נחשפה רשת של סחר באיברים

לאחר חקירה סמויה בת מספר חודשים, נחשפה היום רשת של סחר באיברים. שלושה חשודים נעצרו בגין עבירות חמורות וגביית כספים בהיקף של מאות אלפי שקלים.

26.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

רשת של סחר באיברים נחשפה היום, וזאת לאחר חקירה מאומצת שהתפרשה על פני מספר חודשים. על פי החשדות, שלושה אנשים חברו יחדיו והקימו רשת לסחר באיברים, תוך חלוקת תפקידים ברורה לאיתור וגיוס מוכרי איברים ורוכשים עד להשלמת ההליך הרפואי, וכל זאת תמורת גבייה לא חוקית של סכומי כסף בסדרי גודל של מאות אלפי שקלים.

על פי החשד, תפקידם של החשודים היה לאתר ולשכנע מוכרים פוטנציאליים בעלי רקע סוציו-אקונומי נמוך הזקוקים לכסף, למכור כליה. מנגד, איתרו החשודים מושתלים בעלי יכולות כספיות לרכוש כליה ולממן השתלה מסוג זה. אחד החשודים - רופא במקצועו, סייע לקידום ההליך.

עד כה נאספו ראיות נגד שלושת חברי הרשת בכל הנוגע לביצוע ההליך האמור בכל שלביו מאיתור ועד ניתוח, וכן התגלו מספר רב של מקרים שהיו בעיצומו של הליך גיוס, גביית תשלום וכו'.

לאחר איתורם של שלושת החשודים, בוצע חיפוש בבתיהם אחרי ראיות הקושרות אותם לעבירות החמורות והם נעצרו. מחר תוגש בקשה להאריך את מעצרם, ככל שצורכי החקירה יידרשו זאת.

תגובות

מומלצים