השגרירות הנוצרית בישראל ה"בית החם ועמותת יד עזר לחבר

הפעילות המשותפת למען ניצולי שואה קיבלה ביטוי מיוחד מאוד בערב שקיימה השגרירות הנוצרית בישראל בשיאו הופיעה מקהלה של ניצולי שואה ששרה את המנון הניצולים של הבית החם.

23.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 השגרירות הנוצרית בישראל ה"בית החם ועמותת יד עזר לחבר

באירוע נטלו חלק נציגים מ-85 מדינות ואלפי אנשים במופע גדול שנערך בהיכל הארנה בירושלים, זה היה ערב מרגש מאין כמותו.

לדעת שזו התמיכה שאנחנו מקבלים בעולם, פעם אחר פעם, שנה אחר שנה, אותי ואת הניצולים זה תמיד מרגש", כך בחר מנכ"ל ומייסד עמותת י"ד עזר לחבר" והבית החם לניצולי שואה בחיפה, לסכם את הערב שקיימה השגרירות הנוצרית בהיכל הארנה בירושלים בנוכחות 7,500 מוזמנים מ-85 מדינות.

הערב שהפך למסורת ונערך מידי שנה, הוא סוג של מפגן תמיכה חסר תקדים של הנוצרים האוונגליסטים מכל העולם בישראל.

השגרירות הנוצרית בישראל בראשותו של המנכ"ל יורגן בולר, מציינת בערב זה את פועלה של השגרירות בעולם ולמען מדינת ישראל. "אתה שומע את הדוברים מכל העולם, ואתה רואה את החיבה שאי אפשר להישאר אדיש אליה" אמר סבג בשיאו של הערב.

אחד הרגעים המרגשים שגרמו לאלפי האנשים ביציעים לעמוד על הרגליים ולהריע היה כשמקהלה של ניצולי שואה מה"בית החם" בחיפה, שרה את הימנון העמותה שהופק הודות לעמל רב של של הזמרת אילנה אביטל.

בשבועות האחרונים עשתה אביטל ימים כלילות כדי לשפר את היכולות הווקליות של הניצולות, שמרביתן כבר מגיעות לגיל התשעים ואחרות עברו מזמן את השמונים.

השגרירות הנוצרית בישראל

"לשמוע את הניצלים שרים את הימנון הבית החם לניצולי שואה זה היה משהו שלא אשכח לעולם" אמר יורגן בולר לאנשי עמותת יד עזר לחבר. בולר הודה לסבג על שהגיע לאירוע בירושלים  עם משלחת של כמאה ניצולי שואה, חלקם הגדול מהבית החם וחלקם מניצולי שואה מרחבי הארץ שחברו לעמותת יד עזר לחבר.

"כל שנה אנחנו באים מחיפה עם שני אוטובוסים של דיירי הבית החם. הגענו וראינו את מפגן התמיכה המרגש הזה שאנחנו חלק ממנו" אמר סבג. השגרירות הנוצרית מסייעת במהלך כל השנה לבית החם ולניצולי שואהוגם השנה היא עמלה לשפר את איכות חייהם של ניצולי השואה.

"הבית החם" בחיפה הוא אחד מהמרכזים המפוארים ביותר בארץ לניצולי שואה. הוא מאכלס כ-100 ניצולי שואה בתנאים של חמישה כוכבים, כמעט ללא עלות מצידם. מדובר בניצולי שואה שחלקם עריריים, חלקם מתקשים להשיג את סכומי הכסף האדירים שבתי אבות דורשים.

ב"בית החם", סבג ועשרות המתנדבים מעניקים כל מה שניתן לאדם מבוגר שסבל בנעוריו: הניצול מקבל טיפול רפואי, ליווי סוציאלי, פעילות חברתית, שלוש ארוחות ביום, חדר מפואר ומאובזר ועוד.

לעמותה גם פרוייקט חלוקה למוצרי בריאות כמו כיסאות גלגלים, קבים, מיטות רפואיות ועוד הניתנים חינם ללא צורך בערבון הנדרש בדרך כלל.

הפרויקט נקרא "יד רוזה" ושלושה סניפים כבר פועלים ברחבי הארץ. כמו כן העמותה מפעילה בית ילד עם מאות ילדים במחנה דוד ומקיימת עשרות פעילות  נוספות במהלך כל השנה.

תגובות

מומלצים