חשיפה לתכנית המתאר שמוביל רפיק

בלעדי, מסמכים שהגיעו לפורטל הכרמל בעניין תכנית מתאר דאלית אל כרמל, מעידים שהולכים לדון בתכנית ב 6-11-16, חברי המועצה והציבור לא שותפו, זו תכנית שתקבור את האלף דונם באום אלשוקף שהחזירה העמותה.

27.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חשיפה לתכנית המתאר שמוביל רפיק

בשתי הכריכות שהעבירה המועצה המקומית דאלית אל כרמל לועדת התכנון במשרד הפנים, ועדת היגוי ששותפים בה רפיק חלבי, ליאת פלד, וגיה כיוף, אזדהאר חביש, נסרין דקסה, נירית מיכאלי, אנה אוסטרובסקי, ואאל כיוף, שניר חגי, נורית שטורך, לילה יעקוב, ויקטור פילרסקי, משה יזרעאלי, יעל לביא אפרת, מיקי לדל, ענבל זרחין, כארם סעיד, ללא אף נבחר ציבור או נציג ציבור.

לוקחים את תכנית המתאר עד/ 300 שאושרה ע"י משרד הפנים כהסכם ראשוני בינואר 2008, ואת התכנית שמגיש כרגע רפיק, שאמורים לדון בה בתחילת נובמבר 2016, אין שום דבר חדש, והתכנית עוד יותר פוגעת שכל הזיתים באום אלשוקף שסוכם ויוחזרו ויכנסו לתכנית המתאר החדשה לא נכללים בה, ז"א התכנית שמגיש רפיק, תביא למצב שהפארק יחזור למה שאמר דאז ש"אתם לא הכללתם את האדמות האלה בתכנית שלכם ושזו לגיטימציה לפארק לצרף את האדמות לפארק" ואז יעשה כמו שעשה בחלק גדול מאדמות ג 1209

בתכנית הקיימת בתים שעד היום היו מחוץ לתכנית יכנסו ומספרם עומד על 680 בתים, בנוסף 240 בתים יישארו מחוץ לתכנית והם מיועדים להריסה.

בחודשיים האחרונים אישרו צירוף 368 דונם, אז שרפיק הבין שהוא טעה במקום ללכת ולבקש לצרף 5200 דונם, רפיק העדיף את המספרים הקטנים האלה, רפיק רץ לדב קהת מנכ"ל מ. הפנים ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבניה לשעבר, וביקש ממנו להוביל בקשה להכנסת יותר דונמים, הבקשה נדחתה ע"י משרד הפנים שלא הסכים, כי חוק משרד הפנים אומר שבין ועדת חקירה אחת לשניה צריך פרק של 7 שנים, את זה רפיק לא צפה. 

האזורים שיפגעו יותר מכל בתכנית: נג'מת אלסובח, זחילה בקשקוש, ואדי אלנחל, ואדי אלפש מזרח צפון דליה.

אנו מזהים בתכנית חוסרים רבים ולא כל כך מבינים למה רפיק חלבי רץ לדון בתכנית שלא משרתת את הישוב העתידי ולא הקיים, ובעיקר התכנית פוגעת בהרבה אדמות.

למשל אזור התעשייה נובלנד, מוזר מאוד שאינו מופיע בתכנית, חוסר תכנון בכניסות וביציאות בכפר, צוינו יותר מבנים על אדמות פרטיות שכלל לא משתמשים בהם, כדוגמת שכונת ואדי אלפש, שבנוסף ל 5400 יחידות דיור, כולל מסחר, התכנית מתייחסת לעוד 300 יחידות דיור שזה בלתי אפשרי.

הסקירה הקטנה הזו משתי החוברות היא על קצה המזלג, נמשיך ללמוד את החומרים לעומק ונדע לעדכן אתכם במידת הצורך.

