיעים סטודנטים ישראלים רבים ללמוד תארים בתחומי הרפואה באיטליה. הסיבות לכך הן רבות ראשית כל תנאי הקבלה לרפואה בישראל הם קשים ביותר.

16.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האם כדאי ללמוד רפואה באיטליה?

סטודנטים רבים המבקשים ללמוד רפואה בארץ נאלצים לגשת למועדים רבים של בחינות פסיכומטריות ושיפור ציוני תעודת הבגרות. הסיבות הנוספות לכך שישראלים רבים בוחרים ללמוד רפואה באיטליה כרוכים ביתרונות שמציעה איטליה על פני מדינות אחרות. על יתרונות אלו נפרט בהמשך הכתבה.

תנאי קבלה נוחים

קיימות עשרות אוניברסיטאות ציבוריות באיטליה המציעות תוכניות ללימודי רפואה. תנאי הקבלה ללימודי רפואה כוללים מבחן רמה בשפה האיטלקית ומבחן כניסה הבוחן ידע במקצועות מדעיים – כמו מתמטיקה, לוגיקה ופיסיקה. המבחן אינו קשה, אך על מנת לעבור אותו יש ללמוד את הבסיס של המקצועות המדעיים במשך כמה חודשים.

שכר לימוד והוצאות מחייה

שכר הלימוד ללימודי רפואה באוניברסיטאות הציבוריות באיטליה הוא נמוך מאוד ונקבע על פי מצב סוציו-אוקונומי. שכר הלימוד המירבי עבור שנת לימוד באוניברסיטה ציבורית באיטליה הינו 2,000 יורו לשנה, כלומר, שכר הנמוך בצורה משמעותית מן השכר האוניברסיטאי באוניברסיטאות בישראל. מלבד זאת, מרבית הסטודנטים הישראלים זוכים למלגות, המקנות להם שכר לימוד מסובסד (לעיתים שכר לימוד חינם), מגורים ללא עלות במעונות הסטודנטים וארוחות מוזלות בקפיטריות של האוניברסיטה.

תוכניות לימודים באיטלקית ובאנגלית

באיטליה קיימות תוכניות ללימודי רפואה בשפה האיטלקית או בשפה האנגלית. סטודנטים הבוחרים ללמוד רפואה באיטלקית זוכים לתנאי קבלה נוחים במיוחד. השפה האיטלקית היא קלה מאוד וניתנת ללמידה בתקופה של כמה חודשים בלבד.

סטודנטים הבוחרים ללמוד רפואה באיטליה בשפה האנגלית יוכלו ללמוד זאת במגוון אוניברסטאות באיטליה כמו: מילאנו, פאביה, נאפולי ורומא. יש לציין שאחוזי הקבלה לתוכנית הלימודים באנגלית היא קטנה יותר כיוון שמדובר במספר הקצאות קטן יותר עבור סטודנטים זרים.

לימודים בארץ המגף היפיפייה

איטליה היא מדינה יפיפייה עם מזג אוויר מושלם – קיץ לא חם מידי וחורף לא קר מידי. במידה ותבחרו ללמוד בדרום איטליה תהנו ממזג אוויר הדומה מאוד למזג האוויר בישראל. מלבד זאת, אטליה שופעת בתרבות והיסטוריה שתורמת לכך שהמשפחה והחברים מהארץ תמיד יגיעו לבקר אתכם לעיתים קרובות.

קרבה לישראל

איטליה, בניגוד למדינות כמו קנדה וארה"ב המציעות תוכניות ללימודי רפואה, נימצאת במרחק של כ-4 שעות טיסה בלבד מישראל. קיימות חברות לואו-קוסט המציעות כרטיסי טיסה בעלויות של לעיתים מתחת ל-100 יורו לכרטיס מה שמאפשר לסטודנטים ישראלים הלומדים באיטליה להגיע לישראל לבקר את המשפחה מספר רב של פעמים במהלך התואר.

לסיכום, אם אתם מעוניינים ללמוד רפואה ושוקלים את האפשרות של לימודי רפואה בחו"ל, מומלץ מאוד לשקול ולבדוק היטב את תוכניות הלימודים שמציעה איטליה.

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר צ'או איטלי המרכז מידע מקיף על לימודים באיטליה

רפואה

תגובות

מומלצים