ילדים חזקים נטפלים לחלשים בבית הספר

ללכת לבית ספר כל בוקר זו מלחמת קיום עבור ילדים רבים, הצקות בבית הספר גורמות לילדים טראומה, בנות שחוות הצקות מחברות סובלות במיוחד מנזקים רגשיים, דיכאון וחרדה בהשוואה לבנים.

22.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ילדים חזקים נטפלים לחלשים בבית הספר

במהלך שהותם בבית הספר פוגשים הילדים תופעות שונות של חיכוכים, הצקות, קטטות, מכות ובמקרים קיצוניים איומים או אף תקיפות בנשק קר או חם.

ילדים שנפלו קורבן להצקות לרוב אינם מספרים להורים על הפגיעה בהם ואף מנסים להסתיר אותה מסיבות שונות, כמו תחושת אשמה או בושה למרות שהם אינם אשמים, ילדים חוששים שלא יאמינו להם או שיאשימו אותם, ילדים שנמצאים תחת איום וכו'.

הבעיה של אותם ילדים שחוו הצקות שהם צריכים להתמודד עם חבורת החזקים ולהיות מקובלים על האחרים, אותם ילדים מתמודדים עם הפחדים שלהם מצד והרצון להיות חלק מהחבורה מצד אחר, הם נאבקים שלא ינדו אותם.

בדרך כלל הם לא משתפים את ההורים במצבם הרגשי שעשו עליהם חרם, ילדים אחרים שכן משתפים את הסביבה שלהם בדברים שקורים בבית הספר, מערבים את ההורים בסוגיה, ע"מ להצליח ולשפר את המצב.

הורים רבים לא מצליחים ליצור את השינוי המיוחל עבור ילדיהם המנודים ואז הם שוקלים להעביר אותם בית ספר. 

כאשר ילדים משתנים בהתנהגות שלהם ומרגישים בודדים בבית ספר, הם פתאום לא רוצים לעשות כלום, לא מתראים עם החברים, לא רוצים ללכת לבית ספר.

ילדים שלועגים לאחרים ומקניטים אותם, זה יוצר מצב של כעס שיכול להביא להחמרה, אותם ילדים חלשים מתמקדים כל הזמן בחשיבה איך אפשר לגרום לאותם ילדים להפסיק להקניט אותם, מבקשים מהם להפסיק, בוכים, קוראים להם בשמות בחזרה, לועגים להם, נותנים מכות ואז מסתבכים, פונים לסגל המורים, להורים, או פשוט מתעלמים.

יש לעזור לאותם ילדים שחוו הצקות לפתח רשתות תמיכה חברתית מגוננות ולעזור להם להתגבר על ההצקות.

מחקר חדש שנערך בארה"ב מגלה שילדים שחוו הצקות בבית הספר נמצאים בסיכון גדול יותר לפתח הפרעות פוסט טראומה ובעיות נפשיות אחרות מאשר ילדים שסבלו הזנחה והתעללות מצד מבוגרים. המחקר, שכלל 480 סטודנטים בגיל 18 עד 22, מצא כי הנזקים של הצקות בקרב ילדים עלולים להימשך שנים ארוכות ולפגוע בבריאות הנפש של הקורבנות גם לאחר שהגיעו לבגרות.

איך תזהו סימני התעללות אצל ילדכם?, ישנם מספר סימנים עיקריים שצריכים לגרום לכם לחשוד כי ילדכם עבר התעללות. בדרך כלל הסימנים הללו מופיעים לאורך זמן, פרט למצבים קיצוניים.

הסתגרות, התקפי זעם, התנהגות ילדותית או תינוקית, התנהגות מינית שאינה הולמת את גילם.

שינוי ביחס ללימודים ולבית הספר. לדוגמה, סירוב ללכת לבית הספר, ירידה חדה בלימודים או סירוב ללכת לשיעור מסוים.

שינוי ביחס לחברים. לדוגמה, ילד שלא רוצה ללכת לחבר קרוב או ילד חברותי שמפסיק לראות חברים.

שינוי ביחס לפעילות אחר הצהריים. לדוגמה: בכי היסטרי כשהילד הולך למטפלת, לסבא או לחוג.

שינויים בחיצוניות: ההופעה החיצונית משתנה במהירות, מצב גופני ירוד.

שינוי ביחס אל ההורים.

הורים, חשוב שתפקחו עיניים, שימו לב לסימנים וכך תגנו על ילדיכם.

תלמידים

תגובות

6. למספר 4 לפני 7 שנים
ההודעה שלך כולה אלימות
5. סוהיר לפני 7 שנים
תופעה נפוצה לצערי
4. 123 לפני 7 שנים
123
3. נורה אדומה לפני 7 שנים
التلم الاعوج من الثور الكبير.
2. מהא לפני 7 שנים
מצב מדאיג
1. הורה דואג לפני 7 שנים
יאלימות והועדדדד

מומלצים