תכנית מתאר דליה

תזכורת לכתבה מתאריך 20/02/2008, מאת: פורטל הכרמל  "ניתן לערער על תוכנית מתאר עד/ 300 "

הר שוקףבעקבות פניית "העמותה הציבורית להגנה על אדמות הכרמל", לממונה על המחוז, מר יגאל שחר, בבקשתה לאפשר "לעמותה" להגיש ערר על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, בדבר אישור תוכנית מתאר "עד /300"...אשר הוחלט לאשרה – תוך דחיית מרבית הערעורים שהוגשו בזמנו, ניתן לערער על תוכנית מתאר עד' 300...החליט הממונה על המחוז מר יגאל שחר, לאפשר "לעמותה" – להגיש את ערעורה על ההחלטה, "למועצה הארצית לתכנון ובניה".

זאת לאחר שנשמעו השגותיהם ע"י המהנדס שריף הינדי, שמונה כחוקר לשמיעת הערעורים.

החליט הממונה על המחוז מר יגאל שחר, לאפשר "לעמותה" – להגיש את ערעורה על ההחלטה, "למועצה הארצית לתכנון ובניה".

בהחלטתו מציין מר שחר, כי: לפי ראות עיניו החלטת הועדה המחוזית, הינה סבירה וראויה, והיא מאזנת היטב בין כלל השיקולים הנוגעים בדבר.

אולם הוא מוסיף כי: לאור החשיבות הרבה לתוכנית, מבחינה תכנונית ואורבאנית בעבור עיר הכרמל, היות ומדובר בתוכנית מתאר החלה על חלקים משטח עיר הכרמל, מאפשר הוא לעמותה להגיש את ערעורה "למועצה הארצית" תוך 30 יום מיום 10/2/2008.

כאמור תוכנית המתאר שאושרה – הינה בעבור כפר דלית אל כרמל, בלבד.

ועל-פיה נותרו מחוץ לגבולות שטח דלית אל כרמל, כ-600 בתים.

למעשה ובהסתמך על החלטת הועדה המחוזית – אושר, ובנוסף, שיש להרוס גם קרוב ל-150 בתים, שנבנו בתוך שטח ציבורי בתחום דלית אל כרמל.

מה עוד שתוכנית המתאר שאושרה – צמצמה את שטח דלית אל כרמל, לכדי 9000 דונם בלבד.

לכן, מודיעה בזאת "העמותה הציבורית" לתושבי דלית אל כרמל, שרואים באישור תוכנית מתאר עד /300, כי נפגעו בצורה ישירה ואו בצורה עקיפה. ושבכוונתם לערער על ההחלטה, לפנות לחברי העמותה לשם כך, העמותה הציבורית.
 

תכנית מתאר

תגובות

18. معاد לפני 7 שנים
رفيق ضحك عالدقون
17. מוניר חמדאן לפני 7 שנים
פעולה ולא ברברת
16. טארק לפני 7 שנים
גם התעלמת מעיקר דבריו של מרזוק
15. תושב הוגן לפני 7 שנים
לא נלמד מעיריית חיפה מר רפיק
14. סמי לפני 7 שנים
מה קרה לרפיק הזה
13. פאדי לפני 7 שנים
דליה
12. مواطن طن طن לפני 7 שנים
هذا
11. אישה לפני 7 שנים
חמור ביותר הדבר הזה
10. אישה לפני 7 שנים
רפיק חלבי פשט את הרגל
9. בחור לפני 7 שנים
למספר 5
8. חסוני לפני 7 שנים
זה מה שבחרתם
7. בעל עניין לפני 7 שנים
השקר קצר רפיק
6. תושב המקום לפני 7 שנים
רפיק יא רפיק
5. חלבי לפני 7 שנים
דאליה
4. אזרח לפני 7 שנים
עוד מזימה של רפיק נגד התושבים
3. תושב לפני 7 שנים
והחלבים מסכימים ?
2. ענאן והבי לפני 7 שנים
זו טעות אסטרטגית קשה
1. מבין עניין לפני 7 שנים
אין חדש חת השמש

מומלצים